Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خراسان رضوی، در بسته خبری امشب خبرهای همچون « فعالیت دوباره فعالیت استخرهای عمومی شنا  در مشهد»، « انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت خدمات شهری و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد» و « رایگان شدن 7 هزار قبض برق در تربت حیدریه» منتشر شده است.

فعالیت استخرهای عمومی شنا با ظرفیت 50 درصدی از سر گرفته شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نقل از وبدا اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن تمامی شهرهای زیر پوشش این دانشگاه در وضعیت زرد، فعالیت استخرهای عمومی شنا با ظرفیت 50 درصد و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی بلامانع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر مهدی قلیان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فعالیت استخرهای عمومی شنا درشرایط زرد در گروه 3 طرح هوشمند مقابله با کرونا قراردارد، فعالیت استخرها بارعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با حداکثر50 درصد، اطمینان از سلامت آب، رعایت فرایند گندزدایی و تصفیه آب و رعایت موازین بهداشت محیط مکان، امکان پذیر است.

وی ضمن قدردانی از مسئولان ارشد ورزشی استان و مدیران استخرهای عمومی شنای دولتی، خصوصی و هتلی به جهت همکاری کامل در تعطیلی استخرهای عمومی شنا و ارج نهادن به سلامت شناگران دربرنامه مقابله با کووید‏-19، افزود: با توجه به اینکه «پارک‌های آبی تفریحی» در گروه 4  قرار گرفته و جمعیت پذیرنده بالایی را تحت پوشش قرار می‌دهند فعالیت آنها در شرایط فعلی ممنوع است.

انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت خدمات شهری و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد از انعقاد تفاهم نامه مشترک، با عنوان «برنامه ریزی برای بهبود زیست محیطی حریم شهر»، در راستای احیای محیط زیست حریم کلانشهر مشهد و کاهش اثرات مخرب توسعه نامتوازن و استفاده نادرست از منابع طبیعی در این محدوده، میان دو معاونت خدمات شهری و شهرسازی و معماری شهرداری مشهد خبر داد.

مهدی یعقوبی اظهار کرد: طی سال‌‌های اخیر، توسعه اقدامات زیست‌ محیطی و حفاظت از بسترهای طبیعی اطراف کلانشهر مشهد، به یکی از مهم‌ترین اولویت‌‌های مدیریت شهری تبدیل شده و تلاش کردیم تا با ورود در برخی معضلات زیست محیطی، اقدام کنیم تا از اثرات مخرب بسیاری از مشکلات در حوزه محیط زیست در آینده شهرمان جلوگیری کنیم.

وی افزود: همواره ارتباط تنگاتنگی بین حریم و محدوده شهر برقرار بوده است و همین موضوع سبب شده، تا در حریم شهر نیز ورود کنیم تا از اثرات سوء فعالیت‌های مخرب زیست محیطی حریم، و تاثیر منفی آن در آینده‌ای نه چندان دور در محدوده شهری نیز جلوگیری شود.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: شهرداری طی سال‌های اخیر همواره در کنار اداره کل حفاظت محیط زیست قرار داشته و تلاش کرده تا در موضوعات زیست محیطی به عنوان بازویی توانمند، همراه این اداره کل باشد و حل معضلات محیط زیستی شهر مشهد را به عنوان یکی از اولویت‌های کاری خود قرار داده است.

یعقوبی تصریح کرد: ساماندهی رودخانه کشف رود و ساماندهی و درختکاری ارتفاعات جنوبی شهر مشهد به صورت گسترده، شاهد این ادعا است و برای حل مشکلات محیط زیستی حریم شهر مشهد، باید همه دستگاه‌‌های متولی نظیر دستگاه قضایی، اداره‌کل حفاظت محیط زیست و شهرداری در کنار هم برای بهبود وضعیت حریم شهر تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی این تفاهم نامه مشترک ارتقای شاخص‌‌های زیست‌ محیطی در حریم شهر از طریق ایجاد کمیته‌های کارشناسی، تدوین برنامه‌‌های عملیاتی نظارتی، راه اندازی گشت‌های مشترک شناسایی صنایع و کاربری‌های آلاینده و انجام بازدید‌های کارشناسی و کنترل مستمر از سوی طرفین تفاهم نامه است.

سرآغاز راهی برای حل معضلات زیست محیطی حریم شهر

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این اقدام و تفاهم نامه می‌‌تواند آغاز راهی برای حل بسیاری از معضلات زیست محیطی حریم شهر مشهد باشد، گفت: حریم کلانشهر مشهد، بسیار مهمتر از محدوده آن است؛ چراکه کنترل آن می‌تواند رشد و تعالی آینده این شهر را تضمین کند.

محمدرضا حسینی‌نژاد افزود: باید با برنامه‌‌ریزی‌های گوناگون و همکاری لازم در قالب این تفاهمنامه کلیه معضلات شناسایی شود، با ارائه برنامه برای بهبود آن اقدام کنیم.

قبض برق ۷ هزار مشترک تربت حیدریه رایگان شد

رئیس اداره برق تربت حیدریه نقل از روابط عمومی اداره برق تربت حیدریه گفت: با اجرای طرح امید تاکنون ۷ هزار مشترک در تربت حیدریه قبض رایگان دریافت کرده‌اند که مبلغ ۱۰ میلیارد ریال در طول سال به مجموع مشترکین صرفه‌جویی می‌شود.

محمد روحی اظهار کرد: تربت حیدریه بعد از نیشابور بیشترین موارد سرقت کابل‌های برق خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حوزه تحت پوشش این اداره شاهد سرقت کابل‌های مسی برق به طور فزاینده‌ای هستیم، افزود: بیشترین این سرقت‌ها در حاشیه شهر تربت حیدریه و روستاهای بخش رخ اتفاق افتاده و سرقت کابل در بخش رخ نسبت به دیگر بخش‌های شهرستان بیشتر بوده، به معضلی بزرگ تبدیل شده است به طوری که به دفعات شاهد قطع برق در نقاط مختلف این بخش بوده‌ایم

رئیس اداره برق تربت حیدریه تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸ هزار متر کابل مسی به ارزش ۵ میلیارد ریال در طول شبکه به سرقت رفته است.

انتهای پیام/ 70031

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد محیط زیست برق تربت حیدریه شهرسازی و معماری شهرداری مشهد زیست محیطی حریم تربت حیدریه خدمات شهری تفاهم نامه محیط زیست شهر مشهد حریم شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۵۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام مهم مراجع تصمیم‌ساز برای رفع مشکلات ایثارگران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مهدی رهنما معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه در نخستین جلسه ستاد شاهد و ایثارگر استان خراسان رضوی با بیان فعالیت‌های ستاد شاهد و ایثارگر این واحد دانشگاهی اظهار کرد:‌ با بهرمنده از مراجع تصمیم‌ساز شاهد اقدامات مهم و ارزنده‌ای برای حل مشکلات ایثارگران هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات شاخص این واحد دانشگاهی گفت: واحد تربت‌حیدریه با بیش از۴ هزار و ۳۰۰ دانشجو، حدود ۴۰ درصد از متقاضیان تحصیل در آموزش عالی تربت‌حیدریه و شهرستان‌های همجوار در این واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

محمد حاتمی افزود: خدمت به خانواده‌ شاهد و ایثارگر افتخاری بوده و وظیفه ما تا حد امکان برطرف کردن مشکلات تحصیلی آنان است.

دنیا فهمیده که انقلاب اسلامی ایران هیچ تهدیدی هراس ندارد

مسئول امور شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز عنوان کرد:‌ دنیا فهمیده که انقلاب اسلامی ایران قوی از هیچ تهدید نظامی، امنیتی و اقتصادی هراسی ندارد و این برای ما ارزشمند است.

عابدین عابدی با تأکید زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اضافه کرد:‌ خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران سعادتی است که نصیب ما شده و باید برای حل مشکلات آموزشی و ابهامات بخشنامه‌ای این قشر تلاش کنیم.

وی هدف از برگزاری این جلسات را آگاهی و آشنایی با فعالیت‌های سایر واحد‌های دانشگاهی دانست و از برگزاری جلسات مشترک با معاونان فرهنگی و مسئولان ستاد شاهد و ایثارگر استان در آینده خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه
  • اقدام مهم مراجع تصمیم‌ساز برای رفع مشکلات ایثارگران
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌
  • هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت