Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- وزیر نفت به افزایش تولید روزانه ۷۵ هزار بشکه‌ای کشورهای روسیه و قزاقستان در ماه‌های فوریه و مارس اشاره کرد و گفت: این مقدار تغییر در تولید، تأثیری در خروجی اوپک‌پلاس و بازار جهانی نخواهد داشت.

به گزارش  وزارت نفت، بیژن زنگنه  در دومین روز سیزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک پلاس که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، درباره نتایج این نشست اظهار کرد: تصمیم بر این شد که به دلیل مشکلاتی که روسیه و قزاقستان داشتند و توافقی که عربستان با آنها کرده بود، تولید این دو کشور برای ماه فوریه روزانه ۷۵ هزار بشکه و برای ماه مارس هم روزانه ۷۵ هزار بشکه دیگر (در مجموع دو ماه روزانه ۱۵۰ هزار بشکه) اضافه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در واقع این افزایش روزانه ۷۵ هزار بشکه‌ای تأثیر قابل اندازه‌گیری در تولید ندارد و تولید کشورهای عضو و غیرعضو اوپک تغییر قابل ذکری نمی‌کند، افزود: این دو کشور هم شماری مشکلات داخلی داشتند، نه اینکه بخواهند عدد تغییری کند و می‌خواستند مراعاتشان هم درست باشد.

وزیر نفت تأکید کرد: با توجه به اینکه زمستان است، این کشورها مصرف داخلی بیشتری دارند و این تغییر در بازار جهانی و در مقابل تولید روزانه ۴۰ میلیون بشکه تأثیری ندارد.

زنگنه در پاسخ به این پرسش که آیا کشور دیگری قرار نشد داوطلبانه تولید خود را کاهش دهد تا این رقم افزایش تولید جبران شود، گفت: به‌صورت رسمی اعلام نشده، ممکن است در کنفرانس خبری اعلام شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روزانه ۷۵ هزار بشکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۸۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ |برنت ۸۷ دلار و ۲۹ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۸ سنت معادل ۰.۲۱ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۲۹ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 18 سنت معادل 0.21 درصد افزایش به 87 دلار و 29 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 41 سنت معادل 0.50 درصد افزایش 83 دلار و 14 سنت معامله می‌شود.

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شودوضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا

سرمایه‌گذاران از نزدیک در حال بررسی اقدامات رژیم صهیونیستی در برابر پاسخ موشکی ایران در سیزدهم آوریل بودند که به تلافی حمله این رژیم به سفارتخانه ایران در دمشق صورت گرفت.
در این بین، قانونگذاران آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه صادرات نفت ایران به دنبال پاسخ موشکی این کشور به رژیم صهیونیستی وضع کردند.
ایران سومین تولید کننده بزرگ اوپک است.
صندوق بین‌المللی پول انتظار دارد ائتلاف اوپک پلاس تولید نفت خود را از ماه ژوئیه افزایش دهد.
اعضای ائتلاف اوپک پلاس در ماه گذشته توافق کردند کاهش تولید 2.2 میلیون بشکه‌ای خود را تا پایان ماه ژوئن تمدید کنند. این تصمیم قیمت نفت را در سطح بالا نگه داشته است.
اما سرمایه‌گذاران عقیده دارند تشدید تنش‌ها در خاورمیانه می‌تواند عرضه نفت را مختل کرده و قیمت آن را بالاتر ببرد.
تحلیلگران بانک‌های گلدمن ساکس و کامرزبانک پیش‌بینی خود از قیمت نفت خام را افزایش داده‌اند و دلیل آن را احتمال تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی، افزایش تقاضا و محدود شدن عرضه اوپک و متحدانش اعلام کردند.
انتهای پیام/36

دیگر خبرها

  • قزاقستان به دنبال ساخت خط لوله نفت در دریای خزر
  • اوپک دنبال جذب یک کشور آفریقایی رفت
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ |برنت ۸۷ دلار و ۲۹ سنت شد
  • فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل
  • تولید روزانه ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در استان اردبیل