Web Analytics Made Easy - Statcounter

وی روز سه شنبه در حاشیه آیین تجلیل مسوولان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق از این حافظ قرآن و فعال علوم قرآنی  شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به دلیل علاقه خاصی که به کلام وحی دارد، ۲ سال قبل حفظ قرآن را با تشویق خانواده شروع کرد. 

وی  افزود: موسسه فرهنگی قرآنی بیت الاحزان  کشور یک شعبه ویژه بانوان در شهرستان استهبان فارس دارد که قصد شرکت در کلاس‌های موسسه را داشت، که به دلیل شیوع کرونا، دوره های آموزشی به صورت مجازی برگزار می شود، به همین دلیل از حضور در  کلاس ها منصرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این دختر خانم بافقی در ادامه گفت و گو اظهار کرد:  پس از برگزاری آزمون مدرسه، شروع به حفظ هفت جزء دیگر قرآن می‌کند.

یحیایی با اشاره به برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن در بافق بیان کرد: یک و نیم سال است به عنوان مربی، تدریس حفظ قرآن را انجام می دهد و فعالیت خود را از پایگاه بسیج محله آغاز کرد و سپس در کانون دانش آموختگان و حوزه علمیه خواهران کارش را ادامه داد .

وی که هم اکنون در دوره دبیرستان تحصیل می کند،اضافه کرد: بیشترین تمرکزش در فعالیت های قرآنی بر گروه سنی نونهالان و نوجوانان است و امسال به دلیل شیوع کرونا کلاس ها به صورت مجازی برگزار می شود.

این حافظ قرآن، مدت زمان برگزاری دوره‌ها را ۲ ماه ذکر کرد و افزود: در این دوره ها نونهالان روانخوانی، تجوید و حفظ سوره‌های کوچک را فرا می گیرند، اما در خصوص نوجوانان یکی از شرایط  حفظ قرآن، تسلط به روخوانی و روانخوانی است که باید به صورت مجازی در آزمون شرکت و سپس حفظ جزء اول قرآن را شروع کنند.

همچنین مسوول عقیدتی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق در آیین یادشده با قدردانی از والدین  یحیایی با بیان اینکه قرآن نور روشن الهی است، گفت:  نیاز است، فرهنگ قرآنی در جامعه با توجه به تهاجم  فرهنگی در فضای مجازی انجام  و این امر باعث خشنودی امام زمان (عج) و اهل بیت (ع) می‌شود.

 حجت الاسلام محسن واعظی با اشاره به توجه مسوولان شرکت به مسایل فرهنگی، قدم نهادن در این مسیر را توفیق الهی دانست و برای ایننوجوان حافظ قرآن آرزوی موفقیت کرد.

توجه به نشاط جامعه کارگری و تولید در چارچوب گسترش مجموعه فرهنگی، ورزشی رفاهی کارگران و برگزاری مراسم مذهبی و حمایت از علاقه مندان به فراگیری قرآن و حفظ کتاب آسمانی از برنامه های جانبی شرکت است.

در آیین یاد شده با اهدا لوح سپاس و هدیه از خانم یحیایی تجلیل شد.

قبل از شیوع کرونا فعالیت های قرآنی از سوی اداره  تبلیغات اسلامی بافق، آموزش و پرورش ، هیات امنا تعدادی از مساجد و نیز امامزاده عبدالله(ص) شهرستان اجرا می شد که هم اکنون بسیاری از این برنامه ها تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته است و تعدادی از کلاس ها از طریق فضای مجازی پیگیری می شود. 

شهرستان بافق به گنجینه معادن استان یزد شهرت دارد و معدن سنگ آهن، فسفات آسفوردی، سرب و روی ، اورانیوم و سنگ های زینتی در بافق فعال است و در مجموع بیش از ۱۰ هزار نفر در این معادن به کار اشتغال دارند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد. 

برچسب‌ها حافظ قرآن کریم بافق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حافظ قرآن کریم بافق حافظ قرآن کریم بافق اخبار کنکور حافظ قرآن حفظ قرآن کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۸۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد / در جلسات دادگاه چه گذشت؟

به گزارش صدای ایران به نقل از روزنامه ایران، تابستان سال ۱۴۰۱ دختر نوجوانی به نام سارا به همراه مادرش به پلیس آگاهی رفت و از یک کارگردان به اتهام آزار و اذیت شکایت کرد.

وی در توضیح ماجرا به مأموران گفت: از دوران کودکی به بازیگری علاقه‌مند بودم و وقتی ۱۵ ساله شدم با موافقت خانواده‌ام در یک آموزشگاه بازیگری ثبت‌نام کردم. بعد از چند هفته یکی از مربی‌های آنجا به نام فریبا، من را با آقای کارگردانی آشنا کرد.

فریبا مدعی بود آقای کارگردان علاوه بر ارتباطات خوبی که در سینما دارد دارای یک قدرت ماورایی است و به دلیل ارتباط با ماورا می‌تواند روح بازیگر را که لازمه موفقیت در کار است از بدی‌ها و گناه‌ها پاک کند. این اظهارات آنقدر در من تأثیر گذاشت که پذیرفتم برای موفقیت در کارم به اتفاق فریبا به خانه آن کارگردان برویم. آن روز دقایقی بعد از ورودمان به خانه وی خانم مربی ما را به بهانه‌ای تنها گذاشت. آن مرد شیاد به من گفت روح پاکی دارم، اما می‌تواند به من قدرت ماورایی دهد. بعد هم با این بهانه به من نزدیک شد و بدون توجه به التماس‌هایم من را مورد آزار و اذیت قرار داد، او گفت نباید درباره این کار با کسی صحبت کنم. آن شب وقتی به خانه برگشتم حالم خیلی بد بود و موضوع را به مادرم گفتم.

در حالی که مأموران در حال بررسی و تحقیق از کارگردان ۵۰ ساله بودند دختر ۱۶ ساله‌ای به نام مریم نیز با شکایتی مشابه به پلیس آگاهی آمد.

مریم هم در تشریح شکایتش همان اظهارات دختر قبلی را مطرح کرد.

در ادامه دو شکایت مشابه دیگر نیز به مأموران اعلام شد و با جمع‌بندی مأموران مشخص شد که آقای کارگردان با همدستی مربی آموزشگاه با دسیسه قبلی دختران نوجوان را فریب می‌دهند.

به این ترتیب متهم اصلی در خانه ویلایی‌اش در شمال تهران ردیابی و بازداشت و در پی آن فریبا ۴۰ ساله نیز دستگیر شد.

هر دو متهم در بازجویی‌ها منکر فریب و آزار و اذیت ۴ دختر دانش‌آموز شدند. با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه ۶ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت؟

در جلسه تحقیق از دو متهم که با حضور شاکی‌ها برگزار شد هر ۴ دختر دانش‌آموز یک به یک جزئیات ماجرا را برای قضات شرح دادند و مدعی شدند که این دو متهم دختران دیگری را هم مورد آزار قرار داده‌اند، اما آنها به خاطر ترس و نگرانی از بابت آبروریزی شکایت نکرده‌اند.

سپس فریبا به قضات گفت: من اتهام اغفال و معاونت در آزار و اذیت را قبول ندارم چرا که خودم هم قربانی آزار و اذیت این کارگردان شده‌ام.

پس از جلسه تحقیق، دو متهم پشت در‌های بسته و غیرعلنی محاکمه شدند و قضات پس از بررسی مدارک و شواهد کارگردان را به اعدام و فریبا را به حبس محکوم کردند.

اعتراض به حکم

با اعلام این حکم دو متهم اعتراض کردند و پرونده برای بررسی بیشتر به دیوان عالی کشور رفت. قضات دیوان نیز پس از بررسی پرونده حکم اعدام این کارگردان را شکستند و خواستار رسیدگی دوباره به پرونده شدند. به این ترتیب پرونده به شعبه هم‌عرض فرستاده شد تا کارگردان و مربی آموزشگاه بار دیگر محاکمه شوند.

دیگر خبرها

  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان در بیابان‌های ورامین!
  • ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان
  • حکم اعدام برای دو برادر و پسرعمویشان به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان
  • موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد / در جلسات دادگاه چه گذشت؟
  • تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف
  • جنجال ادعای عکس دختر نیمه‌برهنه در خیابان‌های تهـران!
  • رابطه سیاه با دختر ۱۵ ساله در اتاق پشتی سوپر مارکت جنجال به پا کرد + فیلم دوربین مدار بسته