Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خاکی صدیق در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شرایط و برگزاری امتحانات پایان نیمسال ترم جاری گفت: همان شرایط ترم قبل برقرار بوده و تفاوتی نکرده است، امتحانات به صورت غیر حضوری و الکترونیکی برگزار می‌شود و امتحانات دروس عملی برگزار نمی‌شود.

برگزاری امتحان حضوری نداریم مگر اینکه از ستاد کورنا مجوز اخذ شود

وی درباره اینکه اگر استادی تشخیص دهد که آزمون یک درس باید حضوری برگزار شود، امکان برگزاری امتحان حضوری برای وی وجود دارد یا خیر افزود: با توجه به مصوبه ستاد کرونا دانشگاه‌ها، آموزش و امتحان حضوری ندارند، مگر اینکه از ستاد کرونا مجوز اخذ کرده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حذف نیم سال برقرار است

معاون آموزشی وزارت علوم درباره حذف نیم سال برای دانشجویانی که درگیر بیماری کرونا و مواردی این چنینی هستند، گفت: حذف نیم سال تحصیلی دانشجویان در این ترم تحصیلی نیز مجاز است و در صورت تقاضا، دانشجویان می‌توانند درخواست حذف ترم تحصیلی خود را به دانشگاه خود ارائه کنند.

تعیین وزن نمره دانشجویان توسط اساتید

وی درباره اینکه امتحانات پایان ترم چند درصد نمره دانشجویان را تشکیل می‌دهد گفت: ارزیابی در طول ترم در کنار یک آزمون پایان ترم، مبنای نمره دانشجویان قرار می‌گیرد. اما اینکه چند درصد نمره به ارزیابی طول ترم و چند درصد به آزمون پایان ترم اختصاص داده شود، توسط اعضای هیأت علمی تعیین می‌شود و آنچه که مهم است این بوده که فقط نباید به آزمون پایان ترم توجه شود و این آزمون به تنهایی عملکرد دانشجویان را ارزیابی و سنجش کند.

کاهش تقلب با توزیع ارزیابی در طول ترم

وی درباره پیش بینی‌های صورت گرفته برای جلوگیری از تقلب نیز گفت: یک راه حل اساسی برای کاهش رفتارهای نادرست در حین امتحانات این است که ارزیابی در طول ترم انجام شده و اثر امتحان پایان ترم کم‌تر شود.

افزایش ضریب ایمنی امتحانات در نرم افزارها

خاکی صدیق افزود: روش‌هایی نیز وجود دارد که امتحانات طوری تنظیم شود که صحت آن افزایش یابد، و این در نرم افزارها موجود است، استادان آموزش دیده و می‌دانند از هر نرم افزاری که استفاده می‌کنند می‌توانند از امکانات تست و امتحان استفاده کرده و ضریب ایمنی آن را افزایش دهند.

کد خبر 5114410

منبع: مهر

کلیدواژه: علی خاکی صدیق وزارت علوم تحقیقات و فناوری امتحانات پایان ترم قاسم سلیمانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری پذیرش بدون آزمون سازمان سنجش آیت الله مصباح یزدی دانشگاه های علوم پزشکی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشجویان دانشگاه ها دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه علوم پزشکی تهران وام دانشجویی مرکز سنجش آموزش پزشکی کاردانی نظام جدید برگزاری امتحان پایان ترم طول ترم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۷۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت

به گزارش همشهری آنلاین،‌ علیرضا غفاری سربازرس اداره مبارزه پولشویی بانک مرکزی در ارتباط زنده با بخش خبر سیما گفت: سقف تراکنش غیر حضوری شبکه بانکی از ۱۰۰ میلیون روزانه به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی گفت: به موجب ابلاغیه امروز بانک مرکزی به شبکه بانکی،‌ سقف انتقال پول و تراکنش با اینترنت بانک و همراه بانک در ماه برای فرد حقیقی به یک میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین تراکنش های خرید با ابزارهای پذیرش و پوزها و IPG ها و تراکنش غیر حضوری از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی تصریح کرد طبق بخشنامه امروز بانک مرکزی،‌ نقل و انتقال وجوه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان تاکنون نیاز به ارائه مدارک ومستندات داشت که این آستانه هم به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و تا ۴۰۰ میلیون نیاز به مستندات نیست و مازاد بر آن باید با ارائه مستندات و مدارک باشد.

سقف برداشت از خودپرداز بانک بطور روزانه ۲۰۰ هزار تومان از هر کارت و سقف انتقال وجه کارت به کارت با دستگاه خودپرداز بانک ۱۰ میلیون تومان در روز است.

کد خبر 846725 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم بانک بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • افزایش ضریب امنیت غذایی ایرانیان با خودکفایی در تولید لاین مرغ آمین
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود
  • جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان پیرانشهر
  • تمهیدات لازم جهت برگزاری کنکور در شهرستان دیلم اندیشیده شود
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • ضریب اشغال تخت در بیمارستان تامین اجتماعی دزفول افزایش یافت
  • آمادگی مازندران برای برگزاری امتحانات نهایی