Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قبادی معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه طرح پردیس تولید روستایی در استان در دو روستای شاهین تپه و کلنجین به اجرا در آمده است،گفت : این طرح در جلوگیری از مهاجرت‌ها، ایجاد اجرای طرح پردیس تولید روستایی در استان قزویناشتغال و توسعه روستا‌ها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اقتصادی با بیان اینکه در این طرح سرانه تولید به روستا‌ها داده می‌شود، گفت: برای اجرای این برنامه از اعتبارات استانی استفاده شده است.

او اضافه کرد: باید افق این طرح را به ۱۰۰ روستای پر جمعیت افزایش داد.

معاون اقتصادی استاندار گفت: زیر ساخت‌های اراضی در این طرح از جمله آب، بر ق، گاز و اینترنت  فراهم می‌شود.

قبادی افزود: در استان بیش از ۷۶۷ روستا وجود دارد که بخش عمده‌ای از آن‌ها قابلیت فعالیت تولیدی را دارند.

او با بیان اینکه زیر ساخت‌های کشاورزی استان ۴۵۰ هزار هکتار است، اضافه کرد: در مجموع استان شرایط خوبی را برای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی دارد.

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به سهم بالای استان در امنیت غذایی کشور گفت: باید با ایجاد زیر ساخت‌های لازم صنایع تبدیلی را به سمت عرضه ، نگهداری، بسته و بندی و صادرات محصولات هدایت کرد.

او گفت: سکونت داشتن ۲۵ درصد جمعیت استان در روستا‌ها و داشتن تنوع محصولات کشاورزی و شرایط اقلیمی استان شرایط خوبی را در ایجاد صنایع تبدیلی فراهم کرده است.

قبادی گفت: با وجود این ظرفیت‌ها می‌توان جمعیت روستایی را تثبیت کرد و برای توسعه ان برنامه داشت.

او یکی از موانع تولید را موضوع سرمایه گذاری بیان کرد و گفت: بانک‌ها با تسهیلاتی که به تولید کنندگان می‌دهند زمینه فعالیت را به آن معنا فراهم نمی‌کنند چراکه سود این تسهیلات در این وضعیت توجیه‌مند نیست.

معاون اقتصادی استاندار گفت: دولت باید یک یارانه برای تسهیلات بگذارد تا آن وام ارزان‌تر در اختیار سرمایه گذار قرار بگیرد.

قبادی گفت: برای کمک به سرمایه گذاران از صندوق توسعه منابع حدود ۱۴ درصد در اختیار تولید کنندگان قرار داده شد که با توجه به وضعیت بازار و تورمی که وجودارد توانست کمک خوبی به تولید کننده باشد.

معاون اقتصادی استاندار افزود: منابع نقدینگی یکی از مشکلات موجود است که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

او افزود: اگر درک درستی از اقتصاد پیدا کنیم و تولید جایگاه خود را پیدا کند عملا میزان وابستگی ما به تسهیلات و منابع بانک‌ها کمرنگ‌تر می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار گفت: سرمایه گذار باید حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد آورده داشته باشد.

قبادی افزود: در بخش کشاورزی باید به دشت قزوین و تعیین الگوی کشت توجه ویژه‌ای داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی تولید داخلی اراضی کشاورزی معاون اقتصادی استاندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۵۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیسی بر اجرای دقیق قانون ساماندهی و نظارت بر کولبران

رئیس جمهور بر اجرای دقیق و کامل قانون تازه به تصویب رسیده ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری، ملوانی و ته‌لنجی) با همکاری همه دستگاه‌های مسئول و اعمال نظارت جدی بر نوع و میزان کالاهای وارداتی و ثبت اطلاعات آن در سامانه‌های گمرکات کشور تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، جلسه ستاد اقتصادی دولت صبح امروز سه‌شنبه به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و به منظور بررسی آخرین وضعیت پیشگیری و مقابله با قاچاق برگزار شد.

رئیسی: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند در ابتدای این جلسه دبیر ستاد مبارزه با قاچاق ضمن ارائه گزارشی از وضعیت قاچاق کالا و سوخت از مبادی ورودی رسمی و غیررسمی، به دیگر ابعاد این پدیده از جمله حجم بالای گردش مالی قاچاق، استفاده از بسترهای قانونی برای دور زدن قانون، مسیرهای قاچاق کالا و سوخت از خارج به داخل و از داخل به خارج و همچنین نقش پشتیبانان مسیر و روند قاچاق پرداخت.

رئیس جمهور پس از استماع این گزارش و همچنین نقطه نظرات اعضای ستاد اقتصادی دولت در سخنانی با بیان اینکه مبارزه و مقابله با قاچاق، کمک به تولید و اشتغال در کشور است، بر برنامه‌ریزی هماهنگ همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به شناسایی و مسدودسازی بسترهای قاچاق و همچنین هماهنگی کامل با ستاد مقابله با قاچاق برای مقابله بی‌امان با این معضل اقتصادی تاکید کرد.

رئیسی با اشاره به آثار سوء ضد تولیدی قاچاق، تبیین ابعاد خسارت‌های قاچاق به زیرساخت اقتصادی کشور را برای مدیران و همه استانداران ضروری دانست و تصریح کرد: مبارزه با قاچاق امری فرادستگاهی است و همه مدیران دولتی موظفند بدون هرگونه تاخیر با بهره‌گیری از قانون موجود و به کارگیری همه ظرفیت‌ها، مقابله قاطع با قاچاق را جزو اولویت‌های کاری خود قرار دهند.

همچنین رئیس جمهور در این جلسه بر اجرای دقیق و کامل قانون تازه به تصویب رسیده ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری، ملوانی و ته‌لنجی) با همکاری همه دستگاه‌های مسئول و اعمال نظارت جدی بر نوع و میزان کالاهای وارداتی و ثبت اطلاعات آن در سامانه‌های گمرکات کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید رئیسی بر اجرای دقیق قانون ساماندهی و نظارت بر کولبران
  • همدان امسال متعهد ایجاد اشتغال ۱۷۶۷۰ نفر است
  • ستاد بحران شرق استان کرمان تشکیل شد
  • اجرای بهینه‌تر قانون جهش تولید دانش‌بنیان در دستور کارمعاونت علمی
  • اجرای مصوبات کارگروه تسهیل را با جدیت پیگیری می‌کنیم
  • صفر تا صد ۳۵۰ واحد‌های مسکن روستایی توسط روستاییان ساخته می‌شود
  • فاز توسعه کارخانه سیمان دشتروم در اولویت تیم اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • سیستم حمل و نقل در قزوین مناسب نیست
  • آغاز اجرای طرح عفاف و حجاب در قزوین
  • با اخلالگران نظام اقتصادی و فضای مجازی برخورد می‌کنیم