Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان به گزارش تسنیم درباره کمبود تخم مرغ در بازار و ایجاد صف‌های طولانی در مقابل مراکز خرید واکنش نشان داد و توپ را در زمین جهادکشاورزی انداخت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، در این روزهای کرونایی کمبود و گرانی برخی اقلام اساسی از جمله مرغ، روغن خوراکی، تخم مرغ و غیره صدای شهروندان را درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کافی است سری به مراکز توزیع تخم مرغ با قیمت تنظیم بازار بزنید و با صف‌های طولانی مواجه می‌شوید که متأسفانه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی برای برخی از شهروندان توجیه چندانی ندارد.

در روزهای گذشته خبرگزاری تسنیم در گرگان گزارشی از صف‌های طولانی خرید تخم مرغ منتشر کرد. در آن گزارش به این نکته اشاره شده بود که گلستان در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ جزو استان‌های نخست کشور به شمار می‌رود اما مشخص نیست کسانی که باید تولید و توزیع را مدیریت کنند، به چه کاری مشغول هستند؟

همین یکی دو ماه قبل بود که روغن خوراکی در فروشگاه‌های سطح شهرها و روستاها کمیاب و بعضاً نایاب شد، پس از آن مرغ از سفره خیلی‌ها پر کشید و حالا هم نوبت تخم مرغ است. متأسفانه برخی‌ افراد سودجو سفره و معیشت مردم را نشانه گرفته‌اند و در این بین انگار عزم جدی برای برخورد با این افراد وجود ندارد.

برخی مسئولان می‌گویند این شرایط را از چندماه قبل پیش‌بینی کرده بودند اما نگفته‌اند در این مدت که فرصت داشتند تا جلوی ایجاد مشکل و بحران را بگیرند، چه کرده‌اند.

حالا هم که توپ در زمین تولیدکنندگان است، خیلی از آنها افزایش قیمت دان مرغ و همچنین عدم همکاری بخش دولتی در تأمین دان با ارز 4200 تومانی را علت اصلی افزایش قیمت‌ها و وضعیت کنونی بازار می‌دانند. برخی تولیدکنندگان گلستانی ترجیح می‌دهند تولیدات خود را به استان‌های دیگر بفرستند و با قیمت بیشتری به فروش برسانند.

قول هایی که تو زرد از آب درآمد/تخم مرغ به شانه ای 48 هزار تومان پرکشید!وزیر جهاد کشاوری: اعتبارات حمایتی مرغ در بودجه 1400 «سه برابر» می‌شود / کنترل صادرات مرغ و تخم مرغصف‌های طولانی برای خرید تخم مرغ در این روزهای کرونایی/ دستگاه‌های تنظیم بازار در گلستان چه می‌کنند؟

تولید سالانه 33 تا 35 هزار تن تخم مرغ در استان گلستان سبب شده این استان، نام و نشانی در بازار مواد پروتئینی از جمله مرغ و تخم مرغ داشته باشد با این حال هر سال در مقاطع مختلف مشکلاتی برای مصرف کنندگان ایجاد می‌شود.

حالا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با ارسال جوابیه‌ای به خبرگزاری تسنیم توپ را به زمین جهادکشاورزی انداخته است.

در این جوابیه تأکید شده است: میزان تخم مرغ موردنیاز استان روزانه بین 50 تا 60 تن است و جهادکشاورزی استان با انتخاب 12 فارم از مجموع 33 فارم مرغ تخم گذار استان متعهد به تأمین روزانه 35 تن تخم مرغ جهت توزیع در بازار استان با قیمت تنظیم بازاری شده بود و انتظار ما این بود که نه تنها این میزان تامین شود بلکه به مرور به 50 تن هم برسد. تا بازار استان بالانس شود.

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در جوابیه خود تصریح کرد: اما متأسفانه نه تنها این امر محقق نشد بلکه در طول 6 روز واحدهای تولیدی استان به جای اینکه 213 تن تخم مرغ تحویل بازار بدهند تنها 160 تن تخم مرغ تحویل دادند؛ یعنی به یک چهارم تعهد خود عمل نکردند و این شرایط باعث ایجاد کمبود تخم مرغ در بازار و در نتیجه هجوم مردم به مراکز عرضه تخم مرغ تنظیم بازاری و ایجاد صف در این محل‌ها شد که البته با تصمیم کارگروه تنظیم بازار و به منظور جلوگیری از زیان تولیدکنندگان، افزایش 2 هزار تومانی قیمت تخم مرغ تصویب شد که انتظار می‌رود این افزایش قیمت و تک نرخی شدن قیمت تخم مرغ در بازار باعث شود وضعیت بازار بهتر و مشکل کمبود تخم مرغ در استان حل شود.

انتهای پیام/581/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صف های طولانی تنظیم بازار سازمان صنعت تن تخم مرغ تخم مرغ کمبود تخم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۹۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنزین ارزان سی ان جی را از رونق انداخت

تین نیوز

یک فعال حوزه صنعت سی ان جی گفت: با توجه به اینکه قیمت بنزین افزایش پیدا نمی کند قیمت سی ان جی گران محسوب شده و باعث می شود تمایل برای استفاده از این سوخت کاهش داشته باشد.

به گزارس تین نیوز به نقل از اردشیر دادرس در گفت وگو با ایلنا، درباره اوضاع استفاده از سوخت سی ان جی اظهار داشت: ما اخیرا یک بسته حمایتی در زمینه سی ان جی نوشته و به دولت اعلام کرده ایم، منتظریم که مجلس جدید بعد از تشکیل بتواند راهکار اساسی در این حوزه اتخاذ کند که سی ان جی جایگزین ۱۵ میلیون لیتر بنزین شود و سقف مصرف این سوخت از ۲۵ میلیون متر مکعب به ۴۰ میلیون متر مکعب برسد. 

دادرس افزود: با توجه به افزایش مصرف گاز به خصوص در بخش خانگی که در پی کاهش درجه هوا در ماه پایانی سال گذشته رخ داد؛ خوشبختانه کاهش و محدودیت ارسال گاز به جایگاه های سی ان جی نداشته ایم، به عبارت دیگر ما در حوزه جایگاه های سی ان جی کمبود و قطعی گاز نداشته ایم، جز آنکه در برخی شهرهای استان خراسان رضوی تا حدی کمبود گاز داشتیم که به صورت مقطعی بوده است ولی در مجموع مشکل خاصی نداشتیم. 

این فعال حوزه صنعت سی ان جی گفت: مشکل اصلی سی ان جی عدم کارشناسی کارمزد جایگاه ها و عدم پرداخت کارمزد واقعی جایگاه ها است به طوری که اکنون بیش از ۳ ماه عقب هستیم.

وی در ادامه با اشاره به موضوع دلیل استقبال پایین از سوخت سی ان جی در کشور بیان داشت: عرف قیمت سی ان جی در دنیا ۲۰ درصد قیمت بنزین است اما  قیمت سی ان جی در ایران بالاست و با توجه به اینکه قیمت بنزین افزایش پیدا نمی کند قیمت سی ان جی گران محسوب می شود و این یکی از مشکلات این حوزه است که باعث می شود تمایل برای استفاده از این سوخت کاهش داشته باشد.

دادرس تاکید کرد: نرخ سی ان جی یکی از موارد عدم استقبال از این سوخت است بحث خودروها نیز موضوع مهمی است و آن اینکه خودروسازان هیچ برنامه ای برای تولید بیشتر خودروی سی ان جی سوز ندارند؛ اینها یک زنجیره هستند و همه به هم وابسته هستند که نهایتا منجر به این شده که مصرف سی ان جی در ایران پایین باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سال بد برای صنعت؛ چطور شرکت‌های ایرانی از بازار عراق حذف شدند؟
  • توزیع گسترده گوشت منجمد و گرم وارداتی گوسفندی در بازار یزد
  • میوه با قیمت مناسب در کهگیلویه توزیع می شود
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه ای و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • نظارت بر بازار قم امسال افزایش می‌یابد
  • فضای بازار در قم برای گران فروشان باید ناامن شود
  • نظارت بر بازار در سال جدید افزایش خواهد یافت
  • بنزین ارزان سی ان جی را از رونق انداخت
  • ایجاد فضای رقابتی و تنظیم‌گری در صنعت خودرو با تسهیل در واردات