Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@13:43:58 GMT

۴۵ درصد منازل روستایی تایباد سند مالکیت دارند

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۸۶۵۸۰

۴۵ درصد منازل روستایی تایباد سند مالکیت دارند

رضا احمدی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان تایباد براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در ۳۸ روستای بخش مرکزی و میان ولایت خود ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی دارد.

وی با بیان این که طرح صدور اسناد مالکیت منازل روستایی در حال حاضر در ۲۵ روستای این شهرستان اجرا شده است ادامه داد: این طرح در روستاهایی که مشکل مالکیت داشته و یا ساکنان آنها متقاضی صدور سند مالکیت نبوده اند اجرا نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تایباد گفت: در حال حاضر ۳۰۰ پرونده دیگر نیز برای صدور سند مالکیت از سوی مالکان روستایی این شهرستان تشکیل شده و در دست اقدام است که صدور هر برگه سند ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال برای مالک هزینه دارد.

احمدی فر افزود: سند مالکیت به معنای هویت بخشی به املاک روستایی است و روستاییان می‌توانند از این سند به عنوان وثیقه بانکی استفاده و تسهیلات دریافت کنند و این مهم بسیاری از اختلافات ملکی را نیز رفع می‌کند.

وی اضافه کرد: صدور سند برای واحدهای روستایی همواره موجب افزایش ارزش املاک در مناطق روستایی و بهره‌گیری از سرمایه‌های راکد موجود در روستاها برای فعالیت‌های حقوقی و اقتصادی شده و در نهایت، ارتقای توسعه پایدار را به دنبال خواهد داشت.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تایباد به اجرای طرح هادی در روستاهای تایباد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر طرح هادی در ۳۵ درصد روستاهای این شهرستان اجرا شده است که ۱۳ روستای بخش مرکزی و میان ولایت این شهرستان را شامل می شود.

احمدی فر افزود: هم اکنون طرح هادی در پنج روستای این شهرستان در حال اجراست که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۲۲ میلیارد ریال هزینه انجام شده و ۴۸ میلیارد ریال دیگر برای پایان اجرای این تعداد طرح هادی نیاز است.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها تایباد بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تایباد بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی تایباد بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی مسکن اخبار کنکور سند مالکیت طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۶۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند

مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: پس از ابلاغ برنامه چهارم توسعه شهر تهران در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده، یکی از احکام این برنامه اخذ سند برای پلاک‌های واقع در بافت فرسوده است و طبق حکم ۷۰ برنامه چهارم توسعه شهر تهران مقرر شده که به منظور رفع موانع، تسریع و تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند بافت‌های فرسوده با هماهنگی سایر دستگاه‌های مرتبط در سال ۱۴۰۲ نسبت به اخذ سند و نوسازی این قبیل املاک اقدام شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و بکارگیری ظرفیت ستاد بازآفرینی شهر تهران و همکاری شایسته اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، آمار اخذ سند و رأی مثبت برای املاک فاقد سند طی سال ۱۴۰۲ دو برابر میزان مصوب برنامه چهارم توسعه بوده است.

هدایت با بیان این که آمار اخذ سند و رأی مثبت برای املاک فاقد سند در بافت‌های فرسوده در مقایسه با سال‌های گذشته ۸ برابر رشد داشته است، افزود: انتظار داریم با همکاری مشترک سازمان نوسازی و اداره کل ثبت اسناد و املاک و سایر دستگاه‌های مرتبط روند رو به رشد صدور سند تداوم داشته باشد تا بتوان با و پیگیری‌های شهرداری تهران بر چالش‌های بناهای ناایمن بافت فرسوده در مواقع بحران غلبه کرد.

کد خبر 6086242 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان
  • صدور اسناد مالکیت جزایر استان بوشهر تسریع می‌شود
  • بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی تثبیت شدند
  • صدور بیش از یکهزار و 200 سند مالکیت زراعی سال گذشته در اشنویه
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • صدور اسناد مالکیت پنج تالاب و ۲ رودخانه خوزستان
  • حد نگاری اراضی ملی سیرجان
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است