Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار جشنواره عمار در حالی برگزار می شود که 

امین سردار آبادی دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره فیلم عمار

یکی از چالش های جدی جشنواره عمار مطابقت خود با شرایط کرونایی بود. برخلاف پیش بینی ها، 2400 اثر در بخش های مختلف داستانی، مستند، موشن گرافیک، انیمیشن و تلویزینی به دبیرخانه ارسال شدند. این استقبال خوب، آن هم در دوران شیوع کرونا، غافلگیر کننده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال سعی کردیم تمام بخش های جشنواره را به صورت آنلاین و برخط برگزار کنیم. به همین دلیل اکران فیلم ها را از سینما فلسطین به سامانه جشنواره منتقل کردیم. مخاطبان آثار علاوه بر تماشای فیلم می توانند علاوه بر تماشای رایگان فیلم ها نظرات خود را درباره هر اثر ثبت کنند. 

حتی سعی کردیم شرایطی را فراهم کنیم که سازندگان آثار با مخاطبان خود پس از هر نوبت اکران گفت‌وگو کنند. این شرایط در سامانه جشنواره میسر است. در بخش های مختلف به لحاظ کیفی و کمی به گفته هیئت انتخاب شاهد رشد آثار بودیم. امسال بخشی را با عنوان بلیت اختیاری به عمار اضافه کردیم که در این بخش مخاطبان می توانند بعد از تماشای فیلم به میزانی که از اثر رضایت داشتند، به فیلمساز برای ساخت آثار آینده کمک مالی می کنند.

ابتکار دیگر عمار قصه ما بود. این بخش بنا دارد که قصه های مردم ایران را تجمیع کند و در اختیار فیلمسازان و مستندسازان معرفی کند. به این ترتیب آثار نمایشی پیرامون همه مردم ایران باشد. امسال با همکاری شبکه افق هر شب ویژه برنامه ای را تقدیم مخاطبان تلویزیونی جشنواره عمار کردیم. 

مهدی لارویی کارگردان مستند «مستند قائدالحشد» درباره این اثرِ حاضر در جشنواره به خبرنگار ما گفت: در مستندمان تلاش کردیم قطره ای از تلاش ها و مجاهدت های ابومهدی المهندس را نشان دهیم. به همین دلیل به عراق سفر کردیم و با برخی از فرماندهان حشد الشعبی که از دوستان ابومهدی بودند، مصاحبه کردیم. جا دارد که سال های سال، فیلم سازان و مستند سازان روی زندگی این بزرگ مرد کار کنند و مردم را با همه کارهایی که ابومهدی انجام داده، آشنا کنند. یکی از موضوعاتی که در این مستند بیان شده بود، شکست محاصره آمرلی بود. وقتی حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس خبر محاصره آمرلی شنیدند به اسرار حاج قاسم با بالگرد در آن منطفه پر خطر حضور پیدا کردند و خودشان فعالیت های نظامی آنجا را مدیریت کردند. وقتی پس از شهادت حاج قاسم وارد این شهر شدیم، احساس کردیم، آمرلی شهری در ایران است، چراکه شهر مملو از عکس های حاج قاسم بود. 

آرشیوی که به آن دست پیدا کردیم، اطلاعات جالب و متفاوتی از این شهید بزرگوار به ما داد. همین موضوع باعث شد که برخی از نکات درباره ابومهدی را برای اولین بار در اختیار مخاطبان مستند قرار دهیم. 

حسن جعفری کارگردان مستند «پرچم های مجازی» 

بعد از شهادت حاج قاسم 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره عمار فیلم سینمایی مستند تلویزیونی حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«احمد» در هند جایزه گرفت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزای علم و فناوری آنا، این دوره از جشنواره در بخش مستندهای 60 دقیقه ای به مستند «احمد» به تهیه کنندگی یوسف ترابی‌نژاد و کارگردانی اعظم مرادی جایزه داد، پرتره جوانی به نام «احمد» که علی‌رغم محدودیت‌های فیزیکی، ذهنی بلندپرواز و همتی بلند دارد و داستان زندگی‌اش به معجزه می‌ماند.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های معلولین we care هند هر ساله باهدف افزایش آگاهی در مورد مسائل مربوط به معلولیت، برطرف‌کردن تصورات غلط و تعصبات در مورد افراد معلول و ایجاد تغییرات نگرشی و رفتاری برگزار می‌شود.

این جشنواره بر اساس کنوانسیون سازمان ملل به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از فعالیت‌های بین‌المللی یونسکو قلمداد شده که باهدف افزایش سطح آگاهی درباره حقوق معلولان سراسر جهان و تشویق نهادها، سازمان‌ها و هنرمندان در حوزه‌ معلولان فعالیت می‌کند.

«احمد» پیش‌ازاین نیز در جشنواره‌های داخلی و خارجی حضور داشته و منتخب پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حقیقت، جشنواره بین‌المللی بیگ سین لندن، ‌ یازدهمین جشنواره مستند بنگلادش، پنجمین جشنواره فیلم مارتینیک فرانسه و منتخب پنجمین دوره از جشنواره Over-the-Rhine International Film Festival آمریکا بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخشش رادیو فرهنگ در جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • گزارش تصویری | سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه مرد ساروی چیست؟
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 
  • آیا معلم بلاگری از لحاظ حقوقی مجاز است؟