Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،فتح الله ابوعلی مدیرکل شیلات خوزستان در نشست مجازی نرسری میگو در مجتمع پرورش میگو چوئبده آبادان گفت: "طرح نرسری"در کنار عوامل متعدد دیگر به عنوان یک راهکار جهت پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از بروز بیماری ویروسی لکه سفید قلمداد می شود.

او افزود: در شرایط فعلی، مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان نیازمند حل مشکلات عمده زیر ساختی است و استفاده از تکنولوژی، فن آوری‌های علمی نوین و ظرفیت‌های علمی داخلی نظیر پژوهشکده میگوی کشور و پژوهشکده  آبزی پروری جنوب کشور، گام مثبتی در راستای پیشبرد اهداف احیاء مجتمع چوئبده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مقام مسئول عنوان کرد: اصلاح جاده، برق و گاز رسانی در این مجتمع در دست پیگری است و طی نشست هایی با مدیر عامل شرکت گاز استان مشکل گاز این مجتمع در آینده نزدیک مرتفع می شود.

مدیرکل شیلات خوزستان تصریح کرد: پارسال علی رغم اینکه اولین تجربه به کارگیری طرح نرسری بود اما با نتایج بسیار خوبی مواجه شدیم و تقریبا 100 درصد مزارع تحت پوشش طرح نرسری عاری از بیماری گزارش شدند و این برای ما ارزشمند است.

ابوعلی پرورش دهندگان را به استفاده از نرسری میگو در مزارع توصیه کرد و گفت: بیماری ویروسی لکه سفید هنوز ریشه کن نشده است و باید همه اقدامات لازم جهت تولید اقتصادی در کنار این بیماری و به حداقل رساندن تلفات و خسارات ناشی از آن را انجام دهیم.

او با بیان اینکه، هر ساله مشکل تامین پست لارو از استان های همجوار را داشتیم گفت: امسال بنا شد با همکاری پژوهشکده میگوی کشور حداقل در 2 مرکز تکثیر فعال منطقه در حد یک هزار جفت مولد از طریق پژوهشکده در اختیار مراکز مذکور قرار گیرد و همچنین اداره کل دامپزشکی خوزستان دستورالعمل‌ها و استانداردهای بهداشتی را به مراکز تکثیر میگوی استان ابلاغ کند و با رعایت پروتکل‌ها و انجام ممیزی مراکز تکثیر این مسئله حل شود و حتی امکان صادرات بچه میگو به استان های میگوپرور برای تکثیرکنندگان  فراهم شود.

مدیرکل شیلات خوزستان با تاکید بر اینکه برای احیاء مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان، باید خود را ملزم به اجرای همه دستورالعمل ها بدانیم ادامه داد: امسال یک تقویم برای کلیه فعالیت های اجرایی در مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان برنامه ریزی شده است و تمامی موارد آموزشی، بازدید ها، آماده سازی و زمان بندی ذخیره سازی و پرورش در آن قید شده است.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرورش میگو مجتمع پرورش میگو چوئبده مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان مجتمع پرورش میگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۵۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم شب‌های قدر در حرم مطهر بانوی کرامت اعلام شد

ایسنا/قم مراسم قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی و قرآن به سر گذاشتن شب‌های قدر در حرم مطهر بانوی کرامت از ساعت ۲۱:۳۰ در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۱:۳۰ با قرائت دعای جوشن کبیر با صدای عباس حیدرزاده آغاز می‌شود و در ادامه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی سخنرانی و مراسم احیاء را برگزار خواهد کرد.

مراسم شب ۲۱ ماه مبارک رمضان نیز از ساعت ۲۱:۳۰ با قرائت دعای جوشن کبیر با صدای حسن شالبافان آغاز می‌شود و سخنرانی و آیین احیاء شب قدر نیز توسط آیت‌الله حسینی خراسانی برگزار خواهد شد.

مراسم شب ۲۳ ماه مبارک رمضان نیز از ساعت ۲۱:۳۰ با قرائت دعای جوشن کبیر با نوای مهدی سلحشور و سخنرانی و مراسم احیاء توسط آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری دنبال خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مراسم هر سه شب قدر از شبکه دو سیما، شبکه استانی قم و شبکه‌های مجازی به‌صورت زنده پخش می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه مراسم معنوی احیاء شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • برپایی مراسم احیاء شب‌های قدر در ۴ هزار نقطه استان کرمان
  • مراسم شب‌های قدر در حرم مطهر بانوی کرامت اعلام شد
  • مراسم معنوی احیاء شب‌های قدر در دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • پیش‌بینی تولید ۷۷ هزار تن میگوی پرورشی در سال جدید
  • جزئیات مراسم احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در حرم امام‌رضا(ع)
  • کارگروه ملی احیاء و ساماندهی دریاچه نمک تشکیل می‌شود
  • کارگروه ملی احیاء دریاچه نمک با مسوولیت استانداری قم تشکیل می شود
  • تشکیل کارگروه ملی احیاء و ساماندهی دریاچه نمک 
  • انجمن میراث فرهنگی استان اصفهان احیاء شد