Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: تمامی شرکت‌های تابعه و ستاد سازمان پرداخت به موقع مالیات را تکلیف و رسالت اجتماعی خود دانسته و سازمان در زمره سازمان‌های خوش‌حساب از سوی سازمان امور مالیاتی اعلام شده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا اسکندری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در جلسه مجمع عمومی این سازمان به تبیین دستاوردهای سازمان پرداخت و گفت: راهبرد اصلی سازمان در سنوات گذشته بر پایه اقتصاد مقاومتی استوار بوده و ریل‌گذاری کلیه فعالیت‌ها در راستای تحقق این شعار برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان با اشاره به اهمیت و لزوم مردمی بودن اقتصاد توأم با شفافیت در تمامی فعالیت‌ها اظهار داشت: از آن‌جا که بازارهای مالی به ‌عنوان شریان‌های اصلی اقتصاد، هدایت‌کننده منابع مالی از بخش غیرمولد به بخش تولید و مولد دارای نقش حیاتی در رشد اقتصادی، اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری است با برنامه‌ریزی و اقداماتی که در این زمینه صورت گرفت موفق شدیم حدود 70 درصد سهام شرکت‌های تابعه سازمان را در تالار شیشه‌ای بورس عرضه نماییم.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به اینکه انضباط و شفافیت مالی، یک اصل مهم و راهبردی در سازمان اقتصادی کوثر بوده است اظهار داشت: این سیر، آغاز یک راه طولانی است که در اطاعت از تدابیر مقام عظمای ولایت و تحت رهنمودها و حمایت‌های آقای مهندس اوحدی معاون محترم رئیس جمهور و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران با رویکرد جهش تولید برنامه‌ریزی و به گونه ای انجام شده است که در پایان سال آتی بیش از 90 درصد از دارایی‌های سازمان در بازار سرمایه عرضه و پذیره‌نویسی شود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت و اهمیت جاری‌سازی سیستم‌های نوین مدیریت در شرکت‌های تابعه، پیاده‌سازی مدل تعالی را یک از اهداف اساسی سازمان برشمرد و اظهار داشت: استقرار مدل تعالی سازمانی به عنوان یک ابزار قوی برای سنجش موفقیت سیستم‌ها شناخته شده و به عنوان یک چارچوب جدید در سنجش عملکرد می‌تواند نقش مهمی در بهبود مستمر فرآیندها ایجاد نماید. بر همین اساس یکی از الزامات سازمان، استقرار نظام تعالی سازمانی بوده به طوری که علاوه بر سازمان اقتصادی کوثر، 73 درصد از شرکت‌های تابعه نیز مشمول ارزیابی چهارمین دوره ملی تعالی و پیشرفت شرکت بوده که موفق به دریافت تقدیرنامه 3 و 4 ستاره در شرکت‌های مختلف سازمان گردیده است.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در بخش دیگری از بیانات خود، شرط تحقق اهداف سازمانی را تفکر و مدیریت استراتژیک خواند و اظهار داشت: سند راهبردی سازمان اقتصادی کوثر، مبنای اصلی تعیین اولویت‌ها و تحقق اهداف است و کلیه شرکت‌های تابعه سازمان نیز اسناد راهبردی خود را با محوریت این سند بالادستی تنظیم کرده‌اند. وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی و کلیه محورهای آن، فصل‌الخطاب اصلی در تدوین سند راهبردی سازمان و شرکت‌های تابعه با تکیه به اصول سیاست‌های ابلاغی دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و معاون محترم رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد که به منظور انجام برنامه‌ریزی و تهیه و تدوین خط‌مشی و سیاست‌های اثربخش و منسجم، تا کنون 13 کارگروه تخصصی در سازمان تشکیل شده که سالانه بیش از 100 جلسه تخصصی برگزار و تصمیمات به طور مداوم پایش و بهینه‌سازی می‌شوند تا بهترین نتیجه اثربخشی را داشته باشند.

مهندس اسکندری در ادامه به جایگاه و اهمیت نظارت در سلامت و پویایی نظام مالی و اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت اعتقاد ما این است که سرعت و کیفیت در اجرای برنامه‌ها زمانی نمره قابل قبول دریافت می‌نماید که با اعمال نظارت و کنترل اثربخش همراه باشد. بر همین اساس با هدف کارآمدی و بهبود سودآوری شرکت‌ها نسبت به استقرار کمیته حسابرسی و واحدهای حسابرسی داخلی و عملیاتی و سامانه کنترل پروژه در شرکت‌های تابعه اقدام گردیده به نحوی که زمینه انجام حسابرسی میان‌دوره‌ای و حسابرسی عملیاتی شرکت‌های تابعه توسط موسسه حسابرسی مفید راهبر نیز جهت ارتقای شفافیت، پاسخگویی و اجرای نظام راهبری مطلوب ابلاغی دفتر مقام معظم رهبری فراهم گردد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر نام‌گذاری سال‌های گذشته با شعار اقتصادی را دلیلی دیگر بر اهمیت تمرکز بر رشد و شکوفایی اقتصاد کشور دانست و با اشاره به اینکه یکی از وجوه تحقق شعار سال جاری در خصوص جهش تولید می‌تواند جدیت در راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی اشتغال‌زا در مناطق محروم باشد، اقدامات صورت گرفته در سازمان اقتصادی کوثر را تشریح کرد و اظهار داشت: برای تحقق شعار اقتصادی سال، تمرکز ما در سازمان اقتصادی کوثر بر رونق و جهش تولید بوده است بطوری‌که موفق‌ شده‌ایم طرح‌های مناسب و دارای توجیه فنی و اقتصادی را با اولویت مناطق محروم راه‌اندازی نمائیم و به بهره‌برداری برسانیم که در همین راستا 18 طرح کشاورزی در مناطق محروم به بهره‌برداری رسیده که شامل کارخانه جوجه‌کشی با ظرفیت 40 میلیون قطعه در سال، فارم مرغ مادر با ظرفیت تولید 70 هزار قطعه‌ای دیزباد، فارم مرغ مادر 100 هزار قطعه‌ای چگنی، فارم مرغ مادر 55 هزار قطعه‌ای فریمان، فارم مرغ مادر 80 هزار قطعه‌ای سلطانیه زنجان، احداث گلخانه هلیلان ایلام و اسلام‌آباد کرمانشاه با سرمایه‌گذاری بالغ بر 1800 میلیارد ریال موجب ایجاد اشتغال پایدار مستقیم و غیرمستقیم گردیده است.

اسکندری ادامه داد: با تأکیدات آقای مهندس اوحدی ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران، 8 طرح کشاورززی و دامپروری دیگر با حجم سرمایه‌گذاری 2500 میلیارد ریال در چارچوب زمان‌بندی پیش‌بینی شده با سرعت و کیفیت مناسبی در حال اجرا بوده و انتظار می رود در سال آتی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کشور با اشاره به جایگاه برجسته ایران در پیشرفت‌های‌ علمی و تسخیر جایگاه علمی منطقه توسط دانشمندان ایرانی اظهار داشت: از آن‌جا که مقوله پیشرفت‌های علمی همواره جزو سرفصل‌های مهم بیانات مقام معظم رهبری بوده است، در سازمان اقتصادی کوثر نیز این مقوله مهم نیز همواره مورد توجه قرار گرفته است.

اسکندری اظهار داشت: در همین چارچوب مطالعات و بررسی‌هایی صورت گرفت که در نتیجه آن برای نخستین بار در کشور، ساخت دستگاه جوجه‌کشی مکانیزاسیون کوثر با ظرفیت 57.600 عدد تخم‌مرغ در یک دوره 21 روزه با تجمیع 2500 قطعه مکانیکی الکتریکی و تکنولوژی نوین، با استاندارد و کیفیت بهتر از نمونه‌های مشابه خارجی ساخته و در واحدهای فعلی و جدید به کارگرفته خواهد شد که اثرات مطلوب آن را در افزایش تولید همچنین قطع وابستگی خارجی و ارزآوری به مرور شاهد خواهیم بود.

اسکندری در تشریح دستاوردهای مرتبط با پیشرفت‌های علمی سازمان به ساخت نیروگاه بیوگاز با تکیه بر دانش مهندسین داخلی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: نیروگاه بیوگاز دامی شریف‌آباد قزوین و نیروگاه خورشیدی 5 مگاواتی چهارمحال و بختیاری با حجم سرمایه‌گذاری 1.110 میلیارد ریالی در دست اقدام است. وی راه‌اندازی این نیروگاه را تحولی تازه در صنعت دامپروری و انرژی‌های نوین خواند و اظهار داشت: راه‌اندازی این نیروگاه تجربه موفقی برای تأمین نیازهای استراتژیک کشور خواهد بود که در آینده می‌تواند الگوی مناسبی برای راه‌اندازی و توسعه نیروگاه‌های مشابه باشد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر همچنین بیان داشت: تمامی شرکت‌های تابعه و ستاد سازمان پرداخت به موقع مالیات را تکلیف و رسالت اجتماعی خود دانسته و سازمان در زمره سازمان‌های خوش‌حساب از سوی سازمان امور مالیاتی اعلام شده است.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در پایان با اشاره به نقش و اهمیت و جایگاه ایثارگران در تاریخ انقلاب اسلامی و ضرورت رسیدگی به مشکلات و ارتقای نظام بهبود سلامت و درمان ایثارگران اظهار داشت: راه‌اندازی مشاغل خرد خانگی در روستاها و اشتغال و توانمندسازی خانواده‌ای ایثارگر در سال آتی نیز جزو برنامه‌ها و اولویت‌های سازمان اقتصادی کوثر است ضمن این‌که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ملی این سازمان، راه‌اندازی مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان (پت اسکن) در بیمارستان خاتم‌الانبیاء بوده است که با سرمایه‌گذاری 750 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده که علاوه بر ایثارگران معزز می‌توان خدمات مورد نیاز به عموم در مردم در این حوزه را به نیازمندان ارائه نماید.

پس از استماع گزارش فعالیت‌های هیات مدیره و گزارش حسابرس و بازرس قانونی، صورت‌های مالی سال 1398 و بودجه عملیاتی سال مالی1400 سازمان اقتصادی کوثر مورد تائید و تصویب اعضای مجمع عمومی سازمان قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمدرضا اسکندری سازمان اقتصادی کوثر مالیات مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر سازمان اقتصادی کوثر شرکت های تابعه سرمایه گذاری هزار قطعه ای برنامه ریزی بهره برداری راه اندازی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۷۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به تأمین‌ اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از واگذاری معادل ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌اجتماعی در قالب تأدیه مطالبات این سازمان از دولت خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی با قدردانی از رویکرد حمایتی و واقع‌بینانه دولت سیزدهم در ارتباط با پرداخت مطالبات این سازمان اظهار کرد: رویکرد و عملکرد دولت مردمی سیزدهم در زمینه پرداخت مطالبات بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی در بین همه دولت‌ها بی‌نظیر بوده، به‌گونه‌ای که در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات این سازمان در قالب سهام شرکت‌های با سودآوری و شرایط مالی مناسب پرداخت شد.

وی افزود: در بودجه سال ۱۴۰۲ نیز پرداخت مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی پیش‌بینی شده بود که با تعامل با سازمان خصوصی‌سازی در هفته‌های پایانی سال ۱۴۰۲، ۲۵ هزار میلیارد تومان در قالب واگذاری ۱۷ درصد سهام شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و ۲۷ هزار میلیارد تومان دیگر نیز در قالب بخشی از سهام باقیمانده دولت در پالایشگاه شازند پرداخت شد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: سهامی که در دولت سیزدهم در ازای مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی به این سازمان واگذار شده برخلاف رویه دولت‌های پیشین، سهام کیفی و ارزشمندی بوده که از جمله آن می‌توان به سهام سودده بورسی شرکت کشتیرانی ج. ا. ا و نیز پالایشگاه شازند اشاره کرد.

وی با اشاره به پیش‌بینی بودجه سال ۱۴۰۳ در مورد پرداخت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی، ابراز امیدواری کرد که با همراهی دولت و مجلس در زمینه پرداخت مطالبات انباشته این سازمان، در سال جاری امکان سرمایه‌گذاری انتخابی در مسیر آینده‌سازی برای سازمان تأمین‌اجتماعی فراهم شود.

کد خبر 739384

دیگر خبرها

  • فرهنگسرای نگین در منطقه ۱۲ اصفهان احداث می‌شود
  • تعیین تکلیف معوقات مالیاتی گروه امیرمنصور آریا
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ + جدول
  • امسال چند ماه می‌توانیم بیمه بیکاری دریافت کنیم؟
  • ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌اجتماعی واگذار شد
  • ابر بدهکاران مالیاتی نقره داغ شدند
  • ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران مالیاتی اخذ شد/ پرداخت کالابرگ و مطالبات گندمکاران با مالیات مردم
  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی پرداخت می‌شود؟
  • واگذاری ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به تأمین‌ اجتماعی
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی پرداخت می‌شود؟