Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی از واردات ۵ میلیونی تنی گندم به منظور ایجاد امنیت غذایی خبر داد.

کاظم خاوازی دوشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۳ میلیون تن گندم در کشور تولید می شود، اما همانند سایر کشورها برای امنیت غذایی نیاز به واردات پنج میلیون تنی گندم داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آذربایجان غربی را استانی منحصر بفرد در ظرفیت های آب و خاک دانست و گفت: رویکرد جدید وزارت جهاد کشاورزی سفر دسته جمعی مدیران ارشد به استانها برای بررسی و حل مسائل است، آذربایجان غربی نیز به جهت نقش آفرینی جدی در سیاست های تامین امنیت غذایی نخستین مقصد سفرهای استانی به شیوه جدید است.

خاوازی با اشاره به اینکه کشور از  تنوع آب و هوایی ویژه ای برخوردار است اما نتوانسته ایم به خوبی از آن استفاده کنیم گفت: در باغبانی از وضعیت ایده آلی برخورداریم به نحوی که بیش از مصرف تولید محصول داریم.

وی صادرات پیوسته و کسب بازارهای جهانی را راهکار رونق عرصه باغبانی دانست و افزود: قانون خرید تضمینی اقدامی موثر برای حمایت از کشاورزان است،واگذاری تعیین قیمت محصولات کشاورزی نیز باعث شده تا وزارت جهاد کشاورزی بهتر از گذشته در حمایت از کشاورزی گام بردارد.

وزیر جهاد کشاورزی لزوم اصلاح الگوی مصرف در کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: در بسیاری از محصولات به مرز خودکفایی رسیده ایم که با فرهنگ سازی و رعایت الگوی مصرف به راحتی می توان در بسیاری از محصولات نیاز کشور را تامین کرد.

خاوازی کسری بیش از سه میلیون تن نهاده دامی را مشکل اساسی این وزارتخانه دانست و افزود: طرحی آماده کرده ایم که در صورت حمایت توانایی داریم سه تا چهار میلیون تن نهاده را تامین و از واردات کاهش بدهیم.

وی، افزایش تولید در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی و ورود دانش برای دستیابی به ضریب خوداتکایی بالا را از راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی در سال جهش تولید عنوان کرد و گفت: تولید محصولات زراعی از ۶۸ میلیون تن در سال ۹۲ به ۸۳ میلیون تن در سال ۹۸ افزایش یافته و پیش بینی می‌شود این میزان تولید تا پایان امسال به ۸۸ میلیون تن برسد.

استاندار آذربایجان غربی هم در این دیدار با اشاره به سهم ۳۵ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال و تولید سالانه بیش از شش میلیون تن انواع محصولات باعث شده تا آذربایجان غربی به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور مطرح شود.

محمدمهدی شهریاری تهاتر سیب با میوه‌های گرمسیری را راهکار مناسبی برای حل مشکل صادرات سیب دانست و افزود: با توجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر واردات موز منوط به صادرات سیب، استان نیز این موضوع را روشی مؤثر برای رونق صادرات می‌داند.

برچسب ها: خاوازی ، کاظم خاوازی ، گندم ، واردات گندم لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000LVi

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: خاوازی کاظم خاوازی گندم واردات گندم وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۱۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی  در همایش روز ملی گندم و نان و تجلیل از فعالان زنجیره تولید نان استان  گفت: در سال گذشته روزانه ۹ میلیون قرص نان از انواع نان لواش، بربری، سنگک توسط چهار هزار و ۷۶۱ واحد نانوایی و توسط نانوایان دراستان پخت و تحویل شهروندان شده است.

امید زینالی اضافه کرد: سال گذشته یک‌میلیون و ۶۱۰میلیون ریال یارانه به صورت ماهانه و به طور میانگین برای هر نفر بابت تامین نان و مبلغ سه میلیون و ۷۷۰ هزار ریال یارانه بطور میانگین برای نانوایان به صورت مستقیم و روانه پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در ۶۳ مرکز شامل مراکز خرید مباشر، سیلو‌های ملکی و بخش خصوصی و کارخانجات آرد با ظرفیت بیش از یک میلیون تن و توسط ۵۲ هزار و ۸۳۳ گندم کار طی بیش از ۱۳۸ هزار محموله و در ۶۰ روز ۶۸۲هزار تن گندم به ارزش ۱۰هزار و ۳۳۶ هزار میلیارد تومان تحویل مراکز خرید شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: روزانه ۱۱ هزار و ۳۸۳ تن گندم طی ۲هزار و ۳۰۰محموله به مراکز خرید تحویل شده است و از این میزان به طور متوسط روزانه هزار و ۱۰۶تن معادل ۲۷هزار و ۶۵۰ کیسه آرد تولید و به پیمانکار جهت تحویل به نانوایی‌ها استان در ۲۰شهرستان تحویل شده است.

وی افزود: جهت افزایش کیفیت آرد استان ۶۷ هزار تن گندم کیفی نیز جهت اختلاط از بنادر به استان حمل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد