Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-20@02:09:11 GMT

فارس در صادرات شمش فولاد اول است

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۸۱۱۸۲

فارس در صادرات شمش فولاد اول است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس مدعی شد که با فعال شدن کارخانه ذوب آهن پاسارگاد، فارس جایگاه اول ارزآوری حاصل از صادرات شمش فولاد کشور را دارد.

حمیدرضا ایزدی سه‌شنبه ۱۶ دی در حاشیه بازدید از شرکت ذوب آهن پاسارگاد که با حضور سید امیرحسین قاضی‌زاده، نائب رئیس اول مجلس و عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان، خرامه و کوار انجام شد، گفت: این مجتمع، بزرگترین واحد فولاد بخش خصوصی در کشور محسوب می‌شود و با صادرات ۲۶۰ میلیون دلار شمش فولاد، جایگاه اول ارزآوری این محصول را برای فارس محقق کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان صمت فارس، ایزدی با اشاره به اینکه شاهد افزایش تولید و احداث فازهای توسعه ای آهن اسفنجی و گندله آهن در این مجتمع صنعتی هستیم، افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید شمش فولادهای آلیاژی با ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن، آهن اسفنجی با ظرفیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن و گندله آهن سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن است که درصورت تامین سنگ آهن، قابلیت افزایش ۲ برابری را دارد.

رئیس سازمان صمت فارس گفت: از آنجایی که سیاست کلان اقتصادی در سال جهش تولید اشتغالزایی‌ست، تولید محصولات کلاف آلیاژی با ایجاد ارزش افزوده بیشتر، تقویت صنایع پایین دستی، اشتغالزایی و درآمدزایی از اهداف اصلی توسعه در این شرکت است.

ایزدی با اشاره به اشتغالزایی مستقیم ۱۲۰۰ نفر توسط این بخش صنعتی، گفت: در راستای تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده بیشتر، ۲ طرح شامل آهن اسفنجی و گندله آهن با سرمایه گذاری بالغ بر  ۵۱ هزار میلیارد ریالی در تیرماه امسال افتتاح شد و اکنون طرح توسعه تولیدات نورد و کلاف فولادهای آلیاژی نیز در دست احداث است.

فرصت اشتغال مستقیم ۳۰۰۰ نفر

رئیس سازمان صمت فارس به اشتغالزایی چشمگیر در شرکت ذوب آهن پاسارگاد اشاره و بیان کرد: هم اکنون حدود ۳۰۰۰ نفر به طور مستقیم و بالای ۱۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم در این شرکت فعالیت دارند.

ایزدی با بیان اینکه کاربرد محصولات تولیدی در تکمیل صنایع پایین دستی مثل فولادسازی، صنایع ساختمانی، الکترود، فنرسازی و دیگر محصولات است، گفت: به طور کلی برای ایجاد و توسعه فعالیت‌های این شرکت از سال ۹۲ تاکنون ۸۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی فاز چهارم طرح توسعه این صنعت، با هدف تولید انواع نورد و کلاف فولادهای آلیاژی با ظرفیت سالیانه یک میلیون تن، با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۸۷۰ نفر در حال انجام است.

نایب رئیس اول مجلس نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در ایجاد و توسعه صنعت فولاد در فارس، گفت: مجتمع فولاد کوار بزرگترین مجتمع فولادی بخش خصوصی کشور محسوب می‌شود و سرعت توسعه آن نیز مطلوب بوده است.

سید امیرحسین قاضی‌زاده با بیان اینکه کاش در دیگر بخش‌های صنعتی نیز شاهد روندی مشابه به لحاظ مدیریتی بودیم، گفت: تامین خوراک و مواد اولیه بر عهده دولت است و متاسفانه به دلیل بروکراسی طولانی که در آن وجود دارد، چه بسا اگر این هم در اختیار بخش خصوصی بود، مشکلی وجود نداشت./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شمش فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۱۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید فولاد ایران از مرز ۳۲ میلیون تن عبور کرد

سید وحید یعقوبی، عضو انجمن فولاد کشور گفت: در سال ۱۴۰۲ تولید فولاد کشور به بیش از ۳۲ میلیون تن رسید که بالاترین میزان در تاریخ فولاد کشور است.

او افزود: تولید فولاد کشور در سال قبل به بیش از ۳۲ میلیون تن رسید که بالاترین میزان در تاریخ فولاد کشور است و رشدی ۵.۵ درصدی را به ثبت رسانده است.

یعقوبی بیان کرد: نکته قابل تامل اینکه بیشترین نرخ رشد تولید در زنجیره فولاد با ۹.۲ درصد برای شمش فولادی رقم خورده و کاهش تولید سالانه در میلگرد، ورق گرم، ورق سرد و اسلب به ثبت رسیده است. از دیگر نکات قابل تامل در این گزارش، کمتر بودن نرخ رشد تولید آهن اسفنجی نسبت به فولاد میانی و ۱۳۰ هزار تن کاهش تولید ورق گرم با وجود کسری موجود در این محصولات است.

او تصریح کرد: ضمن اینکه طبق این داده‌های آماری بیشترین نرخ افت تولید با ۲.۸ درصد برای ورق سرد است در حالی که واردات آن ۲.۵ برابر شده است! این گزارش همچنین حاکی از این است که در سال ۱۴۰۲ مازاد عرضه هم نرخ رشد تولید گندله را کاهش نداد! و همچنین معادل ۲ برابر میلگرد تولیدی، شمش تولید شد.

یعقوبی بیان کرد: ثبات در تولید محصولات فولادی در سطح سال گذشته معادل ۲۱.۵ میلیون تن نیز از دیگر نکات قابل تاملی است که به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود
  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • هفته هجدهم لیگ برتر هندبال مردان؛ میزبانی مسی‌ها از نفت و گاز در کرمان
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • هفته هجدهم لیگ برتر هندبال مردان؛ تقابل طلایی‌ها در طبس
  • صادرات ۱۳ میلیون دلاری مکمل و دارو‌های گیاهی
  • تولید فولاد ایران از مرز ۳۲ میلیون تن عبور کرد