Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری اولین نشست کمیته مشورتی در لیبی، تحریم مجدد مذاکرات سدالنهضه توسط سودان، عملیات نیروهای امنیتی سومالی علیه داعش و درخواست تصویب قانون ممنوعیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی درتونس از جمله رویدادهای قاره سیاه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی از برگزاری اولین نشست خود با اعضای کمیته مشورتی برخاسته از گفت و گوهای سیاسی این کشور خبر داد و گفت: این نشست از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد و 18 عضو کمیته مشورتی در آن حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

به نوشته پایگاه خبری الوسط – لیبیا،  خانم استفانی ویلیامز تصریح کرد: در این نشست درباره اهداف و وظایف این کمیته درچارچوب مدت زمان تعیین شده بحث و گفت وگو شد و قرار است ، این کمیته طی دو هفته آینده راهکارهایی برای پایان دادن به اختلافات مربوط به مناصب قدرت اجرایی واحد به نشست گفت وگوهای سیاسی لیبی ارائه دهد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

شرکت کنندگان در نشست گفت وگوهای سیاسی لیبی توافق کرده‌اند که انتخابات سراسری دراین کشور 24 دسامبر سال 2021 برگزار شود، اما قبل از آن لازم است،  قدرت اجرایی واحد در لیبی زمام امور را به دست گیرد تا بسترهای لازم برای برگزاری این انتخابات را فراهم کند.

اعضای نشست گفت وگوهای سیاسی درباره مناصب قدرت اجرایی واحد با یکدیگر به شدت اختلاف دارند.

تحریم گفت وگوهای سدالنهضه

سودان در اعتراض به عدم پاسخ مثبت به درخواستش بار دیگر گفت وگوهای مربوط به سدالنهضه را تحریم کرد.

نشست گفت وگوهای سودان،  مصر و اتیوپی تحت نظارت اتحادیه آفریقا از یکشنبه گذشته از سرگرفته شد. این نشست بر اساس پیشنهاد سودان برای اعطای نقش بیشتر به کارشناسان اتحادیه آفریقا برای دستیابی به یک توافق مورد رضایت سه کشور برگزار شد.

آفریقا| ازسرگیری مذاکرات سد النهضه

به نوشته روزنامه سودان تریبون، هیئت سودانی خواستار دیدار دوجانبه با کارشناسان اتحادیه آفریقا درعصر یکشنبه هفته جاری شد، اما به این درخواست پاسخ مثبت داده نشد، بنابراین از شرکت در نشست دیروز خود اری و نشست گفت وگوهای مربوط به سدالنهضه را بار دیگر تحریم کرد.

این دومین باری است که سودان طی دو ماه گذشته گفت و گوهای مربوط به حقابه  و فعال سازی سدالنهضه را تحریم می‌کند.

عملیات علیه داعش در سومالی

نیروهای امنیتی ایالت « پونت لند» واقع در شرق سومالی عملیات نظامی خود را علیه گروه تروریستی داعش درمنطقه کوهستانی «گلا» شروع کردند.

به نوشته پایگاه خبری « سومالی جدید» منابع نظامی و امنیتی سومالی از تعداد افرادی که در این عملیات کشته شده یا به اسارت در آمده‎اند، خبری منتشر نکردند، اما گزارش‎ها منتشر شده حاکی است نیروهای امنیتی زمانی عملیات خود را علیه داعش شروع کردند که این گروه تروریستی  پس از وخیم شدن حال شیخ عبدالقادر مومن رهبر داعش در سومالی  به دو جناح تقسیم شدند و به نبرد با یکدیگر برخاستند.

درخواست تصویب قانون ممنوعیت عادی سازی

حزب جریان ملی تونس اقدام شهرداران  چهار شهر این کشور را در پیوستن به سازمان صهیونیستی «شهرداران به خاطر صلح» را محکوم کرد و خواستار مجازات کسانی شد که مرتکب چنین اقدامی شده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری الصباح نیوز تونس، در بیانیه این حزب آمده‌ است:  پیوستن شهرهای صفاقس، قیروان ، سوسه و بنزرت  به سازمانی متعلق به شهرهای رژیم صهیونیستی جرم سیاسی است که هدف آن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی محسوب می‎شود، بنابراین تمام کسانی که در این زمینه نقش داشته اند،  باید از سمت خود  برکنار و مجازات شوند.

حزب جریان ملی تاکید کرد: تونس نیازمند تصویب قانون ممنوعیت عادی سازی روابط  با تل آویو است و هرکس که به نفع دشمن صهیونیستی اقدام کند، باید به شدت با او برخورد شود.

این حزب، پیوستن 4 شهر تونس به سازمان صهیونیستی « شهرداران به خاطر صلح » را اقدامی خطرناک خواند و از تمام تونسی‎ها خواست که در برابر آن بایستند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قاره آفریقا اسرائیل تون س قاره آفریقا اسرائیل تون س نشست گفت وگوهای عادی سازی روابط علیه داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۳۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو

طبق گزارش خبرگزاری «سما» فلسطین، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شهرک نشینان در برابر محل سکونت نتانیاهو با روشن کردن آتش تجمع کردند.

براساس این گزارش، معترضان همچنین خواهان آزادی فوری اسرا و امضای توافق برای تبادل اسرا با مقاومت شدند.

 منابع خبری اخیرا اعلام کردند که مذاکرات مربوط به آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی به بن بست رسیده و همه پیشنهاد‌های مطرح شده از سوی همه طرف‌ها برای توافق راه به جایی نبرده است.

منابع آگاه به رای الیوم اعلام کردند که حماس چرخش جدیدی در مذاکراتش با رژیم صهیونیستی پس از گذشت بیش از ۱۹۳ روز از جنگ خونین علیه غزه داشته؛ جنگی که قریب به ۱۰۰ هزار شهید، زخمی و مفقود بر جای گذاشته است.

این منابع بیان کردند: تل آویو از مذاکراتی که با میانجی‌گری قطر، مصر و حتی آمریکا انجام می‌شود، به عنوان دستاویزی برای وقت کشی به منظور انجام کشتار‌های دیگر در غزه بهره می‌برد و حماس به فراخواندن هیات خود و تعلیق مشارکت در این مذاکرات تا زمان گام موثر از جانب طرف مقابل در زمینه تعامل با شروطی که روی میز مذاکره گذاشته، تهدید کرده است.

منابع یادشده اعلام کردند: تداوم مذاکرات پیچیده و بی حاصل به نفع بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که به دنبال طولانی کردن جنگ از بیم محاکمه و بازخواست در داخل اراضی اشغالی است و این موضوع از جانب حماس پذیرفتنی نیست.

این منابع افزودند: حماس در سایه جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب شده، باب مذاکرات را نخواهد گشود و میانجی‌گران را در برابر گزینه‌های فشار بر روی اسرائیل از طریق تعیین زمان مشخص برای شروع مذاکرات جدی و ملموس یا بستن کامل پرونده قرار داده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • ممنوعیت ارسال اظهارنامه به مقامات دولتی/ امکان شکایت علیه مقامات دولتی وجود دارد؟
  • بی‌حجابی؛ از عادی‌سازی در سینمای خانگی تا برخورد در خیابان!