Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@12:08:01 GMT

صدور مجوز فعالیت تالارها در مناطق زرد

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۹۰۲۴

صدور مجوز فعالیت تالارها در مناطق زرد

 

به گزارش  تابناک به نقل از ایسنا، سعید ممبینی در نشست با روسای اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، کیف و کفش با هدف تهیه پروتکل‌های تکمیلی جهت اجازه فعالیت صنوف در بازار شب عید علیرغم تدوام شرایط کرونایی، گفت: درصدد هستیم با تدوین پروتکل های تکمیلی برای صنوف مختلف، شرایطی ایجاد شود تا همه کسب وکارها بتوانند در صورت تداوم این وضعیت اجازه فعالیت داشته باشند و این مساله یکی از کارهای لازمی بود که برای جلوگیری از صدمه بیشتر به بدنه اصناف باید صورت می‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیماری کرونا اثرات بسیار زیادی بر اقتصاد کشور به خصوص بخش اصناف برخی از صنوف که کالا و خدماتشان تابع شرایط متعدد مانند تغییر فصل و مد بودند مانند صنف پوشاک، کیف و کفش و … داشت که این صنوف در سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی و تعطیلی های مکرر نتوانستند کالای خود را عرضه و به فروش برسانند و به همین دلیل ضرر و زیان زیادی را متحمل شدند.

ممبینی با بیان اینکه مقرر شد با توجه به شرایط تداومی بیماری کرونا حتی المقدور صدمه بیشتری به بدنه اصناف وارد نشود، اظهار کرد: با برنامه ای تدوین شده در صدد هستیم برای رسته های مختلف پروتکل های تکمیلی تدوین شود، که صنوف در شرایط زرد، نارنجی و بعضا شرایط قرمز اجازه فعالیت داشته باشند و در تدوین پروتکل ها از نظرات کارشناسی صاحبان و ذی نفعان آن صنف نظرخواهی صورت گرفته است. همچنین پروتکل‌های جدیدی برای اتحادیه تالار داران پذیرایی مصوب شد که بر اساس آن اجازه فعالیت به تالار داران در مناطق زرد داده خواهد شد و پروتکل ها به گونه ای طراحی شده که در مناطق نارنجی نیز تالارداران با ظرفیت محدود می توانند فعالیت کنند.

وزارت صمت برای نمایشگاه بهاره مجوز صادر نکند

ممبینی با بیان اینکه این اصل را سرلوحه قرار دادیم که در صورت تداوم شرایط کرونایی فعالیت کسب وکارها متوقف نشود و صنوف بتوانند در بازار پایان سال که پیک خرید می باشد با استفاده از تخفیف های مناسب و تقویت فروش و ترغیب به خرید بخشی از خسارت سال گذشته خود را جبران کنند، تصریح کرد: ضرورتی به برگزاری نمایشگاههای بهاره نیست، چرا که برگزاری این نمایشگاه‌ها آسیب بیشتری به صنوف وارد می کند. نمایشگاه‌های بهاره سهم بازار اصناف را خواهند برد و نکته دیگر اینکه تجمع ها در نمایشگاه‌ها بیشتر بوده و کنترل و رعایت پروتکل‌ها مشکل تراست، و با توجه به کثرت واحدهای صنفی ضرورتی به برگزاری نمایشگاه‌های بهاره نیست و طی نامه‌ای از وزارت صمت درخواست کردیم از صدور مجوز برای برگزاری نمایشگاه های پایان سال خودداری کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا مصباح یزدی آلودگی هوا مازوت ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز مناطق زرد سعید ممبینی بازگشایی تالارها واکسن ایرانی کرونا مصباح یزدی آلودگی هوا مازوت ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۹۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی اعتبار شدن مجوز‌های کسب وکار‌هایی که فاقد شناسه یکتا هستند

صدور مجوزهای کاغذی که در سال های گذشته مشکلات بسیار زیادی برای صاحبان مشاغل و افرادی که به دنبال راه اندازی کسب وکار بودند ایجاد کرده بود امضاهای طلایی که خود بعضا چندین میلیون و یا چندصد میلیون برای افراد آب می خورد اما از سال گذشته با راه اندازی سامانه درگاه ملی مجوزها بساط این امضاهای طلایی برچیده شد و کم کم دستگاه های که امضاهای خود را برای راه اندازی یک کسب وکار ساده به میلیون ها تومان می فروختند جمع شدند و هم اکنون تمامی آنها به درگاه ملی مجوزها متصل و افراد می توانند  ظرف چند روز و یا حتی چند ساعت با بارگذاری مدارک و درخواست خود اقدام به دریافت مجوز کند.

حکایت مجوزهای کاغذی و دردسرهای آنها

پروسه های کاغذ بازی از سوی  دستگاه ها برای صاحبان مشاغل و یا افراد زمینه ساز مشکلاتی می‌شود که طبق قانون صدور مجوزهای کسب وکار و با برنامه ریزی که انجام داده شد اگر دستگاهی در صدور مجوز و یا استعلام افراد تاخیر داشته باشد به شکل دستگاه خودکار مجوز صادر و مسئولیت تاخیر هم با دستگاهی است که اقدام به تاخیر برای صدور مجوز کرده است.

۲۰۰ هزار تاخیر در صدور مجوزها طی سال گذشته ثبت شد

به گفته سید امیر سیاح رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار   تاخیر در صدور مجوزهای کسب وکار برای صاحبان مشاغل تا سال گذشته بسیار زیاد بود به طوری که در سال گذشته ۲۰۰ هزار تاخیر در صدور مجوزها داشتیم اما خوشبختانه با پیگیری های که صورت گرفت و صدور خودکار مجوزها این میزان بسیار کاهش یافته است و تا یکی دوماه آینده به صفر می رسد‌.

براساس این گزارش  قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که بعد از ۱۳ سال  از سال گذشته به مرحله اجرایی رسیده است نیمی از راه های اجرای خود را طی کرده است و در حال حاضر به گام های نهایی خود نزدیک شده است.

سید امیر سیاح رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار با بیان اینکه  باید تا ۲۵ اردیبهشت ماه طبق قانون تمامی مجوزهای کاغذی الکترونیک شده و به شناسه یکتا تبدیل شوند گفت: افراد می توانند برای دریافت شناسه یکتا  به درگاه ملی مجوزها مراجعه کرده و با وارد کردن کد ملی و کد  پستی  خود و بارگذاری مجوز های کاغذی خود اقدام به دریافت کد شناسه یکتا کنند کد شناسه ها پس از پیگیری های که صورت گرفت و پس از وقفه دوساله از این پس  از طریق قوه قضائیه صادر خواهد شد‌.

براساس این گزارش  درگاه ملی مجوز‌ها دارای ۵ مرحله است که مرحله‌ اول آن شفاف شدن صدور تمامی مجوزها است به طوری که باید مشخص شود که‌ فرد در چه بازه زمانی بعد از بارگذاری مدارک خود و استعلام آن می تواند مجوز دریافت کند که بعد از جمع آوری مجوزهای کاغذی مرکز بهبود محیط کسب و کار اقدام به شفاف سازی این موارد خواهد‌ کرد. 

افرادی که شناسه یکتا نداشته باشند فاقد مجوز هستند 

 در ادامه سیاح رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار به باشگاه خبرنگاران گفت:  افرادی که دارای مجوزهای کاغذی هستند  در صورتی که کد شناسه یکتا نداشته باشند دچار مشکل خواهند شد و  کسی کد شناسه نداشته باشد از نظر حکومت جمهوری اسلامی فاقد مجوز تلقی می‌شود.

وی اظهار کرد: حدود  دو تا سه میلیون مجوز کاغذی در کشور وجود دارد که تا پیش از شروع سال ۳۰۰ هزار  مجوز کاغذی  شناسه یکتا گرفتند  اما بعد از هشدار و اولتیماتوم‌‌های که داده شد تا به این لحظه حدود ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی شناسه یکتا گرفتند و با توجه به آنکه فرصت چندانی باقی نمانده است امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه سایر مجوزهای کاغذی هم به شناسه یکتا تبدیل شوند.

وی افزود: استان های لرستان و گیلان،  برای شناسه یکتا خیلی پای کار هستند و در خراسان جنوبی و همدان هم برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است. فعالان اقتصادی که تا ۲۵ اردیبهشت مجوز‌های قدیمی خود را به مجوز‌های جدید تبدیل نکنند از خدمات دولتی محروم می‌شوند. 

 سیاح همچنین با اشاره به تکلیف قانونی برای صدور مجوز‌های همراه با تاخیر از طریق درگاه ملی مجوز‌ها گفت: این درگاه تا دو ماه آینده برای همه متقاضیان که درخواست آنها با تاخیر همراه است مجوز صادر می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ۵۱ هزار درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی ثبت شد
  • خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
  • مهر تأیید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس
  • ثبت ۱۰۰۰ درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • آخرین جزئیات روند صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال
  • آخرین جزئیات روند صدور مجوز حرفه‌ای استقلال
  • صدور ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در کاشمر
  • بی اعتبار شدن مجوز‌های کسب وکار‌هایی که فاقد شناسه یکتا هستند