Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور به ریاست سعید رضا عاملی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

ضرورت به روز رسانی دانشگاه تربیت دبیر رجایی

منصور غلامی، با تأکید بر لزوم به روزسانی امکانات و تجهیزات دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تصریح کرد: کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های این دانشگاه نیاز به تجهیزات بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از مأموریت اصلی خود که تربیت دبیر فنی‌وحرفه‌ای است کمی فاصله گرفته و بیشتر در فضای دانشگاه‌های فنی و مهندسی فعالیت دارد.

غلامی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی نیازی به تربیت معلم فنی‌وحرفه‌ای در مقطع دکتری نداریم، افزود: یکی از دلایل فاصله گرفتن دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از مأموریت اصلی خود، ارایه تحصیلات تکمیلی به خصوص در مقطع دکتری در این دانشگاه است که باعث شد اساتید این دانشگاه بیشتر به تربیت دانشجوی تحصیلات تکمیلی به جای تربیت دبیر فنی‌وحرفه‌ای مشغول باشند.

وزیر علوم بر لزوم بازنگری در سرفصل دروس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به خصوص در بحث صلاحیت معلمی تأکید کرد و گفت: فارغ‌التحصیلان این دانشگاه باید برای ارائه آموزش و شغل معلمی تربیت شوند.

تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به معنی تصدی گری نیست

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه با اشاره به دستور اول این جلسه که به بررسی اساسنامه پیشنهادی سازمان (مرکز) ملی تعلیم و تربیت کودک اختصاص داشت، خاطرنشان کرد: ماده واحده «کلیات ساماندهی امور مربوط به مهدهای کودک» که در جلسه ۸۳۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، توسط رییس جمهوری برای اجرا ابلاغ شد.

سعیدرضا عاملی افزود: در تبصره این مصوبه بر تدوین اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب، ظرف مدت یک ماه توسط وزارت آموزش و پرورش با همکاری شورای تخصصی تحول و نوسازی آموزشی تأکید شده است.

وی ادامه داد: تقریباً ۱۰میلیون کودک در گروه سنی صفر تا ۶ سال در کشور وجود دارد که دولت برای تربیت این کودکان وظیفه دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره هدف از تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، اظهار داشت: تشکیل این سازمان به معنای تصدی‌گری در حوزه تعلیم و تربیت نیست، بلکه وظیفه برطرف کردن خلاءهای موجود در حوزه تعلیم و تربیت را بر عهده دارد.

علت تصویب سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک

در بخش دیگری از این جلسه، محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به تعدد دستگاه‌های تربیت کودک و پاسخگو نبودن یک نهاد متولی در این حوزه، تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به منظور ساماندهی در این حوزه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

وی افزود: دایره وظیفه سازمان تعلیم و تربیت کودک محدود به تعلیم و تربیت در مهدکودک نیست و بر آموزش خانواده برای تعلیم و تربیت کودک در بستر خانواده نیز تأکید داریم.

حاجی میرزایی گفت: خدمات در حوزه تعلیم و تربیت کودک باید در ۲ سطح انجام شود. سطح اول، ارایه خدمت به مخاطب اصلی یعنی همان کودک است و سطح دوم ارایه خدمت به خدمات‌دهنده است که این سطح از خدمت به تربیت مربی، تعریف استاندارد لازم، تهیه محتوای آموزشی برای تعلیم و تربیت و... اختصاص دارد و از وظایف سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک است.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه چارچوب و مبنای تعلیم و تربیت در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین فقط مربوط به حوزه آموزش و پرورش نیست؛ چرا که سند تحول بنیادین، سند تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برای گروه سنی ۳ تا ۶ سال تصویب شد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک شورای عالی انقلاب فرهنگی آموزش و پرورش فنی وحرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۶۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد

رضایی ضمن تقدیر از عملکرد نوآورانه راهیان نور امسال از تداوم ارتباط فرماندهان جنگ و حضور مستمر آنان در راهیان نور استقبال کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی راهیان نور، محسن رضایی که در دیدار دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با وی سخن می‌گفت، همچنین اظهار کرد: باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد.

 در  این دیدار ،سرهنگ حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور ضمن ارائه گزارش عملکرد ستاد راهیان نور کشور در راهیان نور کشور از حضور سردار سرلشکر محسن رضایی در مناطق عملیاتی جنوب کشور در ایام اوج راهیان نور تقدیر کرد.

در ادامه، هادی قاسمی رئیس سازمان بسیج دانشجویی ضمن ارائه گزارش عملکرد و قدردانی از سرلشکر رضایی در جهت حضور در یادمان شطعلی و روایت گری برای دانشجویان و گزارشی از عملکرد راهیان نور دانشجویی در قرارگاه علم الهدی از برگزاری دوره های تخصصی راویان جوان دفاع مقدس توسط این سازمان خبر داد.

در پایان این دیدار، نشان خادم الشهدا و لوح سپاس  توسط دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور به نمایندگی از خادمین شهدا به سردار سرلشکر محسن رضایی اهدا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • آخرین تغییرات کنکور؛ «نه» مردان به شغل معلمی