Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی اعلام کردند که با دریافت نخستین محموله‌های واکسن مقابله با ویروس کرونا، از ماه آینده واکسیناسیون فلسطینی‌ها را آغاز خواهند کرد.

به نقل از  خبرگزاری فرانسه، مقامات وزارت بهداشت تشکیلات حکومت خودگردان فلسطین امیدوارند که این محموله‌ها در مرحله نخست برای واکسینه کردن ۲۰ درصد از حدود پنج میلیون ساکن کرانه باختری و نوار غزه کفایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر یاسر بوزیه، یکی از مدیران وزارت بهداشت فلسطین، گفت واکسن‌ها در چارچوب برنامه جهانی کوواکس برای فلسطینی‌ها فرستاده خواهد شد و خرید آن از بودجه تشکیلات خودگردان و پول‌های اهدایی خیرین میسر شده است.

روزنامه گاردین پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود که واکسن‌ فایزر در کرانه باختری وجود دارد اما اسرائیل آن را تنها برای واکسینه کردن ساکنان یهودی‌نشین‌ به این مناطق فرستاده و فلسطینیان باید فعلا تماشا کنند و انتظار بکشند.

معلوم نیست واکسنی که مقامات فلسطینی قول رسیدن آن را اعلام کردند محصول کدام شرکت است اما آن‌ها پیش‌تر گفته‌اند که از امکانات نقل و انتقال و انبار کردن واکسن فایزر که برودت منفی ۷۰ درجه را می‌طلبد، برخوردار نیستند.

تل آویو گفته است که مسئول امور بهداشتی و جان فلسطینیان کرانه باختری و نوار غزه نیست اما بعد از واکسینه کردن مردم خود، آماده است مازاد واکسن‌ها را به فلسطینیان بدهد. اسرائیل فعلا از واکسن‌ فایزر برای مقابله با کرونا استفاده می‌کند.

آمار رسمی فلسطینیان حاکی است که در ۱۰ ماه اخیر ۴۰۰ تن از مردم غزه و بیش از هزار فلسطینی ساکن کرانه باختری قربانی بیماری کرونا شده‌اند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کرانه باختری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۷۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  نماینده مرکز پزشکی حج در خراسان رضوی گفت: امسال بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع واکسن مننژیت را دریافت می‌کنند.   دکتر محمد رضا واحدی جو افزود:  واکسیناسیون از  امروز پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد و تا یک هفته ادامه دارد و در ابتدا زائران مشهدی و مدینه اول واکسن مننژیت را دریافت می‌کنند.   وی گفت: شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام، قوچان، خواف، تایباد سرخس، فریمان، نیشابور، بجستان نمایندگان گروه پزشکی حج واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

دیگر خبرها

  • یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری
  • هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح
  • شهادت زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در الخلیل
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری
  • حمله‌های بامدادی اشغالگران صهیونیست به کرانه باختری
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • شهادت یک فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • آلمان: تشدید حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان نگران‌کننده است