Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در بازار سرمایه شرکت‌های حقوقی نباید همچون مردم عادی عمل کنند که یک سهام را خریداری کرده و نوسانات ایجاد کرده و پس از مدتی سهام های خود را خارج کرده و مشکلات ایجاد کنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا میرتاج الدینی در رابطه با بازگشت اعتماد بازار سرمایه، گامی در جهت رونق بخش تولید اظهار کرد: رشد حبابی که در اواخر سال 98 و ابتدای سال 99 در بورس رخ داد برخی از صاحب نظران و کارشناسان را نگران کرده بود که این دل‌نگرانی در مجلس هم وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آن زمان، افزایش سرمایه برخی شرکت ها به صورت صوری نگران کننده بود، گفت: در حال حاضر هم رویکرد مجلس و نمایندگان این است که اعتماد را به بازار سرمایه برگردانیم که در حال برنامه‌ریزی به جهت تحقق این مهم هستیم.

 میرتاج‌الدینی بیان کرد: بازار سرمایه یکی از پایه های اقتصاد کشور بوده و مردم باید بدانند که دولت، مجلس و قوه قضاییه از این بازار حمایت می کنند.

وی به راه‌حل‌های موجود به جهت بازگشت اعتماد مردم به بازار سرمایه اشاره و خاطر نشان کرد: برنامه های صحیح می تواند این بازار را حفظ کرده به طوری که بازار سرمایه رشد طبیعی خود را داشته باشد؛ همیشه رشد حبابی نگران کننده است، اما رشد طبیعی و تدریجی بازار سرمایه بستگی به سیاست ها و برنامه‌های دولت دارد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حفظ برخی شرکت های سرمایه گردان که بتواند بازار سرمایه را مدیریت کند به دست مدیریت عالی بورس است و سقف و کف واحدهای قابل عرضه و قابل خرید از سوی شرکت های حقوقی یکی از عوامل اصلی است که در بازار سرمایه تاثیر گذار است.

وی تصریح کرد: در بازار سرمایه شرکت‌های حقوقی نباید همچون مردم عادی عمل کنند که یک سهام را خریداری کرده و نوسانات ایجاد کرده و پس از مدتی سهام های خود را خارج کرده و مشکلات ایجاد کنند بلکه باید به فکر منافع و مصالح کشور نیز باشند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس نظارتی که هست نظارت موثر باتوجه به ابزاری که قانون اساسی در اختیار مجلس قرار داده بوده که شامل سوال، استیضاح و امثال این ها است که در بحث بورس مجلس به این سمت رفت و تذکرات جدی کتبی و شفاهی صورت گرفت ولیکن ما همیشه در نظارت‌ها یک رویکرد داریم و آن هم نظارت موثر است که باید طوری عمل کنیم که به نتیجه برسیم.

وی در خاتمه تصریح کرد: در بحث بازار سرمایه نگاه مجلس و دولت یکی بوده و آن هم حمایت از بازار سرمایه است که باید اموال مردم حفظ و صیانت شده و نگران سرمایه گذاری در این حوزه نباشند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بازار سرمایه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۳۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به هیجان روز گذشته، آغاز بازار با تقاضای خوبی همراه بود و اکثر نماد‌های معاملاتی در مثبت و حتی صف خرید بودند، اما نیمه‌ دوم در جدال تقاضا و عرضه، پیروزی با عرضه‌ها بود. انتظار اهالی بازار به چرخش بخشی از جریان پول به سهم‌های کوچک‌تر و جامانده است.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: ارزش معاملات کل ۱۰۹۲۲ میلیارد تومان بود که از این مقدار ۶۵۳۷ میلیارد تومان سهم ارزش معاملات خرد بوده است. خالص سفارشات با ورود ۲۹۱ میلیارد تومانی پول به بازار سرمایه همراه بود. در پایان معاملات امروز تعداد ۴۹۴ نماد (۶۳ درصد) در مثبت و ۲۸۷ نماد (۳۷ درصد) درمنفی بودند همچنین ۷۸ نماد صف خرید، ۳۰ نماد صف فروش ثبت شد.

او افزود: بیشترین ارزش معاملات را گروه فلزات اساسی با ثبت رقم ۳۷۹ میلیارد تومان (۱.۳ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. با توجه به رشد اکثر نماد‌های معاملاتی و شاخص ساز، نماگر اصلی بورس اوراق بهادار با رشد بیش از ۲۷۱۰۰ واحد رو به رو شد و به حوالی ۲ میلیون و ۳۱۳ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ۲۹۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد
  • سکه های حراجی با دلار چند هزار تومان فروخته شدند/ عمیدی: پیام دولت با فروش سکه ها با دلار افزایشی چیست! انتظار سه ماه پر بازده در بازار سرمایه وجود دارد/ دولت مشوق سرمایه گذاری در بازار بورس نیست؟
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • با مشارکت مردم و رونق بازار سرمایه شعار سال محقق می‌شود
  • یک چالش جدی بودجه ای برای بورس
  • گزارش بورس امروز شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳