Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@12:46:36 GMT

مجتمع میگوی چوئبده آبادان توسعه پیدا می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۴۷۶۵

مجتمع میگوی چوئبده آبادان توسعه پیدا می‌کند

گروه استان‌ها-مدیرکل شیلات خوزستان گفت: به منظور احیای مجتمع میگوی چوئبده آبادان رعایت دستورالعمل‌های تقویم پرورش و نرسری میگوی این مجتمع الزامی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، فتح اله ابوعلی در در نشست مجازی "نرسری میگو" در مجتمع پرورش میگو چوئبده آبادان اظهار داشت: "طرح نرسری"در کنار عوامل متعدد دیگر به عنوان یک راهکار جهت پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از بروز بیماری ویروسی لکه سفید قلمداد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شرایط فعلی، مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان نیازمند حل مشکلات عمده زیر ساختی است و استفاده از تکنولوژی، فن آوری‌های علمی نوین و ظرفیت‌های علمی داخلی نظیر پژوهشکده میگوی کشور و پژوهشکده  آبزی پروری جنوب کشور، گام مثبتی در راستای پیشبرد اهداف احیاء مجتمع چوئبده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: اصلاح جاده، برق و گاز رسانی در این مجتمع در دست پیگری است و طی جلساتی با مدیر عامل شرکت گاز استان مشکل گاز این مجتمع در آینده نزدیک مرتفع می شود.

احداث بازارچه شیلات و بازارچه سنتی صنایع دستی و گردشگری در بیرجندرئیس مجمع نمایندگان بوشهر: شهرک شیلاتی "رودشور" سال آینده وارد مدار تولید می‌شود

مدیرکل شیلات خوزستان تصریح کرد: در سال گذشته علی رغم اینکه اولین تجربه به کارگیری طرح نرسری بود اما با نتایج بسیار خوبی مواجه شدیم و تقریبا 100 درصد مزارع تحت پوشش طرح نرسری عاری از بیماری گزارش شدند و این برای ما ارزشمند است.

ابوعلی پرورش دهندگان را به استفاده از نرسری میگو در مزارع توصیه کرد و گفت: بیماری ویروسی لکه سفید هنوز ریشه کن نشده است و باید همه اقدامات لازم جهت تولید اقتصادی در کنار این بیماری و به حداقل رساندن تلفات و خسارات ناشی از آن را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه، هر ساله مشکل تامین پست لارو از استان های همجوار را داشتیم گفت: امسال بنا شد با همکاری پژوهشکده میگوی کشور حداقل در 2 مرکز تکثیر فعال منطقه در حد یک هزار جفت مولد از طریق پژوهشکده در اختیار مراکز مذکور قرار گیرد و همچنین اداره کل دامپزشکی خوزستان دستورالعمل‌ها و استانداردهای بهداشتی را به مراکز تکثیر میگوی استان ابلاغ کند و با رعایت پروتکل‌ها و انجام ممیزی مراکز تکثیر این مسئله حل شود و حتی امکان صادرات بچه میگو به استان های میگوپرور برای تکثیرکنندگان  فراهم شود.

مدیرکل شیلات خوزستان با تاکید بر اینکه برای احیاء مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان باید خود را ملزم به اجرای همه دستورالعمل ها بدانیم ادامه داد: در سال جاری یک تقویم برای کلیه فعالیت های اجرایی در مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان برنامه ریزی شده است و تمامی موارد آموزشی، بازدید ها، آماده سازی و زمان بندی ذخیره سازی و پرورش در آن قید شده است.

انتهای پیام/341/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس میگوی چوئبده آبادان مجتمع پرورش میگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهروموم یک رستوران در شادگان

سیدغالب موسوی سرپرست مرکز بهداشت شادگان گفت: باهدف حفظ سلامت مردم و پیشگیری از بیماری ها، در بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت و رئیس اداره اماکن شادگان یک رستوران به علت نواقص متعدد، رعایت نکردن توصیه و شیوه نامه‌های بهداشتی براساس قانون مهروموم شد.

در این بازرسی‌ها نیز برای برخی واحد‌های صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف اخطاریه صادر شد. 

 افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلفات بهداشتی در همه ساعات شبانه روز می‌توانند به سامانه ۱۹۰ بهداشت شکایات و گزارشات خود اعلام کنند تا در اسرع وقت پیگیری لازم انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • کشف سوخت قاچاق در آبراه اروند
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود
  • راه اندازی پویش هشتگ معلم عزیزم
  • آب سه منقطه از خرمشهر قطع شد
  • مهروموم یک رستوران در شادگان
  • عملیات بهسازی و احیای چاه مجتمع ظاهر کندی شاهین دژ
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند