Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به کُند شدن سیر کاهشی کرونا در استان گفت : این شرایط می‌تواند هشدار دهنده باشد و مردم باید مراقبت بیشتری در بحث رعایت دستورالعمل های بهداشتی داشته باشند.

او گفت : خوشبختانه طی هفته‌های اخیر شاهد سیر کاهشی کرونا در استان هستیم، اما در چند روز گذشته این سیر کاهشی قدری کُند شده است که همه باید در این زمینه هوشیار باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: رفتار کرونا تابع رفتار بهداشتی مردم است و به محض اینکه مردم نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بی توجه شوند، ظرف چند روز موارد مثبت کرونا در جامعه افزایش می‌یابد.

مرادی ادامه داد: به دنبال افزایش موارد مثبت کرونا، مدتی بعد بستری‌ها افزایش یافته و پس از آن نوبت به افزایش فوتی‌های کرونا می‌رسد و ظرف دو تا سه هفته کل جامعه دوباره گرفتار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مشکل مضاعف اینجاست که اگر دچار پیک چهارم شویم، این پیک نزدیک به بازار عید نوروز خواهد بود و بسیاری از کسبه دچار خسارت خواهند شد.

او افزود: اگر از همین حالا دستورالعمل ها را رعایت نکنیم و جدیتی در این کار نداشته باشیم، نزدیک به بازار عید دچار پیک خواهیم شد و همین امر موجب ضرر اقتصادی بسیاری به جامعه خواهد شد و از سوی دیگر تلفات بسیاری هم خواهیم داشت.

او گفت: تنها راه مقابله با کرونا پیشگیری است و افراد باید با رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، از اوج گیری دوباره کرونا در جامعه پیشگیری کنند.

مرادی ادامه داد: در حال حاضر تمام شهر‌های استان در وضعیت "زرد" کرونا قرار دارند و بسیاری از فعالیت‌ها دوباره آغاز شده و متاسفانه در این بین مهمانی‌ها و دورهمی‌ها هم شروع شده است.

او افزود: در حال حاضر به دلیل ایام فاطمیه برگزاری مراسم جشن و شادی نداریم، اما متاسفانه برگزاری مراسم ختم و عزار همچنان برگزار می‌شود و مردم باید بدانند در برگزاری این مراسم انتقال کرونا به شدت افزایش می‌یابد.

مرادی گفت: از مردم می‌خواهیم با توجه به سیر کاهشی کرونا دچار غفلت و بی توجهی نشوند و بدانند این سهل انگاری می‌تواند به قیمت جان خیلی‌ها تمام شود و درخواست ما این است که از برگزاری هرگونه مراسم و دورهمی جدا اجتناب کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به برقراری محدودیت تردد شبانه در تمام شهر‌ها هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر از ساعت ۲۱ شب محدودیت تردد شبانه در تمام شهر‌ها برقرار است و امیدواریم با چنین محدودیت‌هایی بتوانیم تا حدی از برگزاری مهمانی‌ها و دورهمی‌های شبانه پیشگیری کنیم .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا دستورالعمل ها سیر کاهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۷۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار برای احتمال شیوع تب کریمه کنگو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با توجه به افزایش احتمال شیوع تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرما، گفت: در راستای پیشگیری از شیوع احتمالی این بیماری نیاز است مردم رعایت اصول پیشگیری را در دستور کار خود قراردهند.
فتاحی افزود: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جمله بیماری‌های ویروسی مشترک انسان و دام است که از طریق کنه‌ها از بدن دام آلوده به سایر دام‌ها منتقل می‌شود.
او گفت: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در دام هیچ علائمی ندارد، اما در انسان خونریزی‌های گسترده زیرپوستی و کبودی در بدن ایجاد می‌کند.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: تب کریمه کنگو از طریق گزش، له کردن کنه با دست، تماس با خون، ترشحات خونی و گوشت دام آلوده منتقل می‌شود.
فتاحی گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و فعالیت کنه‌ها نیاز است برای پیشگیری از شیوع تب خونریزی دهنده کنگو اقداماتی از جمله سم پاشی اماکن دامی، تجهیز کشتارگاه‌های دام به سردخانه نگهداری گوشت، رعایت بهداشت فردی هنگام تماس با دام، گوشت و فرآورده‌های دامی و پرهیز از کشتار دام خارج از کشتارگاه در دستور قرار گیرد.
او افزود: رعایت نکات بهداشتی از جمله استفاده از دستکش و ماسک برای شهروندانی که اقدام به کشتار دام خارج از کشتارگاه می‌کنند ضروری است و برای جلوگیری از انتقال این بیماری از گوشت به انسان نیاز است گوشت دام‌ها به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه نگهداری شود.
فتاحی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی و کشتار دام خارج از کشتارگاه موضوع را با شبکه‌های دامپزشکی و یا از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ارسال پیامک هشدار درخصوص سیلاب به ساکنان سیستان و بلوچستان
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • دستورالعمل سازمان لیگ درخصوص بیانیه نویسی
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز درخصوص انگل تنیا ساژیناتا
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در لاهیجان
  • هشدار برای احتمال شیوع تب کریمه کنگو
  • هشدار سازمان اطلاعات سپاه درخصوص حمایت از رژیم صهیونیستی
  • هشدار جدی نسبت به کمبود دارو و سرگردانی مردم
  • ارتش اسرائیل از وحشت دستورالعمل‌های جدید صادر کرد