Web Analytics Made Easy - Statcounter

از بین این مشکلات پیچیده می‌توان به ایجاد سایش‌های شدید دندانی و مشکلات مفصل گیجگاهی فکی اشاره کرد. بروز این مشکلات به‌تدریج و با گذشت زمان توانایی جویدن را کاهش می‌دهند.

برای جایگزین‌کردن دندان‌های کشیده‌شده انتخاب‌های مختلفی وجود دارد. انواع پروتزهای دندانی بسته به این که چند دندان ازدست رفته است برای جایگزینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اگر تمام دندان‌ها ازدست رفته باشد برای جاگزینی از دست دندان مصنوعی کامل (دنچر) استفاده می‌شود و اگر دندان‌های زیادی ازدست رفته باشد ولی چند دندان باقی مانده باشد که امکان نگهداری آنها وجود دارد از پروتز پارسیل متحرک (پلاک پارسیل) استفاده می‌شود.

اگر یک یا تعداد محدودی دندان ازدست رفته باشد می‌توان از پروتز ثابت (بریج) برای جایگزینی استفاده کرد.

بریج‌ های ثابت به دندان‌های مجاور ناحیه بی‌دندان متصل می‌شود و در واقع مثل یک پل بین دو دندان مجاور ناحیه بی‌دندانی عمل می‌کنند.

برای ساخت این پل، دندان‌های مجاور ناحیه بی‌دندانی باید تراش داده شده و روکش شوند. روش بهتری نیز برای جایگزین‌کردن دندان‌ها وجود دارد.

چه یک دندان از دست داده باشید و چه همه دندان‌هایتان را؛ ایمپلنت‌های دندانی روش بسیار موثری برای جایگزینی دندان‌های ازدسته رفته هستند.

ایمپلنت‌های دندانی از دو قسمت فیکسچر و روکش تشکیل می‌شوند که فیکسچر، نقش ریشه دندان و روکش نقش تاج دندان را ایفا می‌کند.

یکی از مهم‌ترین مزایای ایمپلنت‌ها این است که داخل استخوان ثابت می‌شوند و برخلاف پروتزها به دندان‌های دیگر برای ثابت‌ماندن نیاز ندارند.

همچنین ایمپلنت‌ها از تحلیل استخوان فک ممانعت می‌کنند که پروتزهای دندانی این مزیت را ندارند و استخوان فک در ناحیه بی‌دندانی به مرور زمان تحلیل می‌رود.

ایمپلنت‌های دندانی در صورت رعایت بهداشت مناسب، درمان‌هایی زیبا و با طول عمر بالا هستند.

دکتر نیکو اثنی عشری - دندانپزشک / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بریج ناحیه بی دندان ایمپلنت ها ازدست رفته دندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۲۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | به آتش کشیدن پیراهن عثمان دمبله توسط هواداران بارسلونا!

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896101

دیگر خبرها

  • (ویدیو) مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی
  • نجات جان بیمار قلبی در روستای عروه در شهرستان لنده
  • کلنگ طرح توسعه ناحیه صنعتی روستای دهنه در شهرستان کلاله به زمین زده شد
  • یل گتوند بهترین کشتی‌گیر فرنگی ۲۰۲۳ آسیا شد
  • غرق شدن دختر 8 ساله در توکهور و هشتبندی میناب
  • نحوه انتخاب بهترین سیستم عامل برای سرور
  • به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی توسط یهودیان + فیلم
  • علی پروین بهترین گزینه را برای پرسپولیس انتخاب کرد | درویش: با حرف ایشان قرارداد بستیم
  • ببینید | به آتش کشیدن پیراهن عثمان دمبله توسط هواداران بارسلونا!
  • کاپیتان اسبق استقلال از تصادف جان سالم به در برد +عکس