Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ایتالیا روز سه شنبه تصمیم گرفت در چارچوب محدودیت‌های جدید برای مبارزه با کرونا، بازگشایی مدارس را به تعویق اندازد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه از رم، ایتالیا روز سه شنبه تصمیم گرفت در چارچوب محدودیت‌های جدید برای مبارزه با کرونا، بازگشایی مدارس را به تعویق اندازد.
این تصمیم در حالی اتخاذ شد که یک سازمان غیردولتی از اینکه هزاران دانش آموز پس از ماه‌ها آموزش از راه دور، مدرسه را رها کرده اند ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس فرمانی که دوشنبه شب در شورای وزرا تصویب شد بازگشت حضوری دانش آموزان دبیرستانی 11 ژانویه خواهد بود و براساس آنچه درابتدا پیش بینی شده بود در تاریخ هفتم ژانویه نخواهد بود. دانش آموزان سنین پایین‌تر هفتم ژانویه و تنها برای 50 درصد از کلاس‌های خود به مدارس باز می‌گردند.
قبل از این تصمیم که در سطح ملی اتخاذ شد، مناطق بسیاری برای به تعویق انداختن بازگشت به دبیرستان‌ها تا اواخر ژانویه، تصمیم گرفته بودند.
در سال 2020، به علت اعمال قرنطینه‌ها در بهار و محدودیت‌های جدیدی که در پاییز برای مقابله با موج دوم کرونا اتخاذ شد، دانش آموزان ایتالیایی فقط چند ماه در کلاس‌های حضوری مدارس شرکت کردند.
ایتالیا، نخستین کشور اروپایی که از کرونا به شدت آسیب دید، بیش از 75 هزار جان باخته ثبت کرده است.
سازمان غیردولتی «کودکان را نجات دهید» روز سه شنبه در بیانیه‌ای درباره تأثیر این اوضاع بر نوجوانان هشدار داد. براساس تحقیقی که این سازمان انجام داد، 28 درصد کودکان می‌گویند یک همکلاسی دارند که دیگر در کلاس‌ها شرکت نمی‌کند و در مجموع شمار آن‌ها به ده‌ها هزار کودک می‌رسد».
براساس نظرسنجی که از 1000 نوجوان بین 14 تا 18 سال انجام گرفت دلایل اصلی این رها کردن‌ها مشکل دسترسی به اینترنت و عدم تمرکز است. 37 درصد از کودکانی که از آن‌ها سؤال شد بر این باورند توان درس خواندنشان تحت تأثیر قرار گرفته است.
بنابراعلام این سازمان غیردولتی، اکثر دانش آموزان امکانات یا فضای کاری مناسب در خانه‌های خود ندارند.
دولت در فرمان جدید خود همچنین ممنوعیت سفر بین مناطق مختلف را تا 15 ژانویه تمدید و تأیید کرد میکده‌ها و رستوران‌ها برای تعطیلات آخر هفته در تاریخ نهم و دهم ژانویه تعطیل خواهند بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایتالیا بازگشایی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۲۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این برنامه ۳۶۰ نفر از دانش آموزان مدرسه باهنر ۲ آموزش‌های راهنمایی و رانندگی آشنا شدند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در این مراسم گفت: ایمنی مدارس حاشیه جاده‌ها بخشی از ایمنی راه‌های استان است. 

مهرداد آهکی افزود: دانش‌آموزان می‌توانند در پیشگیری از حوادث رانندگی نقش تاثیرگذاری داشته باشند و موجب کاهش تصادفات جاده‌ای شوند.

در پایان این برنامه به اولیاء دانش آموزانی که موتور سیکلت و گواهی نامه داشتند، کلاه ایمنی هدیه داده شد.

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • بارش شدید باران در این شهر سیل راه انداخت
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟