Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران به بیان ویژگی‌های بارز شخصیتی حاج قاسم و نقش شهید سلیمانی در حفظ امنیت عراق و ریشه‌کنی داعش پرداخت. - اخبار استانها -

ناظم دباغ نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در سنندج به بیان ویژگی‌های بارز شخصیتی حاج قاسم و نقش شهید سلیمانی در حفظ امنیت عراق و ریشه‌کنی داعش پرداخت و اظهار داشت: تعامل و همکاری شهید حاج قاسم سلیمانی با مسئولان عراقی و کُردها به زمان مبارزه بر علیه صدام حسین و نظام فاشیست سابق عراقی برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهید سلیمانی تنها یک جنگاور مقتدر نظامی نبود بلکه یک سیاست‌مدار و استراتژیست بی‌نظیر بود چرا که با توانایی، مجاهدت‌ و اقدامات نظامی‌ا‌ش نقش تعیین‌کننده‌ای در امنیت عراق داشت.

نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران با بیان اینکه شهید سلیمانی همیشه در همه جلساتی که بنده نیز حضور داشتم دغدغه آینده عراق و کُردها را داشت، تصریح کرد: رابطه و تعامل خوبی میان طالبانی، مسعود بارزانی و بقیه رهبران کُردها و شهید سلیمانی بود.

وی گفت: شهید سلیمانی همواره برای حفظ امنیت مردم و پیشبرد برنامه‌ها خودش به صورت زمینی و هوایی به اقلیم کردستان عراق می‌آمد و پیش‌قدم می‌شد و منتظر سران عراقی نمی‌ماند.

دباغ با بیان اینکه شهید سلیمانی معتقد بود که نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان عراق، نیروهای شجاع و رهبر خوبی دارند، خاطرنشان کرد: حاج قاسم در هر کجا که لازم بود، کمک‌های لازم را برای عراق می‌فرستاد و در مبارزه با داعش، تروریست‌ها و القاعده نیروهای پیشمرگه را همکاری و باعث پیروزی‌های بزرگی شد.

وی با یادآوری اینکه شهید سلیمانی مرد میدان و در صحنه مبارزه با داعش در عراق شخصاً حضور پیدا می‌کرد، اظهار کرد: حاج قاسم از نظر کُردها و عراقی‌ها مردی صادق، باوفا، شجاع، مجاهد و مخلص بود که این ویژگی‌های بارز سبب شکست داعش در جنگ شد.

نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی با عراق همکاری‌های خوبی دارد، عنوان کرد: در زمان مبارزه با داعش سران عراقی از ایران درخواست کمک کردند که بلافاصله تیمی از نیروهای حشد‌الشعبی به رهبری حاج قاسم در صحنه جنگ حضور پیدا کرد و علیه تروریست‌ها و داعشیان جنگیدند و آنان را شکست دادند.

وی ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی در همه صحنه‌های مبارزه خودش در خط مقدم بود و مانند فرماندهانی نبود که خود از پشت یا دور از جبهه از راه بیسیم و پیامک نیروها را هدایت کند.

هجر حبیب|حاج‌قاسم یک مجاهد فرامرزی بود/ شهید سلیمانی در راه «جهاد و مبارزه با داعشی‌ها» آرام و قرار نداشت+ فیلمهجر حبیب| ناگفته‌هایی از کمک شهید سلیمانی ‌به کُردها/ ماجرای تماس تلفنی "مسعود بارزانی" با حاج قاسم چه بود؟هجر حبیب| ‌نقش تعیین‌کننده حاج قاسم در پیروزی‌های جبهه مقاومت و اتحاد بین ملت‌های جهان اسلام + فیلم

نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران با بیان اینکه حاج قاسم دوشادوش پیشمرگان و حشد‌الشعبی در جبهه‌های جنگ بر علیه داعش می‌جنگید و برای پیروزی آنان ارتش مردمی را راهنمایی و هدایت می‌کرد؛ ابراز داشت: شهید سلیمانی و مشاورانش از منطقه «تل‌عفر، سنجار و زاخو» عراق گرفته تا ارتفاعات «جبال حمرین، شهر جلولا، خانقین و کِفری» حضور داشتند.

وی افزود: آزادسازی موصل، سامرا و تکریت عراق توسط الحشد الشعبی و ارتش عراقی به فرماندهی شهید سلیمانی اتفاق افتاد و آنان از جلوگیری از پیش‌روی و حمله داعش به بغداد، نقش‌ اساسی و تعیین‌کننده داشتند.

دباغ با یادآوری اینکه اگر شهید سلیمانی نبود بغداد سقوط می‌کرد، خاطرنشان کرد: زمانی‌که داعش به اربیل حمله کرد، حضور این فرمانده دلاور و مشاوران اصلی حاج قاسم در صحنه باعث شد که داعشیان را شکست دهیم و شهر را از دست آنان آزاد کنیم.

وی اظهار کرد: عراقی‌ها و کُردها معتقدند اگر شهید حاج قاسم سلیمانی زودتر در عراق حضور می‌یافت، مشکلات بین بغداد و اقیلم کردستان عراق یا مشکلات داخل عراق زودتر حل می‌شد.

نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران در ادامه با بیان اینکه خاطرات زیادی از شهید حاج قاسم سلیمانی را داریم که باید هر کدام به موقع بیان شود؛ عنوان کرد: شهید سلیمانی در زمان همه‌پرسی کردستان عراق چندین بار در ارتباط با حکومت اقلیم و رهبری اتحادیه برای بنده پیامک فرستاد و گفت که همه‌پرسی انجام ندهید و عقب بندازید و اگر اصرار به برگزاری آن هم بود، در کرکوک انجام نشود چرا که این کار در کرکوک باعث می‌شود که کسانی به بهانه‌ تحریر کرکوک علیه مردم کُرد حمله نظامی انجام دهند و مردم کُرد آسیب ببینند.

وی افزود: گرچه همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق برگزار و مرزهای اقلیم از آسمان بسته شد اما اولین نفری که منتظر نماند تا هیئت اقلیم کردستان عراق منتظر نماند، شهید سلیمانی بود که در عراق حضور در شهر بارزان، با آقای بارزانی مذاکره کرد و توانست روابط اقلیم کردستان عراق و بغداد را با جمهوری اسلامی به شرایط اولیه بازگرداند.

نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران با بیان اینکه شهید سلیمانی انسانی صادق و نسبت به کُردها با وفا بود، خاطرنشان کرد: زمانی‌ که کُردها برای نجات عراق از شر داعش و ریشه‌کنی آنان، درخواست کمک داشتند، حاج قاسم اولین نفری بود که حضور پیدا کرد.

دباغ تصریح کرد: امیدواریم روابط کنونی ایران و عراق روز به روز قوی‌تر و محکم‌تر شود تا منجر به منفعت مردم کُرد و اقلیم کردستان عراق شود.

انتهای پیام/481/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران شهید حاج قاسم سلیمانی شهید سلیمانی شهید سلیمانی مبارزه با داعش حاج قاسم همه پرسی ک ردها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۸۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نیروهای مقاومت عراق اعلام کرده‌اند که عملیات‌های خود علیه نیروهای آمریکایی را باردیگر آغاز می‌کنند.

در همین ارتباط نیز گردان‌های حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای اعلام کردند که گروه‌های مسلح عراق به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج آمریکا، عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر خواهند گرفت.

به گفته گردان‌های حزب الله عراق، از سرگیری عملیات علیه آمریکایی‌ها در نتیجه عدم پیشرفت مذاکرات در زمینه خروج نیروهای آمریکایی از عراق در سفر «شیاع السودانی»، نخست وزیر به واشنگتن صورت می‌گیرد.

هفته گذشته محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در جریان سفر خود به ایالات متحده با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کرده بود. در این دیدار السودانی با اشاره به مساله خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفته بود: ما پیرامون مشارکت پایدار بر اساس توافق چارچوب راهبردی رایزنی خواهیم کرد. ما به مصوبات کمیته عالی هماهنگی میان عراق و آمریکا پایبند خواهیم بود. دولت من در اجرای این توافق جدیت دارد.

چند ماه پیش نیز، یک رسانه شاخص آمریکایی در تحلیلی با اشاره به حملات فزاینده گروه‌های مقاومت عراقی به پایگاه نظامیان آمریکایی در پی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه نوشت: افزایش تلفات نظامی و شمار بالای مجروحان آمریکایی در عراق، واشنگتن را بر آن داشته که درباره چالش پرمخاطره حضور نظامی نیروهایش در خاک عراق وارد مذاکرات اولیه با مقامات عراقی شود.

روزنامه واشنگتن تایمز با اشاره به زمزمه آغاز مذاکرات میان مقامات بغداد و واشنگتن درباره خروج احتمالی دست‌کم ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی از خاک عراق افزود: با شدت گرفتن جنگ در غزه و حملات پی‌درپی گروه‌های مقاومت عراقی به پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه طی ۳ ماه گذشته، اکنون در پارلمان عراق نیز مطالبات برای خروج آمریکا از خاک این کشور افزایش یافته است.

این گزارش افزوده بود: «طبق اظهارات مقامات وزارت خارجه آمریکا، مذاکرات برای کاهش تدریجی و حساب شده مستشاران نظامی آمریکا و هم‌پیمانانش در عراق با هدف پایان دادن به مأموریت نظامی نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق به زودی آغاز خواهد شد.»

به نوشته واشنگتن تایمز، مقامات آمریکایی با اذعان به ده‌ها مجروح و آسیب مغزی نیروهای نظامی تحت امر خود به دنبال حملات گروه‌های مقاومت عراقی به محل استقرار نظامیانش فاش ساختند که از زمان آغاز حملات از سه ماه گذشته تاکنون، برخی از نیروها نیز دارای جراحت عمیق و وضعیت وخیمی دارند.

از سوی دیگر، «سابرینا سینگ»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بهمن ماه گذشته در سخنانی با اذعان به شدت یافتن دامنه حملات به نیروهای آمریکایی مستقر در عراق طی ماه‌های جاری در مقایسه با ۱۰ سال گذشته با فرافکنی آشکار درباره موضوع کاهش حضور نیروهای این کشور در عراق مدعی شده بود که مسئله خروج آمریکا به میزان آمادگی نیروهای نظامی عراق در دفاع از حاکمیت ملی و سرزمینی در برابر تهدیدها بستگی دارد.

این روزنامه مطرح آمریکایی در بخش دیگری از گزارش خود درباره چالش آینده حضور نظامی آمریکا در عراق با استناد به ادعاهای دولتمردان آمریکایی که تاکنون درخواست رسمی از سوی بغداد برای ترک این کشور دریافت نکرده‌اند؛ افزود: «اما نیروهای آمریکایی احتمالاً در اقلیم نیمه خودمختار شمال کردستان که دولت آن روابط نزدیک‌تری با واشنگتن دارد، باقی خواهند ماند.»

کد خبر 6084937

دیگر خبرها

  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • ببینید | تصاویری دیده نشده از گریه‌های سردار زاهدی هنگام سخنرانی حاج قاسم سلیمانی
  • عملیات تلافی‌جویانه الحشدالشعبی در راه است/ اسرائیل رفتنی است