Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ یک فعال بازار ارز در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به افزایش نرخ ارز و دلایل آن اظهار کرد: از روز گذشته بازار ارز وارد فاز صعودی شده و دلار حدود ۱۰۰تومان و یورو ۱۵۰تومان گران شده است.

او اضافه کرد: از مهم‌ترین دلایل افزایش نرخ ارز می‌توان به اتفاقات سیاسی رخ داده طی روز‌های اخیر از جمله تنش‌های لفظی بین ایران ‌و آمریکا، افزایش نرخ حواله درهم به بالای سطح ۷۱۰۰تومان و جوسازی برخی معامله‌گران برای فروش ارز‌های خود با نرخ‌های بالاتر قبل از روی کار آمدن رییس جمهور جدید آمریکا اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این فعال بازار ارز، از روز گذشته حجم فروش افزایش یافته اما همچنان خریداری برای دلار نیست؛ بسیاری از کسانی که در پی افت نرخ ارز دچار زیان شده‌ بودند سعی در جوسازی و افزایش نرخ ارز کرده تا بتوانند ضرر خود را جبران کنند؛ از طرفی فروشندگان می‌دانند که این جو افزایشی ماندگاری بالایی نداشته و صعود چشمگیری در انتظار نرخ ارز نیست بنابراین برای فروش ارز‌هایشان هجوم‌ آورده‌اند.

او درباره آینده نرخ ارز بیان کرد: به نظر نمی‌رسد که نرخ ارز همچون ماه‌های قبل به رقم‌های بسیار بالا صعود کند، اما به دلیل شرایط گفته شده افزایش نرخ ارز در روز‌های پیش‌رو غیرمحتمل نیست.

دلار و یورو امروز چند معامله می‌شد؟

امروز ۱۵دی ماه در بازار آزاد تهران اولین نرخ دلار با ۵۰تومان افزایش نسبت به دیروز ۱۵۷۶۰تومان و یورو هم با همین مقدار رشد ۳۱۳۰۰تومان اعلام شد؛ طبق آخرین نرخ اعلام شده از سوی کانون صرافان دلار در نهایت با ۱۰۰تومان افزایش مجدد به ۲۵۸۵۰ و یورو به ۳۱۴۰۰تومان صعود کرد.

صرافی‌ها امروز قیمت فروش دلار را ۲۵۳۲۴ و خرید آن را ۲۵۱۴۱تومان اعلام کردند که در مقایسه با دیروز ۴۰۰تومان گران‌تر شده بود؛ همچنین امروز قیمت فروش دلار در صرافی‌ها ۳۰۹۱۰ و خرید آن ۳۰۶۹۵تومان بود.

در صرافی‌ملی هم اولین نرخ دلار با رشد ۱۰۰تومانی ۲۵۶۷۰تومان اعلام شد و در پایان روز به ۲۵۷۷۰تومان رسید، یورو هم در اولین معاملات امروز ۳۱۴۵۰تومان بود و در پایان روز به ۳۱۵۵۰تومان افزایش یافت.

پربیننده ترین قیمت دلار ۱۴ دی ماه ۱۳۹۹ قیمت دلار ۱۵ دی ماه ۱۳۹۹ پیش بینی قیمت طلا در روزهای تعطیلی بازارهای جهانی/ طلا و سکه اندکی گران شد پیش بینی قیمت طلا تا پایان هفته/ سکه به کانال ۱۲میلیون تومان بازگشت افزایش قیمت طلا/ سکه ۱۲میلیونی می‌شود؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارز دلار بازار ارز بازار آزاد ارز افزایش نرخ ارز بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت

به گزارش صدای ایران، قیمت طلا و سکه روز چهارشنبه متاثر از کاهش قیمت دلار در روند نزولی قرار گرفت. در روز‌های اخیر کاهش قابل توجه اونس جهانی طلا با افت قیمت دلار تراز شد و قیمت طلا و سکه در بازار داخلی را با خود همراه کرد.

تحلیلگران بازار‌های مالی کاهش قیمت سکه و طلای آب‌شده را بیشتر از دلار می‌دانند و معتقدند این دو بازار به مرز‌های حمایتی میان‌مدتی رسیده‌اند و در نقطه حساسی قرار دارند. در هفته‌ای که گذشت اخبار سیاسی حاکی از آرامش بود و توانست به روند کاهشی بازار‌های مالی به‌ویژه طلا و سکه منجر شود.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش اونس جهانی طلا با رقم ۲۳۲۱ دلاری در حال معامله است.


سکه امامی نیم میلیون تومان ریخت
قیمت سکه امامی روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت با کاهش ۵۰۹ هزار تومانی با رقم ۴۱ میلیون و ۸۹۸ هزار تومان معامله شد. سکه بهار افت ۲۲۰ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۳۹ میلیون و ۲۹۵ هزار تومانی ایستاد.

شایان ذکر است در پنجمین روز معاملاتی هفته قیمت نیم سکه با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی معامله شد. قیمت ربع سکه افت ۱۰۰ هزار تومانی پیدا کرد و روی رقم ۱۵ میلیون تومانی ایستاد. قیمت سکه گرمی با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به کانال ۶ میلیون تومانی برگشت و با رقم ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.


حباب سکه روند متوازن نداشت
قیمت طلا روز چهارشنبه کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۹‍‍‍۱ هزار تومان کاهش داشت و در کانال ۱۵ میلیونی عقب‌نشینی کرد. این مقدار طلا با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۳۲ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۲۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۴۹۱ هزار تومان بسته شد.

حباب سکه در پنجمین روز معاملاتی هفته روند متوازنی نداشت. حباب سکه امامی ۶۹ هزار تومان و سکه گرمی ۴۶ هزار تومان کاهش پیدا کرد. حباب سکه بهار ۲۴۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۲ هزار تومان و ربع‌سکه ۱۱ هزار تومان رشد کرد.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
  •  پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار در روند اصلاحی افتاد
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ عقبگرد طلا و سکه در بازار
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • ردپای آرامش در بازار‌ها
  • چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا