Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@06:31:58 GMT

اعلام نتیجه نشست اوپک پلاس

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۸۵۲۱۸

وزیر نفت گفت: روسیه و قزاقستان در دو ماه فوریه و مارس (بهمن و اسفند) روزانه ۷۵ هزار بشکه تولید نفت خود را افزایش می دهند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

بیژن نامدار زنگنه امروز (سه شنبه) در دومین روز سیزدهمین نشست وزارتی اوپک پلاس درباره نتایج این نشست با بیان اینکه افزایش افزایش ۷۵ هزار بشکه ای روسیه و قزاقستان در دو ماه آینده تاثیری در خروجی اوپک پلاس ندارد، گفت: تصمیم بر این شد که به دلیل مشکلاتی که کشور‌های روسیه و قزاقستان داشتند و توافقی که عربستان با آن‌ها کرده بود، تولید نفت این کشور‌ها برای ماه فوریه روزانه ۷۵ هزار بشکه و برای ماه مارس نیز روزانه ۷۵ هزار بشکه اضافه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نفت گفت: وزیران نفت و انرژی ائتلاف اوپک پلاس بر سر رقم کاهش تولید روزانه ۷ میلیون و ۱۲۵ هزار بشکه‌ای برای ماه فوریه و ۷ میلیون و ۵۰ هزار بشکه برای ماه مارس به اجماع رسیدند.

بیژن زنگنه گفت با اشاره به اینکه در واقع این افزایش ۷۵ هزار بشکه‌ای تولید نفت تأثیر قابل اندازه‌گیری در تولید ندارد و در واقع تولید اوپک و غیراوپک تغییر قابل ذکری نمی‌کند، افزود: این دو کشور هم یک سری مشکلات داخلی داشتند نه اینکه بخواهند عدد تغییری کند و می‌خواستند مراعات‌شان هم درست باشد.

وزیر نفت تأکید کرد: با توجه به اینکه زمستان است، این کشور‌ها بیشتر مصرف داخلی دارند و این تغییر در بازار جهانی و در مقابل ۴۰ میلیون تولید تاثیری ندارد.

زنگنه در پاسخ به این سوال که کشور دیگری قرار نشد که داوطلبانه تولید خود را کاهش دهد تا این میزان افزایش تولید جبران شود، گفت: به صورت رسمی اعلام نشده است؛ ممکن است در کنفرانس خبری اعلام شود. برچسب ها: اوپک ، زنگنه ، نفت ، بورس

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اوپک زنگنه نفت بورس ۷۵ هزار بشکه اوپک پلاس برای ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۵۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات نفت ایران به قبل از بازگشت تحریم‌ها

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «فقر مطلق در ایران ۳۷ درصد کاهش یافت»، خبری که گزارش جدید بانک جهانی بر آن اذعان می‌کند؛ اتفاقی که به اعتقاد کارشناسان تحت تاثیر افزایش صادرات نفت رقم خورده است.
 
حال روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گزارش می‌دهد، ایران بیش از هر زمان دیگری در ۶ سال گذشته نفت صادر می‌کند و درآمد ایران به سالانه ۳۵ میلیارد دلار رسیده است. طبق گزارش موسسه ورتکسا، تهران در سه ماه اول سال به طور متوسط ۱.۵۶ میلیون بشکه در روز نفت فروخته است. رئیس خدمات ریسک ژئوپلیتیک در گروه انرژی راپیدان در ایالات متحده گفته که ایرانی‌ها هنر دور زدن تحریم‌ها را به دست آورده‌اند. تقریباً همه نفت ایران به چین صادر شده و رقم ماهانه (و نه میانگین) فروش ایران به بالاترین سطح از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ است درحالیکه تحریم‌های دوره دوم از نوامبر سال ۲۰۱۸ و در سه ماهه چهارم این سال بر صادرات نفت ایران اعمال شده است.

طبق گزارش بانک جهانی، افت صادرات نفت ایران از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ به کمتر از یک‌پنجم موجب شد که فقر مطلق در ایران ۴ برابر شود و «حال آسیب‌های آن دوران با شیب ملایمی در حال بهبود است». اخیرا نیز رویترز به نقل از موسسه آمریکایی «راپیدان انرژی» اعلام کرده که صادرات نفت خام ایران بدون در نظر گرفتن میعانات گازی، روزانه بین ۱.۶ تا ۱.۸ میلیون بشکه تخمین زده می‌شود، مدیرعامل این شرکت می‌گوید که رقم فعلی فروش به ۲ میلیون بشکه در روز نزدیک شده، عددی که ایران قبل از تحریم‌ها صادر می‌کرد.

دیگر خبرها

  • افزایش بهای جهانی نفت
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • شمارش معکوس برای افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آغاجاری
  • مهر تأیید نهادهای بین‌المللی بر رشد صنعت نفت ایران
  • افزایش صادرات نفت ایران به قبل از بازگشت تحریم‌ها