Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت چهلمین روز شهادت شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان، مراسم بزرگداشتی در مسجد سازمان انرژی اتمی با حضور وزیر دفاع، رئیس سازمان انرژی اتمی، امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل و تنی چند از مقامات لشکری و کشوری و خانواده شهید فخری زاده برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: بخشی از کارهای شهید دانشمند دکتر فخری زاده در حوزه پدافند هسته ای بود و ایشان اقدامات ارزنده ای در این حوزه از خود به یادگار گذاشت.
 
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین تهدیدات در سطح دنیا تهدیداتی از نوع هسته ای است گفت: آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی هزاران و صدها بمب هسته ای را در اختیار دارند و تهدیدی برای امنیت مردم جهان محسوب می شوند.
 
وزیر دفاع تصریح کرد: شهید فخری زاده به عنوان یک دانشمند برجسته در حوزه فیزیک هسته ای، پرچمدار ایستادگی در برابر تهدیدات هسته ای بود.
 
 وزیر دفاع با بیان اینکه نه تنها با ترور دکتر فخری زاده روند علمی و تحقیقاتی سازمان سپند متوقف نشد بلکه اعتبار این مجموعه افزایش و احساس مسئولیت کارکنان آن مجموعه نیز مضاعف شد.
 
وی ادامه داد: به برکت خون این شهید دولت یک تصمیم مهمی اتخاذ کرد و بودجه تحقیقاتی وزارت دفاع 250درصد افزایش یافت.
 
 وی با بیان اینکه کارکنان مجموعه سپند دریافته اند، این سازمان خار چشم دشمنان است گفت: دشمنان نسبت به اقتصاد ما، حضور ایران در منطقه برای ایجاد امنیت، قدرت موشکی و استفاده ی صلح آمیز از انرژی هسته ای و به ویژه پدافند هسته ای  و موشکی حساسیت دارند.
 
امیر سرتیپ حاتمی تأکید کرد:  بخشی از تلاش شهید فخری زاده برای محافظت از جان مردم در راستای خنثی سازی تهدیدات هسته ای آمریکا و رژیم صهیونیسی بود و امروز کارکنان مجموعه سپند با انگیزه مضاعف راه این شهید والا مقام را ادامه خواهند داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير دفاع شهید محسن فخری زاده امیر حاتمی شهید فخری زاده هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۹۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی

مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در بازدید از روند ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان گفت: ساخت باغ موزه دفاع مقدس سال‌هاست آغاز شده، اما همچنان شاهد پیشرفت چشمگیری در ساخت این پروژه نیستیم، طبق زمان بندی امیدواریم فاز اول این مجموعه در نیمه اول سال جدید به بهره‌برداری برسد که می‌تواند روند ساخت فاز‌های تکمیلی را هم افزایش بدهد. 

وی ضمن تاکید بر اهمیت هویت‌سازی و ضرورت وجود المان‌های دفاع مقدس در ساخت موزه بیان کرد: باغ موزه دفاع مقدس باید با محوطه‌سازی همراه باشد به طوری که در جای جای آن نماد‌های دفاع مقدس را مشاهده و با حضور در آن احساس کنیم که در دروان دفاع مقدس قدم می‌زنیم، در همین راستا باید محوطه سازی مناسب صورت بگیرد و ادوات مربوطه به دفاع مقدس در سکو‌های طراحی شده به نمایش گذاشته شود. 

این مسئول افزود: حتی در ساختمان اداری که از قبل در این مجموعه ساخته شده نیز می‌شد از نماد‌ها و آثار دفاع مقدس استفاده شود تا با سایر فضا‌های شهری و اداری موجود تفاوت داشته باشد.

رجحانی تاکید کرد: منابع ساخت محدود است بنابراین باید در چنین پروژه‌هایی هویت سازی و پرداختن به ماهیت کار بیش از هر پروژه دیگری مورد توجه قرار گیرد به شکلی که به خصوص نسل جوان با حضور در این مجموعه حال و هوای دفاع مقدس را احساس کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • خط و نشان مقام ارشد ارتش برای اسرائیل و آمریکا
  • ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است
  • ایستادگی و مقاومت بارز‌ترین ویژگی‌های شهید قرنی است
  • امیر محمودی: جوانان ما به تهدیدات پاسخ قاطع خواهند داد/ غزه در مقابل تمام دنیا ایستاده است + فیلم
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • دوازده برابر شدن ظرفیت فعال ساخت واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه هسته‌ای بوشهر
  • سپاه در برابر تهدیدات دشمن ایستاده است
  • انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز