Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: تامین سوخت واحدهای صنعتی یا از طریق برق یا گاز یا سوخت‌هایی مانند مازوت است، در چنین شرایطی صنایع و کارخانجاتی که مازوت نداشته باشند کلا تعطیل می‌شوند اما صنایعی که مازوت دارند از آن استفاده می‌کنند.

ابوالفضل روغنی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد وضعیت گازرسانی به صنایع و کارخانجات اظهار کرد: وضعیت گازرسانی به صنایع به خصوص اطراف تهران به شدت ضعیف است و تعداد زیادی از کارخانجات شدت بار فشار را کم، یا به طور کلی قطع کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس قانون بهبود مستمر فضای کار؛ اگر قرار است اتفاقی برای واحدهای صنعتی بیافتد هم باید از پیش به آنها اطلاع داده شود و هم جبران خسارت شود.

وی ادامه داد: متاسفانه شرکت گاز بدون اطلاع و هماهنگی گاز تعداد زیادی از واحدهای صنعتی را در سراسر کشور قطع کرده است. بیشتر صنایعی که اطراف تهران هستند دچار مشکل قطع گاز یا کم شدن بار ورودی گاز هستند.

وی افزود: برای نمونه یکی از کارخانجات بسته‌بندی صنایع غذایی تعطیل شده و برای چند واحد دیگر هم همین اتفاق افتاده است چراکه راهی برای تامین سوخت نداشتند. باید این مشکل حل و جبران خسارت شود.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: تامین سوخت واحدهای صنعتی یا از طریق برق یا گاز یا سوخت‌هایی مانند مازوت است، در چنین شرایطی صنایع و کارخانجاتی که مازوت نداشته باشند کلا تعطیل می‌شوند اما صنایعی که مازوت دارند از آن استفاده می‌کنند. مازوت باید از مسیر خارج شود چراکه استفاده آن نه از نظر بهداشتی و نه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

وی خاطرنشان کرد:‌ قانون صراحت دارد که صنایع تولیدی در اولویت قطع آب، برق و گاز نیستند ولی متاسفانه دستگاه‌های دولتی مثل شرکت گاز ابتدا واحدهای صنعتی را هدف می‌دهند که با قانون،  عقل و منطق تطابق ندارد. بنابراین این دستگاه‌ها باید در رفتارهای خود تجدید نظر کنند.

لینک کوتاه: asriran.com/003ClE

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مازوت واحدهای صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۶۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از ضرورت تعیین مسئول و کمیته ویژه برای پیگیری و حل مشکلات سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، هاشم علایی صبح امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین_ در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» و تاکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری بر حل مشکلات سرمایه‌گذاران، اظهار کرد: طی چند سال اخیر، شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از تولید و اشتغال نامگذاری می‌شود که موضوع نشان از اهمیت توجه به تولید و سرمایه گذاری در کشور دارد.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال، شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل مبادرت به تشکیل کمیته تسهیل و رفع موانع تولید و تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی کرده است.

علایی، کارآفرینان و صنعتگران را از اقشار تأثیرگذار کشور برشمرد و ادامه داد: واحدهای تولیدی به عنوان جهادگران اقتصادی، نقشی بسیار مهم و اساسی در خودکفایی و تأمین نیازهای کشور برعهده دارند که باید تلاش شود زمینه‌های حل مشکلات آنان و در نتیجه رونق و جهش تولید در کشور برآورده شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به بازدیدهای مستمر از واحدهای تولیدی، اظهار داشت: در سال گذشته، بیش از ۱۳۰ بازدید از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان انجام شد تا مشکلات واحدهای تولیدی به صورت میدانی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته، قدم‌های بسیار مناسبی برای جهش تولید در صنعت استان برداشته شده است که تلاش خواهیم کرد از تمامی ظرفیت‌های ممکن، برای حمایت از سرمایه گذاران استفاده کنیم.

علایی ادامه داد: مطمئناً با عمل به شعار سال، این شرکت با برنامه ریزی‌های خود در ابتدای سال و با همراهی واحدهای صنعتی، طرح‌های حمایتی مختلف را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار خواهد داد تا موجبات افزایش رضایتمندی صنعتگران و کارآفرینان و رشد و توسعه همه جانبه استان، مهیا شود.

کد خبر 739424

دیگر خبرها

  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی
  • افزایش ۲۰ درصدی جوجه‌ریزی سال گذشته در استان سمنان رقم خورد
  • ایجاد اشتغال برای ۹۲ هزار نفر در شهرکهای صنعتی طی سال ۱۴۰۲
  • جلوگیری از خسارت به واحدهای صنعتی خوزستان در باران