Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعلی شرق گفت: طرح نظارت، کنترل و برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین های پلاک خوان از 12 مهرماه سال جاری آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، رئیس پلیس راهور البرز امروز سه شنبه با اشاره به اینکه به واسطه وارونگی دمای ناشی از افزایش آلودگی هوا در 6 ماه دوم سال، با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا برخورد قانونی می شود، گفت: تمامی خودروهای سبک و سنگین باید دارای گواهی معتبر معاینه فنی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ غلامعلی شرق تغییر در وظعیت ظاهری خودرو، کاهش ضریب ایمنی، افزایش بیش از حد گازهای آلاینده هوا و آلودگی صوتی را بر اساس بند 94 آئین نامه رانندگی مصوب سال 84 را نقص فنی دانست و افزود: رانندگی با خودرویی که برگه معاینه فنی ندارد ممنوع است.   وی با اشاره به اینکه رانندگان البرز مکلف هستند معاینه فنی را برای وسائل نقلیه خود دریافت کنند، اظهار داشت: طرح نظارت، کنترل و برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین های پلاک خوان از 12 مهرماه سال جاری آغاز شده و همچنان ادامه دارد.   شرق استفاده از هوای پاک را حق مردم دانست و تصریح کرد: باید دریافت برگه معاینه فنی توسط رانندگان فرهنگ سازی شود و اجازه ندهیم عده ای با خودروهایی که موجب آلایندگی هوا می شوند حق هوای پاک را از مردم البرز بگیرند.   وی با اشاره به اینکه اعمال قانون درباره خودروهای شخصی و دولتی دودزا یکسان است و در مرحله اول اعمال قانون و فک پلاک شامل وسیله نقلیه می شود، تصریح کرد: بعد از خودرو به تعمیرگاه فرستاده می شود و در مراحل بعدی خودرو توقیف و از حضور آن در سطح شهر جلوگیری می شود.   رئیس پلیس راهور البرز در خاتمه با تاکید بر اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۹۵ هزار۴۰۹ وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی در معابراستان اعمال قانون شدند، خاطر نشان داشت: از این تعداد ۸۴ هزار و ۹۸۸ دستگاه از طریق دوربین ها و ۱۰ هزار ۴۲۱ دستگاه نیز به صورت دستی اعمال قانون شدند.

  انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فاقد معاینه فنی اعمال قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۸۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح چراغ روشن برای بیش ازهزار وسیله نقلیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، فرماندار درمیان در جلسه شورای ترافیک شهرستان درمیان با اشاره به اینکه این طرح از دی ۱۴۰۲ تا پایان تعطیلات نوروزی اجرا شده است گفت: در این طرح که در سطح ۴ بخش شهرستان درمیان اجرا شد هزار و ۳۰۰ وسیله نقلیه از جمله موتور سیکلت، وانت بار‌ها و ماشین آلات کشاورزی به وسیله برچسب‌های شب رنگ آشکارسازی شدند.

فرجامی فرد افزود: این طرح به منظور جلوگیری از حوادث جاده‌ای و افزایش ایمنی در جاده‌ها اجرا شده است.

وی همچنین از اخذ مجوز احداث پارکینگ ماشین‌های سنگین در شهر اسدیه خبر داد

دیگر خبرها

  • سفر حدود ۷ میلیون گردشگر با وسیله نقلیه شخصی به قشم
  • تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان
  • (تصاویر) کاروان خودروهای برقی بدون پلاک در تهران
  • توقیف ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه مزاحم در زنجان
  • اجرای طرح چراغ روشن برای بیش ازهزار وسیله نقلیه
  • ضابطه مندی معاینه فنی تهران برای خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت
  • خودروهای پلاک شهرستان چه قدر هوای تهران را آلوده می کنند؟ | تخفیف ۲۰ درصدی برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان از آلودگی هوای تهران
  • تردد ۳.۵ میلیون وسیله نقلیه در محورهای استان سمنان