Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، درست کردن انواع کوکو برای وعده‌های عصرانه و شام یک انتخاب فوق العاده خوشمزه و راحت است. شما می‌توانید با هر نوع مواد اولیه‌ای که در دسترس دارید، یک کوکوی متفاوت و لذیذ تهیه کنید و با اضافه کردن سبزیجات به آن از خواص بی‌نظیر آن‌ها نیز در وعده‌های غذایی خود برخوردار شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این سبزیجات مقوی و مفید کلم بروکلی است. اما چه غذاهایی می‌توان با کلم بروکلی درست کرد؟ کتلت یا کوکوی کلم بروکلی یک طرز تهیه آسان با بروکلی است. در این مقاله می‌توانید طرز تهیه کتلت یا کوکوی کلم بروکلی خوشمزه را در ۳ مرحله ساده و در کمتر از ۳۰ دقیقه  درادامه یاد بگیرید.

مواد لازم برای ۵ نفر

کلم بروکلی کاملاً خرد شده: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

سیب زمینی: ۱ عدد متوسط

پیاز: ۱ عدد کوچک

زنجبیل: ۱ تکه کوچک

پودر زردچوبه: نصف قاشق چایخوری

ادویه گرام ماسالا: ۱ قاشق چایخوری

آرد سوخاری یا خرده نان خشک شده: ۳ قاشق غذاخوری

گشنیز خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش تازه: ۱ قاشق چای خوری

روغن سرخ کردنی: ۲ قاشق غذاخوری

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی؛ از بازلاما بادکنکی و کباب بادمجان تا لازانیای مرغ و سیب زمینی با سس سفید یا بشامل + تصاویر

طرز تهیه

در اولین مرحله از درست کردن کتلت یا کوکوی کلم بروکلی خوشمزه باید سیب زمینی را به خوبی بشویید و با ۱ لیوان آب داخل یک قابلمه قرار دهید تا خوب پخته شود. بعد از پخته شدن سیب زمینی آن را به کمک گوشتکوب به خوبی له کنید و کنار بگذارید. حال کلم بروکلی‌ها را بشویید و خوب تمیز کنید. کلم‌ها را در یک قابلمه بریزید و برای ۳ دقیقه بجوشانید. برای این کار می‌توانید کلم بروکلی‌ها را در یک کاسه پیرکس یا نشکن بریزید و به همراه آب برای ۴ تا ۵ دقیقه در مایکروویو بجوشانید.

در مرحله دوم از طرز تهیه کوکو کلم بروکلی خوشمزه باید بعد از اینکه بروکلی‌ها را در آب جوشاندید، روی یک حوله تمیز بریزید و خوب خشک کنید. حال پیاز، برگ گشنیز و زنجبیل را به صورت کاملاً ریز خرد کنید و یا همه مواد را همراه با کلم بروکلی در غذاساز یا مخلوط کن بریزید و خوب خرد و با هم ترکیب کنید. حال مواد را داخل یک کاسه بریزید و سیب زمینی پخته شده و له شده را به مواد اضافه کنید.

در این مرحله از طرز تهیه کوکوی کلم بروکلی خوشمزه یک دستکش به دست کنید و همه مواد را خوب با هم ترکیب کنید. مقداری نمک، فلفل، آب لیمو ترش، آرد سوخاری و ادویه گرام ماسالا را به کوکو اضافه کنید و خوب هم بزنید. اگر احساس می‌کنید مواد کمی شل است از آرد سوخاری یا خرده نان بیشتری در این کوکو استفاده کنید. بعد از ترکیب مواد، یک ماهیتابه را همراه با مقداری روغن روی گاز قرار دهید. وقتی روغن کاملاً داغ شد، مواد کوکو را با دست حالت دهید و داخل ماهیتابه بچینید. توجه داشته باشید که روغن داغ و شعله گاز حتماً ملایم باشد. هر طرف از این کوکو تقریباً به ۵ دقیقه زمان برای پخت نیاز دارد، بعد از اینکه یک سمت کوکو طلایی شد، آن را برگردانید و طرف دیگر آن را نیز سرخ کنید.


نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کوکوی کلم بروکلی خوشمزه

*برای اینکه کوکوی کلم بروکلی رژیمی شما ظاهر جذاب‌تری پیدا کند، می‌توانید بعد از حالت دادن کوکو، کمی پودر سوخاری به سطح آن بزنید و سپس کوکو را در روغن سرخ کنید.

*این کتلت کلم بروکلی را می‌توانید با انواع سس قرمز، سس سفید یا مایونز لیمویی میل کنید.

*کوکوی کلم بروکلی یک وعده کامل و مغذی است و افراد گیاه‌خوار نیز می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

*برخی افراد برای انسجام بیشتر کوکوی کلم بروکلی و سیب زمینی، تخم مرغ نیز به آن اضافه می‌کنند. شما می‌توانید برای این مقدار مواد کوکو از یک یا دو عدد تخم مرغ استفاده کنید.

*طرز تهیه کوکوی کلم بروکلی و قارچ هم به همین ترتیب مرسوم است.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه طرز تهیه کوکو سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۵۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی هشت و نیم تن موادغذایی فاسد در بندرعباس

ایسنا/هرمزگان رییس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس از معدوم سازی هشت و نیم تن موادغذایی فاسد در بندرعباس خبر داد.

ماشالله مریدی رییس اظهار کرد:  در طی ۲۰ روز گشت ویژه بازرسین بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ۸۵۰۰ کیلو گرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد.

وی با اشاره به اینکه این مقدار حاصل ۳۹۵۰ بازدید از مراکز مختلف صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی بود افزود: در همین راستا ۴۷ واحد متخلف پلمب و تعداد ۱۱۷۰ واحد نیز اخطاریه دریافت کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کوکو مکزیکی
  • ۱۷ مورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در آذربایجان شرقی پلمب شد
  • محراب تا معراج در شب های لیالی قدر از رادیو گلستان
  • سوغاتی‌های خوشمزه خوزستان؛ کلوچه دزفول و موچی ایرانی در بهبهان
  • طرز تهیه کله کنجی شیرینی سنتی ایلام
  • ۴۲۶ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در رودان صورت گرفت
  • معدوم سازی هشت و نیم تن موادغذایی فاسد در بندرعباس
  • طرز تهیه زولبیا و بامیه به روش قنادی در خانه مشابه قنادی
  • این پنیر خامه‌ای خوشمزه آلمانی را در خانه فقط در ۵ دقیقه درست کنید (فیلم)
  • طرز تهیه ۴ مدل سوپ خوشمزه و مقوی برای افطار