Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@21:04:31 GMT

چگونه موتور سرقتی را پیدا کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۷۷۳۲

چگونه موتور سرقتی را پیدا کنیم؟

موتورسیکلت یکی از وسایل نقلیه است که آمار سرقت بسیار بالایی دارد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ایران رهیاب، گاهی اوقات حتی با استفاده از انواع قفل‌ها و دزدگیرها باز هم برنده بازی سارقینی هستند که تسط کامل به شیوه‌های مختلف سرقت موتورسیکلت دارند. متاسفانه موتورسیکلت‌ها سیستم‌های امنیتی ضعیفی دارند و سریع‌تر از خودروها به سرقت می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه سرعت دزدیده شدن موتورسیکلت بسیار بالاست در بیشتر مواقع نمی‌دانیم موتورسیکلت ما چگونه به سرقت رفته است. حتی نمی‌دانیم چگونه موتور سرقتی را پیدا کنیم که زمان زیادی از دست ندهیم.

در این متن درباره راه‌های پیدا کردن موتورسیکلت صحبت خواهیم کرد. همچنین بهترین راه پیدا کردن موتور سرقتی را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. مراجعه به پلیس، سریع‌ترین راه برای استعلام موتور سیکلت سرقتی

در هنگام دزدیده شدن پلیس اولین راهی که به ذهن همه می‌رسد مراجعه به پلیس است. با استعلام و ارائه مشخصات فنی موتور فرایند پیدا کردن موتورسیکلت سرقتی شروع می‌شود.

برای مراجعه به اداره پلیس باید اطلاعات دقیقی از ساعت و محل سرقت به همراه مدارک مالکیت موتورسیکلت به همراه داشته باشید. گاهی اوقات مراحل تشکیل پرونده و پیگیری موتور سرقتی پروسه‌ای به شدت طولانی دارد و مالکین موتور از پیدا کردن آن صرف نظر می‌کنند.

البته با توجه به حجم سرقت موتورسیکلت، پیدا کردن آن واقعا کار ساده و آسانی نیست. خصوصا اگر از جی پی اس موتورسیکلت استفاده نکرده باشید ردیابی آن هم دردسرها و مشکلات بی شماری دارد و ممکن است از پیدا کردن موتور نا امید شوید.

گشتن بین موتورهای به سرقت رفته در پارکینگ نیروی انتظامی یا مراجعه به اداره پلیس برای دیدن عکس موتورها واقعا کاری زمان‌بر و خسته کننده است. با توجه به همین دلایل بهتر است به دنبال راهکاری برای پیشگیری از به سرقت رفتن موتورسیکلت باشید.

۲. چک کردن دوربین‌های مدار بسته، راهی برای دیدن لحظه دزدیدن موتورسیکلت

این روزها در بیشتر خیابان‌ها دوربین‌های مدار بسته متعدد و گوناگونی وجود دارد. برخی از این دوربین‌ها مربوط به ادارات پلیس و سازمان‌های امنیتی و برخی دیگر برای خانه‌ها، فروشگاه‌ها و مغازه‌های شخصی است. اگر در پارکینگ یا حیاط منزل خود دوربین مدار بسته داشته باشید امکان بررسی فیلم‌های ضبط شده به سادگی وجود دارد.

با بررسی فیلم‌های این دوربین‌ها شاید بتوان به سادگی سارقین را شناسایی کرد و هویت آن‌ها را برای اداره پلیس فاش کرد. اما کار به همین راحتی نیست و موانع قانونی متعددی سر راه شما قرار خواهد داشت.

دوربین‌های محلی و مغازه‌ها نیز امکان بازدید فیلم و استفاده برای مراجع قانونی را دارند. اما امکان استفاده از دوربین‌های امنیتی و سازمان‌های دولتی یا خصوصی وجود ندارد. بنابراین چک کردن دوربین‌های مدار بسته هم یک راه مناسب برای پیدا کردن موتورسیکلت دزدیده شده به شمار نمی‌رود.

راه‌های بهتری برای پیدا کردن موتور سیکلت سرقتی وجود دارد. یکی از این راه‌ها استفاده از ردیاب است. همان‌طور که برای اتومبیل شخصی اقدام به خرید ردیاب خودرو می‌کنند برای موتورسیکلت‌ هم می‌توان اقدام به نصب ردیاب کرد. در قسمت بعدی شما را با نحوه عملکرد ردیاب موتورسیکلت به‌ طور کامل آشنا خواهیم کرد.

فیلم دوربین‌های مدار بسته، راهی برای دیدن لحظه دزدیدن موتورسیکلت ۳. ردیابی موتور با دستگاه جی پی اس،‌ بهترین روش پیشگیری از سرقت موتورسیکلت

ردیاب‌های یکی از مطمئن‌ترین و قوی‌ترین دستگاه‌های امنیتی هستند که برای موارد بسیاری کاربرد دارند. ردیاب‌ها برای تامین امنیت جان اشخاص، محافظت و کنترل کودکان و سالمندان، تامین امنیت انواع خودروهای سنگین و سبک، تامین امنیت وسایل پرارزش و با اهمیت و حتی تامین امنیت و پیشگیری از سرقت موتور سیکلت است.

ردیاب‌ها با اتصال به ایستگاه‌های ماهواره‌ای مستقر در فضا اقدام به ارسال اطلاعات مورد نیاز درباره موقعیت مکانی وسایل یا افراد می‌کنند.

ردیاب‌ها بر اساس فناوری جی پی اس و جی پی آر اس فعالیت کرده و موقعیت دقیق مکانی را برای مالکان اصلی موتورسیکلت و خودروها اراسل می‌کنند.

بنابراین فعالیت ردیاب‌های موتورسیکلت هم مانند انواع مکان یاب خودرو است و یک وسیله مناسب برای پیشگیری از سرقت موتور به شمار می‌رود. در هنگام سرقت، موتور شما مجهز به ردیاب باشد به راحتی می‌توانید مسیر تردد و نگهداری موتور را تشخیص دهید.

اطلاعات ردیاب‌ها به وسیله نرم‌ افزارهای موبایلی یا سیستم‌ رایانه‌ای برای شما ارسال خواهند شد. مسیر تردد موتور،‌ میزان سرعت و فاصله مکانی موتور به وسیله این نرم افزارها برای شما ارسال خواهد شد. به این ترتیب حتی در صورت به سرقت رفتن موتورسیکلت شما هیچ نگرانی از مفقود شدن آن نخواهید داشت.

ردیاب موتورسیکت، بهترین وسیله برای پیشگیری از سرقت موتور با خرید دستگاه ردیاب برای همیشه با سرقت موتور سیکلت خداحافظی کنید

در این متن درباره اینکه چگونه موتور سرقتی را پیدا کنیم صحبت کردیم. راه‌های مختلفی را مانند مراجعه به پلیس و بررسی اطلاعات دوربین‌های مدار بسته عنوان و معایب این روش‌ها را نیز عنوان کردیم. اما به نظر شما بهتر نیست پیش از به سرقت رفتن موتور به فکر پیشگیری از دزدی و تامین امنیت آن باشیم.

با توجه به عملکرد ردیاب‌های می‌توانید به راحتی از سرقت موتورسیکلت پیشگیری کنید. ردیاب‌ها نزدیک شدن افراد به وسیله نقلیه را به شما اطلاع داده و موقعیت‌های مختلف مکانی را اعلام می‌کنند.

شما می توانید همین حالا با مراجعه به سایت ایران رهیاب، بهترین ردیاب موتور سیکلت را از بهترین فروشگاه ردیاب و جی پی اس ایران خریداری کنید. با خرید ردیاب و دیگر نگران سرقت موتور سیکلت خود نخواهید بود.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خرید ردیاب خودرو پیشگیری از سرقت موتور دوربین های مدار بسته سرقت موتورسیکلت موتور سرقتی تامین امنیت موتور سیکلت دوربین ها ردیاب ها جی پی اس راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۷۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متلاشی شدن باند ۵ نفره سارقان موتورسیکلت و داخل خودرو در اندیمشک

 سرهنگ علیرضا میررضایی فرمانده انتظامی اندیمشک گفت : در پی وقوع چند فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهرستان ، بلافاصله مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱قرار گرفت.

او  ادامه داد: با مراقبت ، اشراف و تلاش شبانه روزی پس از انجام اقدامات فنی مخفیگاه سارقان شناسایی ، پس از هماهنگی قضایی در ساعت ۴ بامداد مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ در دو اقدام عملیاتی منسجم و حساب شده هر پنج متهم در مخفیگاه دستگیر و یک دستگاه موتورسیکلت که در شهرستان همجوار به سرقت رفته بود کشف شد.

 فرمانده انتظامی اندیمشک سرهنگ افزود: متهمان در تحقیقات تخصصی و مواجهه با مستندات و ادله مربوطه به ۱۵ فقره انواع سرقت از قبیل : ۳ دستگاه موتورسیکلت ، ۱۰ فقره سرقت داخل خودرو ، ۲ مورد سرقت از مدارس اعتراف کردند.

سرهنگ میررضایی گفت : سارقان دستگیر شده جهت تحقیقات تکمیلی و بازسازی صحنه سرقتها در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • کشف ۲۴ فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات
  • مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور
  • ۲ مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد
  • متلاشی شدن باند ۵ نفره سارقان موتورسیکلت و داخل خودرو در اندیمشک
  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد
  • کشف ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • یک روزه گواهینامه موتور بگیرید!