Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر مرتضایی عصر دوشنبه در نشست با خبرنگاران با یادآوری اهمیت طرح زیرگذر شهر کاشان تاکید کرد: در صورت تاخیر در اجرای برنامه‌ زمان‌بندی شده این طرح، موظف به تذکر به شهرداری هستیم.

وی افزود: به شهردار کاشان پیشنهاد می‌شود برای تسریع در اجرای طرح زیرگذر در صورت امکان فعالیت‌ها به صورت ۲۴ ساعته پیگیری شود تا شاهد افتتاح طرح پیش از در پایان فعالیت دولت دوازدهم باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار کاشان از یک طرفه شدن خیابان ۲۲ بهمن در این شهر از هفته آینده خبر داد و گفت: این خیابان به علت اجرای طرح زیرگذر ۲ طرفه شده بود که برای رفاه حال مردم هفته آینده به حالت قبل باز می‌گردد.

طرح زیرگذر کاشان از ۱۳ سال پیش جزو مطالبه‌های مهم مردم این شهر بوده است؛ طول مسیر این طرح ۲ کیلومتر و در ۲  قطعه در حال اجراست، قطعه نخست از تقاطع فلسطین تا میدان حضرت ولی عصر (عج) و قطعه دوم از این میدان تا بعد از تقاطع بلوار معمار است.

اجرای این طرح تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت داشته است.

فرمانداری پیگیر افزایش آب انتقالی زاینده ‌رود به کاشان است

مرتضایی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره جدیدترین پیگیری‌ها برای رفع مشکل کیفیت آب شرب کاشان اظهار داشت: آب مناطق سن سن و آب‌شیرین بر خلاف نامشان از کیفیت نامطلوبی برخوردار است، به نحوی که ای سی بسیار بالایی دارد و قرار است اداره منابع آب کاشان از مرکز استان اصفهان برای حفر چاه جدید مجوز دریافت کند؛ البته با وجود این مشکلات اکنون آب آشامیدنی سالم در اختیار مردم منطقه قرار می‌گیرد.

وی افزود: فرمانداری کاشان پیگیر افزایش مقدار آب انتقالی زاینده‌رود به کاشان از ۵۰۰  به ۷۰۰  لیتر بر ثانیه است که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز قول این افزایش آب را مشروط بر وجود آب مورد نیاز داده‌ است.

به گفته وی، بر اثر برداشت زیاد، سطح آب سفره‌های زیرزمینی پایین رفته به نحوی که موجب ترک خوردن سطح زمین و جاده‌ها شده که البته این مهم فقط مختص منطقه کاشان نیست.

فرماندار ویژه کاشان تغییر الگوی کشت به خصوص گلخانه‌ای را از جمله راهکارهای جلوگیری و جبران کم آبی در این منطقه اعلام و اضافه کرد: همه باید با مدیریت صحیح مصرف و صرفه‌جویی آب از این سرمایه گرانبها حفاظت کنند.

زمین شهرک ماهیان زینتی در حال تسطیح است

مرتضایی از دریافت مجوز ساخت و راه‌اندازی شهرک صنعتی شماره سه کاشان خبر داد و گفت: در این شهرک با هدف انتقال و استقرار صنایع پاک، ناحیه صنعتی پرورش و تولید ماهیان و پرندگان زینتی ایجاد خواهد شد.

به گفته وی ۵۰ هکتار زمین برای ایجاد شهرک ماهیان زینتی در این ناحیه صنعتی در اولویت قرار گرفته که اکنون زمین آن در حال تسطیح است و بخشی از آن سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

کاشان با تولید ۴۰ میلیون قطعه ماهی در سال رتبه نخست تولید ماهیان زینتی در کشور دارد و ۷۰ درصد ماهیان زینتی استان اصفهان در این شهرستان پرورش می‌یابد.

شرایط تولید در کاشان طلایی است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری کاشان نیز در این نشست تاکید کرد: به جز ۲ یا سه واحد صنعتی دارای مشکل حل نشدنی از جمله وجود اختلاف در هیات مدیره، تمامی واحدهای صنعتی شهرستان مشغول فعالیت هستند و شرایط تولید در آنها طلایی است.

مسعود خاندانی افزود: اکنون نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی، چهار هزار  واحد کشاورزی و خدماتی در کاشان فعال و با تمام ظرفیت مشغولیت کار هستند و بهترین زمان سرمایه‌گذاری در این شهرستان است.

وی ادامه داد: بر پایه اطلاعات موجود، احتمال دارد صنایع کاشان در آینده نزدیک با کمبود نیروی کار متخصص در برخی بخش‌ها روبه‌رو شوند.

معاون فرمانداری کاشان تاکید کرد: مواد اولیه واحدهای صنعتی این شهرستان تامین شده و هیچ واحد صنعتی به علت نداشتن مواد اولیه در این شهرستان تعطیل نیست.

خاندایی در خصوص تسهیلات ارایه شده برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی گفت: از ابتدای تیر امسال تاکنون ۱۵۷ میلیارد تومان از طریق سامانه بهین‌یاب تسهیلات در قالب ایجاد سرمایه در گردش یا ترمیم این سرمایه در اختیار متقاضیان مشمول قرار گرفته  است.

به گفته وی، افزون بر واگذاری این تسهیلات، بانک‌های عامل در شهرستان نیز افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان بر اساس اعتبارهایی داخلی برای رونق تولید به واحدهای صنعتی پرداختند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری کاشان در خصوص اشتغال زایی در این شهرستان نیز گفت: سهمیه کاشان در سامانه رصد اشتغال چهار هزار و ۶۰۹ نفر است که باید در این  سامانه ثبت می‌شد تا امروز (نیمه دی ۹۹) بیش از ۵۰ درصد این رقم محقق شده و تا پایان سال فرصت باقی است و بطور کامل محقق خواهد شد.

شماری از خبرنگاران شرکت‌کننده در این نشست از پاسخگو نبودن برخی مدیران دستگاه‌های کاشان گلایه کردند که فرماندار ویژه این شهرستان قول پیگیری موضوع و تاکید به مدیران دستگاه‌ها برای پاسخگویی به رسانه‌ها داد. 

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴  هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها پرورش ماهی فرمانداران شرکت آب منطقه ای کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پرورش ماهی فرمانداران شرکت آب منطقه ای پرورش ماهی فرمانداران شرکت آب منطقه ای کاشان اخبار کنکور فرمانداری کاشان واحدهای صنعتی ماهیان زینتی طرح زیرگذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۱۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید

تین نیوز

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: میزان تولید تراکتور در این گروه صنعتی نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲ برابر افزایش یافته و به ۱۵۰ دستگاه در روز رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مصطفی وحیدزاده خاطرنشان کرد: تا نیمه اول سال ۱۴۰۰ روزانه حدود ۸۰ دستگاه تراکتور در این گروه صنعتی تولید می شد .

وحیدزاده با بیان اینکه برنامه امسال این شرکت، تولید ۴۲ هزار دستگاه تراکتور است، اظهار کرد: بیشترین عامل جهش تولید در این گروه صنعتی، اتکا به نیروهای داخلی، شرکت های دانش بنیان و نیروهای مجموعه است.

وی گفت: تولید سالانه تراکتور در این شرکت در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۲ هزار دستگاه بود که این تعداد در سال ۱۴۰۱ به ۳۲ هزار دستگاه و در سال ۱۴۰۲ به ۳۶ هزار دستگاه رسید و امسال به ۴۲ هزار دستگاه می رسد.

تولید سالانه تراکتور در این شرکت در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۲ هزار دستگاه بود که این تعداد در سال ۱۴۰۱ به ۳۲ هزار دستگاه و در سال ۱۴۰۲ به ۳۶ هزار دستگاه رسید و امسال به ۴۲ هزار دستگاه می رسد.

وحیدزاده ادامه داد: تراکتورسازی به عنوان نگین صنعت سنگین کشور می تواند محور تحول و توسعه صنعت باشد و به عنوان صنعت مادر، بقیه صنایع را نیز به دنبال خود بکشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون این گروه صنعتی تولیدات و تکنولوژی خود را به بسیاری از شرکت های بزرگ قطعه سازی و کشورهای خارجی صادر می کند، یادآور شد: محصولات این گروه صنعتی در سایت های تبریز، ارومیه و سنندج تولید می شود و روز به روز علاوه بر افزایش کمیت آن ها، کیفیت تولیدات نیز ارتقا می یابد.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: این شرکت هم اکنون برچسب انرژی محیط زیست به عنوان صنعت پاک در مصرف پایین انرژی و استاندارد کشورهای مختلف را اخذ کرده است تا امکان صادرات تولیدات این مجموعه به این کشورها که در حوزه استاندار بسیار سختگیر هستند، فراهم شود.

وحیدزاده، با اشاره به افق ۱۴۰۶ این گروه صنعتی افزود: رسیدن به جایگاه نخست تولید تراکتور در منطقه، سرآمد شدن در جاری سازی اقتصاد مقاومتی، توسعه جهشی کسب و کارهای جدید، رشد جهشی صادرات، کسب رتبه اول تولید موتورهای دیزلی در منطقه و کسب رتبه اول تولید قطعات چدنی از برنامه های این شرکت است.

وی اظهار کرد: بر اساس این برنامه، تلاش می شود میزان تولید تراکتور از ۴۲ هزار دستگاه در سال جاری به ۶۰ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۶، انواع موتور از ۴۷ هزار و ۵۰۰ به ۶۹ هزار دستگاه، تولید قطعات ریخته از ۷۵ هزار به ۱۰۰ هزار تن، تولید انواع بکهولودر از ۷۰۰ به یک هزار و ۵۰۰ دستگاه و انواع کامیون از ۸۲۰ به ۲ هزار دستگاه برسد.

میزان تولید تراکتور از ۴۲ هزار دستگاه در سال جاری به ۶۰ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۶، انواع موتور از ۴۷ هزار و ۵۰۰ به ۶۹ هزار دستگاه، تولید قطعات ریخته از ۷۵ هزار به ۱۰۰ هزار تن، تولید انواع بکهولودر از ۷۰۰ به یک هزار و ۵۰۰ دستگاه و انواع کامیون از ۸۲۰ به ۲ هزار دستگاه می رسد.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: بر این اساس، فروش قطعات یدکی این شرکت نیز از ۲۴ هزار میلیارد ریال در سال جاری به ۱۲۰ هزار میلیارد ریال، انواع ادوات از ۱۲ هزار میلیارد ریال به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و انواع ابزار از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به ۱۴ هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.

وحیدزاده، تولید سالانه ۶۰۰ دستگاه لیفتراک، ۶۰۰ دستگاه مینی لودر، ۵۰۰ دستگاه کمباین، ۵۰۰ دستگاه ون و یک هزار و ۲۰۰ دستگاه ادوات پیشرفته را از برنامه های آتی این گروه صنعتی اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون کل تقاضا برای خرید تراکتور ۵۷ هزار نفر است، یادآور شد: کشاورزان بدون هیچ واسطه ای می توانند به صورت ۲۴ ساعته با ورود به سایت این گروه صنعتی، بدون هیچ محدودیتی برای خرید تراکتور ثبت نام و از طریق این سایت تقاضای خود را تا آخرین مراحل خرید پیگیری کنند.

تراکتورسازی ایران اکنون با ۹ شرکت اقماری در تبریز، ۲ شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و ۲ شرکت در بیرون از مرزهای ایران اسلامی، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار در کشور است که در زمان حاضر ۹۹ درصد نیاز کشاورزان کشور به تراکتور را تامین می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان کاشان با حضور استاندار اصفهان برگزار شد
  • تغییر فرمانداران در جهت پیشبرد و تحقق شعار سال
  • استاندار اصفهان: تغییر در سطح فرمانداران و مدیران کل
  • مراسم معارفه سرپرست فرمانداری کاشان برگزار شد
  • مراسم معارفه فرماندار ویژه کاشان برگزار شد
  • حمیدرضا محمدی فشارکی سرپرست فرماندری کاشان شد
  • تغییرات فرمانداران و مدیران کل در استان اصفهان
  • فرماندار جدید کاشان معارفه شد + سوابق
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر