Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب‌ الله ملایی یگانه روز سه شنبه در جلسه علنی شورای شهر زنجان در واکنش به نارضایتی اعضای شورای شهر نسبت به اجرایی نشدن پروژه المان میدان ۱۵ خرداد افزود: این طرح سال گذشته مصوب شد و قرار بود شهرداری نسبت به اجرای آن اقدام کند که طبق برآوردهای انجام گرفته آگهی برای اجرای آن صادر شد اما به دلیل عدم استقبال پیمانکاران در ابتدای سال این پروژه به مرحله اجرا نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت المان میدان ۱۵ خرداد، شورای شهر زنجان درخواست تخریب میدان و اجرای المان طراحی شده در سال ۹۹ را داشتند.

این مسوول ادامه داد: پس از تخریب المان از سوی نهادهای مختلف از جمله بنیاد شهید، راه و شهرسازی و نیروی انتظامی با شهرداری زنجان به دلیل حساسیت‌هایی که المان قبلی داشت و لزوم جاگذاری المان بعدی و طراحی‌هایی که باید انجام می‌شد مکاتباتی انجام شد.

وی اظهار داشت: بر همین اساس با توجه به مشکلات بودجه‌ای در نهایت طبق تصمیم شورای شهر و اهمیت واقعه ۱۵ خرداد در پیروزی انقلاب اسلامی قرار بر این شد که طراحی این میدان به صورت مناسب و در شان این رخداد مهم انجام شود.

 یگانه افزود: طبق نامه ارسالی در تیر امسال از سوی شورای شهر مبنی بر این‌که شهرداری زنجان برابر هویت آن میدان نسبت به طراحی المان اقدام کند، سازمان سیما و منظر و فضاهای سبز شهری طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم تا رسیدن به مرحله اجرای طرح و عقد قرارداد اقداماتی را انجام داد.

شهردار زنجان گفت: طبق آخرین تصمیمات ارائه شده برای حل مشکل قانونی اجرای پروژه المان میدان ۱۵ خرداد قرار بر این شد که طرح بصورت مشارکتی با یکی از پیمانکاران قرارداد و مشارکت‌نامه‌ای را تنظیم کنند تا همین مبنای اجرای کار باشد.

به گفته ملایی یگانه بر این اساس لایحه‌ای به شورای شهر با عنوان ترک تشریفات ارسال شده تا به صورت همزمان طراحی و اجرای المان میدان ۱۵ خرداد به شرکت مذکور محول شود.

وی خاطرنشان کرد: مهلت یک هفته تا ۱۰ روز برای برآورد هزینه به روز شده اجرای پروژه و ارائه متن مشارکت نامه مورد نیاز است و بر این مبنا قرار بر این شدکه سازه‌های فلزی این المان در یکی از کارگاه‌های شهر تهران آماده شود.

 شهر زنجان به عنوان مرکز استان ۴۲۰ هزار نفر جمعیت و چهار منطقه شهرداری دارد.

دلایل اصلی عدم اجرای المان ۱۵ خرداد زنجان اعلام شود

رییس شورای شهر زنجان نیز در واکنش به اجرایی نشدن المان میدان ۱۵خرداد و ادعای شهرداری مبنی بر وجود موانع برای اجرایی شدن این پروژه گفت: باید مشخص شود دلایل اجرایی نشدن المان میدان ۱۵ خرداد چیست و به چه دلیلی یک میدان یک‌هزار و ۵۰۰ متری وسط چهارراه ماه‌های زیادی معطل و بلاتکلیف مانده است.

عباس راشاد افزود: شهروندان زنجانی تصور می‌کنند که شورا و شهرداری عقب‌مانده است که یک میدان را نتوانسته بعد از چندین ماه اجرایی کند.

وی اظهار داشت: شهرداری از وجود موانعی برای اجرای المان ۱۵ خرداد سخن می‌گوید که این موانع باید برطرف شود چرا که از زمان ورود شورا بر اجرای این پروژه‌ شهرداری از وجود مشکلات سخن گفته که از این پس تحمل این بهانه‌ها را نداریم و هر کسی کم کاری کند در صحن علنی شورا باید پاسخگو باشد.

وی اظهار داشت: تا کنون با همراهی و همدلی شورا و شهرداری و پیگیری نماینده استان مشکلات برخی از پروژه‌های شهری همانند محور پادگان، سبزه میدان، باغ هاشم‌نژاد حل شده و فعال هستند  و در این خصوص باید از هر راهی برای سرعت بخشیدن به انجام پروژه‌ها استفاده کنیم.

راشاد تاکید کرد: تا اجرایی نشدن المان میدان ۱۵ خرداد هیچ مصوبه دیگری را در شورا مورد بررسی قرار نمی گیرد و اگر لازم باشد جلسه آینده شورا نیز به این پروژه اختصاص می یابد.

وی خاطرنشان کرد: از این پس فقط یک دستور جلسه در شورا مطرح شده و تا زمان اجرا شدن آن سراغ پروژه دیگری نخواهیم رفت و در صورت نیاز با مصوبه و دستور شورای شهر عملیات اجرایی پروژه‌ها را آغاز خواهیم کرد.

احمد نصیری، عضو دیگر شورای شهر زنجان نیز در این خصوص با ابراز نارضایتی از اجرایی نشدن المان میدان ۱۵ خرداد گفت: اعضای شورا باید در جریان مسایل و دلایل اجرایی نشدن این طرح قرار بگیرند.

برچسب‌ها مدیریت شهری اعتبار زنجان شهرداری زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیریت شهری اعتبار زنجان مدیریت شهری اعتبار زنجان شهرداری زنجان اخبار کنکور المان میدان ۱۵ خرداد شورای شهر زنجان اجرایی نشدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۳۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: بودجه عمرانی شهرداری قم در سال جاری، ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که از این مقدار ۱,۷۰۰ میلیارد تومان به طور خالص به معاونت عمرانی اختصاص دارد.

عباس حلوایی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری قم در سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: از این مقدار ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ماهیت عمرانی دارد.

وی افزود: بخشی از این بودجه در معاونت عمرانی به صورت صفر تا صد راهبری می‌شود و بخش دیگری مناطق نظارت مقیم را بر عهده دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه تمام بودجه‌ای که در معاونت عمرانی تعریف می‌شود بهره‌بردارهایی در مجموعه شهرداری دارد، خاطرنشان کرد: مناطق هشت‌گانه، معاونت‌های شهرداری قم، حوزه سرمایه‌گذاری، حوزه قطار شهری، روابط عمومی و مدیریت اجرایی از جمله بهره‌برداران پروژه‌ها هستند.

حلوایی‌زاده با بیان اینکه بخشی از پروژه‌ها از صفر تا صد بر عهده معاونت عمرانی است اما در بودجه مناطق تعریف شده است، تصریح کرد: در بخشی از پروژه‌ها نیز به دلیل سقف معاملات، انجام مسائل قراردادی و نظارت عالی بر عهده معاونت فنی و عمرانی است، اما نظارت بر مبنای مناطق شهرداری قم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس سقف معاملات متوسط سال ۱۴۰۲ در پروژه‌های بالای یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان، باید مناقصه عمومی برگزار شود و نظارت عالی با معاونت عمرانی اتفاق افتد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: بر این اساس، سه برابر بودجه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی، طراحی و نظارت در مجموعه معاونت عمرانی انجام می‌شود.

کد خبر 747282

دیگر خبرها

  • بودجه شهرداری‌های زنجان ۳ برابر شد
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • روکش آسفالت و خط‌کشی ترافیکی خیابان سلمان انجام شد + فیلم
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر