Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیشنهاد شهردار مشهد درخصوص استفاده از مدارس حاشیه‌ شهر به‌عنوان فرهنگ‌سرا گفت: درمورد استفاده از مدارس حاشیه شهر به عنوان فرهنگسرا با پیشنهاد شهردار مشهد موافق هستم و آمادگی همکاری برای توسعه فرهنگ شهروندی و اصلاح نگاه و رفتار شهروندان را داریم.

محمدرضا کلائی امروز در  مراسم امضاء تفاهم‌نامه مشترک وزیر آموزش و پرورش و شهردار مشهد درخصوص اهدای تبلت به دانش‌آموزان نیازمند حاشیه شهر توسط شهرداری مشهد،اظهار کرد: خوشبختانه همکاری خوبی میان شهرداری مشهد و آموزش‌وپرورش استان وجود دارد و تفاهم‌نامه‌هایی امضاء و عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه با شیوع ویروس کرونا فعالیت‌ها در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی به ویژه فرهنگ شهروندی کمرنگ شد و ما سعی کرده‌ایم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و فعالیت‌ها را به حوزه الکترونیک ببریم.

وی با بیان اینکه «حاشیه شهر مشهد دارای ۶۶ محله و حدود یک میلیون و200 هزار نفر جمعیت است»، افزود: این جمعیت پتانسیل‌های خوبی دارد که آن‌طور که باید به ویژه در حوزه نرم‌افزاری خدمات نگرفته است. مدارس فرهنگسراهای ما هستند که می‌توانند در مناطق کم‌برخوردار برای ارائه آموزش‌های حوزه اجتماعی و فرهنگ شهروندی مورد استفاده قرار بگیرند.

شهردارمشهد بیان کرد: ما آمادگی داریم درصورت موافقت وزیر آموزش‌وپرورش از ظرفیت مدارس در ساعتی که فعالیتی ندارند برای ارائه آموزش‌های اجتماعی و فرهنگ شهروندی استفاده کنیم. همچنین  براساس این تفاهم‌نامه و با حمایت‌های شورای شهر و شهرداری مشهد در هوشمندسازی مدارس مناطق کم‌برخوردار و توزیع بسته آموزش‌های شهروند هوشمند به دانش‌آموزان محلات کم‌برخوردار با پرداخت مبلغی تا سقف 80 میلیارد ریال مشارکت خواهد کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش: رویکرد شهردارو شورای شهر مشهد رویکردی فرهنگی است

در ادامه این مراسم محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: شهردار و شورای شهر مشهد رویکردی فرهنگی دارند که این رویکرد قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: اقدامات فرهنگی به ویژه در سطح کلان زمان‌بر است، اما رویکرد فرهنگی شهرداری مشهد نشان داد که می‌توانند از مسیرهای کوتاه‌تری به نتیجه رسید و برخی از مشکلات مزمن را که سال‌ها در حل آن عاجز بودیم برطرف کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: از همکاری‌های خوب شهرداری و شورای شهر مشهد با آموزش و پرورش تشکر می‌کنم و درخصوص استفاده از مدارس حاشیه شهر به عنوان فرهنگسرا با پیشنهاد شهردار مشهد موافق هستم و آمادگی همکاری برای توسعه فرهنگ شهروندی و اصلاح نگاه و رفتار شهروندانرا  داریم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آموزش و پرورش شهرداری مشهد پیشنهاد شهردار مشهد شهر به عنوان فرهنگ وزیر آموزش و پرورش فرهنگ شهروندی شهرداری مشهد حاشیه شهر شورای شهر شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۳۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، شهردار شهرکرد گفت: تدوین طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر شهرکرد از حدود سه سال پیش آغاز و از سال گذشته تقویت شد که در تلاش هستیم در سال جاری اجرا شود.
محمدحسین واحدیان در نشست کارگروه بوم‌گردی و گردشگری استان با بیان اینکه ۸۰ هکتار بافت تاریخی و فرسوده در هسته مرکزی شهر وجود دارد، افزود: بافت شهری از حد فاصل میدان ۱۲ محرم (فلکه آبی) دارای عناصر تاریخی و مذهبی است که اگر به مسیر گردشگری تبدیل شود، بسیار موثر است.
شهردار شهرکرد بیان کرد: اجرای مرحله نخست که زیرسازی است با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد، سپس جداره‌سازی و زیباسازی مسیر و در نهایت بافت نهایی اجرا می‌شود.
واحدیان با بیان اینکه پیوستگی ساختار گردشگری در شهر شهرکرد وجود ندارد، افزود: در این منطقه با رویکرد معرفی هویت فرهنگی و هنری مرکز استان، عرضه صنایع دستی و میراث ناملموس نظیر آیین‌ها پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
  • موافقت وزیر صمت با حذف سامانه یکپارچه خودرو
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است