Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@03:03:41 GMT

کاهش ۲۴ هزار و ۲۷۲ واحدی شاخص بورس تهران

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۸۰۲۵۴

کاهش ۲۴ هزار و ۲۷۲ واحدی شاخص بورس تهران

خبرگزاری فارس: بورس اوراق بهادار تهران امروز با روند کاهشی شاخص شروع کرد به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش ۲۴ هزار و ۲۷۲ واحد به رقم یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار و ۲۱۱ واحد رسید، اما شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۲ هزار و ۸۹۱ واحد به رقم ۴۶۵ هزار و ۳۷۳ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۵ میلیون و ۳۵۴ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۹.۸ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب یک‌ونیم میلیون معامله و به ارزش ۱۰ هزار و ۴۹۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از ۶ هزار و ۸۸۵ میلیارد تومان رسید، درنظر بگیریم، معامله‌گران امروز در بورس و فرابورس بیش از ۱۷ هزار و ۲۴۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

 


نقشه معاملات امروز بورس تهران

امروز شاخص‌های بورس فقط در معیار هم‌وزن مثبت بودند، اما در سایر معیارها، شاخص‌های کل بورس منفی شدند، به گونه‌ای که شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی هرکدام ۱.۷ درصد کاهش یافتند. اما شاخص کل با معیار هم‌وزن و شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۶۳ صدم درصد رشد کرد.

شاخص آزاد شناور ۱.۴ درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۲.۲ درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۱.۱ درصد کاهش یافت.

 


روند یکساله شاخص بورس تهران

نماد‌هایی که در روز‌های قبل شاخص‌ساز بودند امروز همگی در افت شاخص اثرگذار بودند، به گونه‌ای که بیشترین اثر کاهشی در شاخص کل را نماد‌های فولاد مبارکه، ملی‌مس، شستا، پتروشیمی خلیج فارس، گلگهر، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و بانک ملت به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

امروز نماد‌های پرتراکنش در بورس شامل دارویی برکت، شستا، سایپا، ایران خودرو، زرماکارون، بهسازکاشانه تهران و صنعتی باما بوده‌اند.

به گزارش فارس، امروز در فرابورس ایران شاخص کل ۱۴۵ واحد عقب‌نشینی داشته و به رقم ۱۹ هزار و ۳۸۸ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به یک‌میلیون و ۳۲۲ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس بیش از ۲.۷ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۷۵۵ هزار نوبت معامله و به ارزش ۶ هزار و ۷۵۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد‌های سنگ‌آهن گوهرزمین، پتروشیمی زاگرس، صباتأمین، پتروشیمی تندگویان، بانک دی، فولاد هرمزگان و سرمایه‌گذاری مالی سبهر صادرات بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

نماد‌های پرتراکنش در فرابورس شامل چوب خزر، کاسپین، برق پیوندگستر پارس، دامپروری ملاردشیر، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، توسعه مسیر برق گیلان، رایان هم‌افزا، صنایع لاستیک یزد بوده‌اند.

 


پالایش یکم

به گزارش فارس، گرچه امروز شاخص کل ۲۴ هزار و ۲۷۲ واحد ریزش کرد، اما شاخص هم‌وزن به اندازه ۲۸۹۱ واحد رشد کرد که این نشان می‌دهد بازار هنوز ارزندگی خود را دارد و ارزش معاملات هم مؤید این مطلب است. به گونه‌ای که ارزش معاملات بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان شد. البته گلایه اکثر سهامداران بخش خصوصی از دولت بابت این است که قول‌هایی که مبنی بر بازارگردانی سهام عرضه‌شده دولتی مانند پالایش یکم و دارایکم داده بود، عملی نشده و خریداران پالایش یکم همچنان با ضرر مواجه هستند، به گونه‌ای که هر واحد ۱۰ هزار تومانی پالایش یکم به حدود ۷ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده، یعنی در هر واحد ۱۰ هزار تومانی سرمایه‌گذاری ۲۷۰۰ تا ۲۸۰۰ تومان ضرر نصیب مردم شده است.

دولت نباید اعتماد مردم به سهام دولتی و یا قول مقامات دولتی را با بی‌مدیریتی از بین ببرد، بلکه با کار‌هایی مانند بازارگردانی حرفه‌ای و حمایت حرفه‌ای از سهام پالایشگاه‌ها اعتماد مردم را برگرداند تا اگر تصمیمی داشت، دارا سوم را که باقی‌مانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات است را عرضه کند، مردم از آن استقبال کنند.

همچنین کارشناسان می‌گویند، برای خرید و فروش سهام حتماً از محل پس‌انداز و با مطالعه و مشورت گرفتن از افراد امین و آگاه استفاده شود و به هیچ‌وجه سرمایه‌گذاران تحت‌تأثیر جوسازی‌های کانال‌های تلگرامی نشوند.

منبع: فردا

کلیدواژه: شاخص بورس تهران ارزش معاملات میلیارد تومان گونه ای پالایش یکم بورس تهران تومان رسید شاخص کل هم وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۰۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار ۲۱۴ واحدی قرار گرفت که برای دومین بار در هفته جاری به رشد رسید و فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس، نیز با رشد ۳۷۸ واحدی در در ارتفاع ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۶ همت و ۳۲۴ میلیارد تومان رسید و تعداد ۱۷۷ هزار و ۵۴۳ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های فملی، فولاد، فارس، شپنا، شستا و نوری بیشترین تاثیر بر رشد و نماد تاپیکو بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با افزایش ۱۱ واحدی در ارتفاع ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۳ همت و ۶۳۰ میلیارد تومان رسید و تعداد ۸۲ هزار و ۶۹۵ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های شگویا، هرمز، خاور و وسپهر بیشترین تاثیر بر رشد و نماد‌های آریا، انتخاب و فزر بیشترین تاثیر بر کاهش شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس ۶ هزار واحد رشد کرد
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • شاخص بورس امروز ۲۹ فروردین/رشد۶ هزار واحدی
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بورس امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار