Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا حقیان روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اهمیت و جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: در بیان اهمیت موضوعات مختلف خداوند سبحان در قرآن کریم و معصومین در روایات از روش‌ها و شیوه‌های ویژه ای استفاده می‌کنند و ادبیات گفتاری خاصی دارند، گاهی در قالب تبشیر، گاهی انذار و گاهی از ادبیات سوگند و بیان قصه و داستان در تشریح موضوعات مختلف استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که هم در قرآن و هم در روایات بیان شده است، بحث بیان موضوعات در قالب محاربه با خدا است، تصریح کرد: ترک امر به معروف و نهی از منکر یکی از مواردی است که اعلام می‌شود محاربه با خدا است، یعنی در حدی زشت و ناپسند است که مثل جنگ با خدا است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان یادآور شد: این زشتی و ناپسندی برمی گردد به آثار منفی و ناپسند که ترک امر به معروف و نهی از منکر دارد،

حجت الاسلام حقیان با تاکید بر اینکه چنانچه این دو فریضه در جامعه تبیین شود یقیناً مردم بیش از گذشته نسبت به آن اهتمام خواهند داشت، افزود: با انتصاب آیت الله صدیقی به عنوان رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، رویکرد ستاد یک جهت گیری تازه ای پیدا کرده است، در این رویکرد جدید اولین کاری که در دستور کار قرار گرفت، بحث تبلیغ و ترویج دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اینکه با این تبلیغ و ترویج به هدفی به نام ایجاد اعتقاد و باور می رسیم، یعنی حجم تبلیغات باید به گونه‌ای باشد که این دو فریضه مانند نماز واجب شمرده شود، گفت: در خصوص تعظیم شعائر در ایام فاطمیه و محرم بدون اینکه کسی به ما تذکر دهد، ما همگی پرچم سیاه دست می‌گیریم و عزاداری می‌کنیم، چون تبدیل به اعتقاد و باور شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با بیان اینکه اگر در جامعه مفاسد به حداقل برسد، آن جامعه رشد می‌کند و در این رشد همه ما بهره مند می‌شویم، اما اگر منکرات رواج و شیوع پیدا کند هیچیک در امان نیستیم، تصریح مرد: گفتمان سازی وظیفه همه ماست و رسانه‌ها نقش اساسی دارند، باید مسئله امر به معروف و نهی از منکر جزو اولویت‌های ائمه جمعه باشد، باید در صدا و سیما به طور مرتب بیان شود، در رسانه‌های نوشتاری و مجازی باید این کار صورت بگیرد.

حجت الاسلام حقیان یادآور شد: در مدارس و دانشگاه‌های ما کرسی اساتید نسبت به تبلیغ و گفتمان سازی امر به معروف و نهی از منکر باید حساس باشد.

وی از تشکیل گروه‌های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و تصریح کرد: در ۱۶ عرصه باید گروه‌های تخصصی تشکیل دهیم از جمله محیط زیست، تعلیم و تربیت، بهداشت و درمان، مسئولین و...

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با اشاره به اینکه فعلاً یک گروه در حوزه مسئولین تشکیل شده و با توجه به قوانین اگر جایی دیدند مدیری بر خلاف قانون حرکت می‌کند تذکر می‌دهند، خاطرنشان کرد: حمایت، تقویت و ورود این گروه‌ها در حوزه‌های تخصصی در دستور کار است.

حجت الاسلام حقیان با بیان اینکه حتی امور معروف رو هم باید شناسایی و به سمت تجلیل و تبلیغ آن برویم، تصریح کرد: تا کنون کمتر به این موضوع پرداخته‌ایم که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی همچنین از تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر محلات مختلف با مرکزیت مساجد خبر داد و افزود: در بخش اعظمی از محلات شهرستان خرم آباد و دیگر شهرها این شوراها تشکیل شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با تاکید بر اینکه یکی از آفت ها این است که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تنها به مسئله حجاب پرداخته‌ایم و روش کار هم خوب نبود، گفت: بیش از ۷۰۰ مصداق در حوزه امر به معروف و نهی از منکر احصا شده است که بایستی در همه این عرصه‌ها فعالیت داشته باشیم.

کد خبر 5115147

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد امر به معروف و نهی منکر خرم آباد امر به معروف و نهي از منكر قاسم سلیمانی اولین سالگرد شهادت حاج قاسم آیت الله مصباح یزدی ویروس کرونا شیراز کرمانشاه آمار کرونا آلودگی هوا گرگان عکس استانها جبهه مقاومت بوشهر شهرستان کرج شهرکرد حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت شد

اسرائیل که در طول بیش از ۶ ماه از جنگ در غزه، همه ارکان سازمان ملل متحد را با حمایت همه جانبه آمریکا به باد انتقاد گرفته است، اکنون در پی پاسخ ایران به حمله این رژیم به کنسولگری تهران در دمشق سوریه دست به دامن شورای امنیت شده است.

به گزارش ایرنا، «گیلعاد اردان» سفیر اسرائیل در سازمان ملل در نامه ای فوری به «ونسا فریزر» سفیر و نماینده مالت که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده داشت، خواستار تشکیل نشست فوری و اضطراری این شورا درباره حمله ایران شده است.

سفیر اسرائیل در سازمان ملل از شورای امنیت که حمله این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق سوریه را محکوم نکرده ، خواسته است که پاسخ شنبه شب تهران به این تجاوز را صریحا محکوم کند و در عصبانیت از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، آن را «تروریستی» خوانده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سازمان ملل علیه اسرائیل قطعنامه صادر کرد / 120 موافق، 4 مخالف و 45 ممتنع قطع کمک 2 میلیون دلاری اسرائیل به سازمان ملل

دیگر خبرها

  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود
  • امنیت آمران به معروف و نهی از منکر مهم است
  • معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکرمازندران
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر: حجاب با هویت ایرانیان گره خورده است
  • لزوم ساماندهی بازار پوشاک/ حجاب با هویت ایرانیان گره خورده است
  • آیا دستمزد ۱۴۰۳ تغییر می کند؟ / تشکیل جلسه شورای عالی کار
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر در آبادان
  • شورای امنیت به درخواست اسرائیل تشکیل جلسه می‌دهد
  • تشکیل جلسه اضصراری شورای امنیت در پی پاسخ ایران به اسرائیل
  • اسرائیل خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت شد