Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@20:07:41 GMT

مشکل تامین ارز نهاده‌های دامی برطرف شد

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۹۵۳۶

به گزارش اکوفارس، احمدعلی کیخا روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تامین ارز نهاده‌های دامی در سه ماه تابستان به صورت مقطعی با مشکلاتی رو به رو بود که موجب شوک به بازار محصولات پروتنئینی و افزایش قیمت محصولات از جمله گوشت مرغ و تخم مرغ شد که هم اکنون این مشکل رفع شده است.

وی ادامه داد: ارز مورد نیاز نهاده‌های دامی باید در طول سال و مستمر از طرف بانک مرکزی تامین شود تا عواقب آن به صورت افزایش قیمت، دیگر مایحتاج مردم را تحت تاثیر قرار ندهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: طبق آخرین مصوبه وزارتخانه، علاقمندانی که در بخش تامین نهادهای دامی اقدام به سرمایه گذاری کنند، مورد حمایت ویژه دولت قرار خواهند گرفت.

"کیخا" اضافه کرد: ارایه زمین رایگان به وسعت و زمان نامحدود و همچنین اخذ مجوزهای ۱۵ روزه برای سرمایه داران بخش نهاده‌های دامی در نظر گرفته تا در شرایط تحریم کمترین وابستگی به خارج از کشور داشته باشیم.

وی تاکید کرد: دولت و مجلس برای محصولاتی که امکان صادرات و فروش آن در خارج از کشور نیز وجود دارد، همین تسهیلات و شرایط را فراهم خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، با توجه به تامین نهاده ها در دو ماه اخیر، با افزایش جوجه ریزی در واحدهای مختلف کشور مختلف روبرو هستیم بنابراین وضعیت جوجه ریزی نشان می‌دهد که در ماه‌های آتی  با مشکل افزایش قیمت گوشت مرغ روبرو نخواهیم شد.

"احمدعلی کیخا" معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی روز دوشنبه به مهاباد سفر کرده بود.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: نهاده های دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۹۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است

مسعود اکبری باقرآباد معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار نیشابور گفت: مشکل اصلی رکود در فعالیت معادن نیشابور مربوط به سرمایه در گردش است.

او افزود: لازم است تامین نقدینگی و سرمایه در گردش معادن راکد شهرستان با تسهیلات بانکی تامین شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار نیشابور ادامه داد: معادن فعال این شهرستان شامل مس، شن، سنگ مرمر، سنگ لاشه و معادن کوچک فیروزه است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • ضریب اشغال تخت در بیمارستان تامین اجتماعی دزفول افزایش یافت
  • برخورد با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی
  • ۷.۵میلیارد دلاری که بازار را تنظیم نکرد
  • ۹۵ هزارتن نهاده دامی در اختیار جامعه عشایر قرار گرفت
  • مدل جدید هوش مصنوعی رفتار انسان را با دقت عجیبی پیش‌بینی می‌کند