Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان در خصوص اقدامات حمایتی از رانندگان تاکسی و اتوبوس‌های شهری در دوران شیوع ویروس کرونا گفت: درآمد روزانه رانندگان اتوبوس‌های شهری 400 هزار تومان در نظر گرفته شده که مابه‌التفاوت آن به صورت روزانه به رانندگان پرداخت می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: تعداد مسافران اتوبوس‌های شهری پس از شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کرده و رانندگان در مضیقه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از بیکاری رانندگان و اینکه ناوگان اتوبوسرانی را از دست ندهیم پس از طی مراحل اداری و قانونی و اخذ مصوبات لازم به ازای هر راننده روزانه 400 هزار تومان درآمد در نظر گرفته شد که مابه‌التفاوت آن محاسبه و به رانندگان پرداخت می‌شود.

رفیعی افزود: برای مثال؛ اگر راننده‌ای در یک روز 20 هزار تومان درآمد داشته باشد برای آن روز 380 هزار تومان به وی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان با اشاره به فعالیت 80 دستگاه اتوبوس و بیش از 2 هزار دستگاه تاکسی درون‌شهری گفت: مسافران تاکسی‌ها کاهش پیدا نکرده و فقط مسافران اتوبوس‌ها نسبت به دوران قبل از کرونا کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از حمایت‌های سازمان از اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهری این است که اقلام بهداشتی از قبیل الکل، ماسک، دستکش و نایلون در بین آن‌ها توزیع شده است اما پرداخت یارانه حمایتی فقط برای رانندگان اتوبوس است.

رفیعی در خصوص تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده از کرونا خاطرنشان کرد: تمام رانندگان اتوبوس و تاکسی‌ها مشمول این تسهیلات بودند اما چون مبلغ آن 2 میلیون تومان بود، تعداد خیلی کمی برای آن اقدام می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان در خصوص بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی گفت: این امکان چند سال قبل در کل کشور وجود داشت که 50 درصد حق بیمه تامین اجتماعی را دولت به صورت یارانه حمایتی پرداخت می‌کرد و 50 درصد بقیه توسط رانندگان پرداخت می‌شد.

وی با اشاره به لغو تخصیص یارانه دولتی از سال 93 اظهار داشت: به دلیل سوءاستفاده‌هایی که در این زمینه صورت گرفت و افراد زیادی تحت عنوان راننده تاکسی اقدام به پرداخت بیمه می‌کردند این نوع بیمه از سال 93 به بعد لغو شده و یارانه دولتی تخصیص نمی‌یابد.

رفیعی با بیان اینکه رانندگانی که تا قبل از سال 93 بیمه شده‌اند، بیمه آن‌ها با همان شرایط برقرار است، خاطرنشان کرد: البته در صورتی که فردی شناسایی شود که شرایط را دارا نبوده و بدون اشتغال به رانندگی، بیمه وی ادامه می‌یابد، جلوگیری شده و این فرد از لیست بیمه‌شدگان تامین اجتماعی حذف می‌شود.

وی افزود: افرادی که بعد از سال 93 به رانندگی تاکسی اشتغال می‌یابند، حق بیمه تامین اجتماعی خود را باید بدون تخفیف و با صد درصد بها واریز کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رانندگان اتوبوس اتوبوس های شهری تامین اجتماعی پرداخت می شود هزار تومان اتوبوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۳۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد

تین نیوز

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان این که مولدسازی املاک یکی از مهم ترین تحولاتی است که در دوره شهردار فعلی پایتخت دنبال شده است، گفت: درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ در نهایت از رقم ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، لطف الله فروزنده از مولدسازی املاک به عنوان یکی از تحولات مهم در دوره مدیریت جدید شهری یاد کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ رقم بودجه به ۸۰ هزار میلیارد تومان رسید که نزدیک ۱۴۰ در صد رشد بودجه داشتیم و در سال ۱۴۰۲ نیز تا پایان دی ماه بودجه اولیه به صورت کامل محقق شد و برای اولین بار متمم ۳۵ هزار میلیاردی نیز ارائه شد که نهایتا مبلغ ۱۰۴ همت بودجه تا پایان سال محقق شد. 

فروزنده ادامه داد: در سال گذشته، افزایش بودجه شهرداری در چهار محور درآمدی از جمله عوارض ساختمان، توسعه و رونق پروانه ساختمان که درآمد شهرسازی را به دنبال داشت، ارزش افزوده، در آمدهای پایدار، عوارض نوسازی و مولدسازی دنبال شد. 

براساس اعلام معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، معاون شهردار پایتخت در پایان گفت: یکی از تحولاتی که در دوره مدیریت آقای زاکانی دنبال شده است، بحث مولد ساز املاک و تسویه با دستگاه های مختلف بود که توانستیم بخش قابل توجهی از بدهی ها را تسویه کنیم. همچنین یک کار جدی با بانک ها انجام شد که در ذیل آن بستری فراهم شد که به شهرداری تسهیلات ارائه دهند، البته شهرداری از دولت و دستگاه های دولتی هم مطالباتی دارد که مشخص شده است و ان شاء الله با حمایت رئیس محترم جمهور و هیات دولت در سال جاری وصول پیدا کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اولین جلسه کمیته ترافیکی روز جهانی قدس برگزار شد/ مسیر‌های خدمات دهی اتوبوس و‌تاکسی و مترو مشخص گردید 
  • افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در گیلان
  • درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ + جدول
  • امسال چند ماه می‌توانیم بیمه بیکاری دریافت کنیم؟
  • مبلغ بلیت مسافران اتوبوس برون شهری در صورت شکایت استرداد می‌شود
  • تاکسیرانان امین شهر هستند/ تجلی امانت‌داری رانندگان تاکسی اصفهان در نوروز ۱۴۰۳
  • ◄ کمبود راننده اتوبوس بین شهری/ درخواست کمک از رانندگان کامیون و رانندگان بازنشسته
  • درآمد سال ۱۴۰۲ البرز بیش از ۱۸۵ هزار میلیارد ریال بود
  • رانندگان اتوبوس در انتظار افزایش نرخ بلیت ها