Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@08:09:44 GMT

صدور 20 مجوز مرمت خانه های سنگی روستای ملی کندوان

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۸۰۲۲۷

صدور 20 مجوز مرمت خانه های سنگی روستای ملی کندوان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد حمزه‌‌زاده اظهار داشت: خانه‌های دستکند روستای تاریخی کندوان همه ساله پذیرای گردشگران بیشماری است که از جای جای جهان برای تجربه یک شب زندگی در خانه‌های سنگی و سفر به اعماق تاریخ به این روستا سفر می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اهمیت این روستای تاریخی در ابعاد ملی و بین المللی، حفاظت و صیانت از آن همواره یکی از اولویت‌های این اداره کل و پایگاه میراث فرهنگی روستای کندوان بوده است، از این رو در راستای مرمت و بازسازی بخش‌های آسیب دیده خانه های سنگی طی سال جاری 20 مجوز مرمت خانه و 10 کران براساس ضوابط پایگاه ملی میراث فرهنگی روستای کندوان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمزه زاده گفت: همچنین طی سال جاری 15 پایه سنگی توسط پایگاه ملی روستای کندوان در راستای استحکام بخشی و رفع خطر کران ها در حال اجرا است.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری آذربایجان شرقی روستا مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی اسکو تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز مرمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۰۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معابر قلعه بالای بیارجمند مرمت شد/ احیای یک بومگردی

مرتضی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در راستای مصوبات کمیته توسعه گردشگری و رفع موانع ثبت جهانی روستای قلعه بالا اخطار و تذکرات لازم به برخی از مالکان داده شده است، تاکید کرد: در اولین فرصت ایرادات رفع می‌شود تا بتوانیم بافت روستا را یکسان نگه داشته و در راستای ثبت جهانی بکوشیم.

وی با بیان اینکه اتمام سنگ فرش قسمتی از معابر روستای هدف گردشگری قلعه بالا از جمله اقداماتی است که در این منطقه صورت گرفته است، افزود: روستای هدف گردشگری قلعه بالا پتانسیل ثبت جهانی شدن را دارد و این امر مستلزم همکاری و همراهی کلیه دستگاه‌های اجرایی است

رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود بیان کرد: در سال جاری نیز اعتبارات مناسبی برای این روستا در نظر گرفته شده است

نظری ادامه داد: در راستای رفع موانع ثبت جهانی روستای هدف گردشگری قلعه بالا و با توجه به مصوبات کمیته توسعه گردشگری و رفع موانع ثبت جهانی قلعه بالا سقف حمام قلعه بالا مرمت و سبک سازی شد

وی از آماده سازی اقامتگاه بوم گردی دهیاری قلعه بالا نیز خبر داد و گفت: این اقامتگاه سال‌ها بلا استفاده بوده است که با پیگیری‌های انجام‌شده و اقدامات دهیاری قلعه بالا آماده سازی شده و آماده استفاده خواهد بود

کد خبر 6064082

دیگر خبرها

  • جزئیات روند سرمایه گذاری خارجی در یک دهه اخیر
  • آخرین اقدامات برای مرمت خانه پدری جلال آل احمد/ مرمت زمان‌بر است
  • آخرین اقدامات برای مرمت خانه پدری جلال آل احمد/مرمت زمان بر است
  • صدور مجوز حضور بانوان برای تماشای فوتبال در ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • نصاب سرمایه گذاری خارجی در ۱۶ سال گذشته، شکسته شد
  • معابر قلعه بالای بیارجمند مرمت شد/ احیای یک بومگردی
  • ۷ مجوز سرمایه گذاری خارجی جدید در استان مرکزی صادر شد
  • برچیدن اقتصاد زیر زمینی با شاه کلید، شناسه یکتا
  • اقتصاد زیرزمینی برچیده می‌شود
  • صدور مجوز برای ساخت دانشکده پرستاری و مامایی مراغه