Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبر نگار ایرنا اظهار داشت: در راستای ایجاد شور و نشاط در میان اقشار مختلف جامعه به‌خصوص نوجوانان و جوانان و با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا این جشنواره به صورت مجازی برگزار می‌شود.

ابوالحسن حیدری از جمله اهداف برگزاری این جشنواره را ارتقای فرهنگ عمومی و ترویج آموزه‌های اصیل ایرانی و اسلامی بین جوانان و نوجوانان استان دانست و گفت: کشف و حمایت از استعداد جوانان و نوجوان و تقویت و تحکیم پایه‌های وحدت و همدلی نیز از دیگر اهداف این جشنواره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخش رقابتی این جشنواره در ۲ رده سنی نوجوانان شامل تا ۱۸ و جوانان  تا ۲۵ سال برگزار می‌شود، علاقه مندان می‌توانند از تاریخ ۱۵ دیماه تا ۱۰ بهمن با پرکردن فرم شرکت در جشنواره به نشانی « کانال تگرام t.m/nkh_YoungAdolescentMusicFestivalo» به همراه ویدئو قطعه اجرایی در قالب یک ویدئو سه دقیقه‌ای تا پنج دقیقه‌ای به همراه مدارک شناسایی به شماره ۰۹۰۳۱۱۹۸۴۶۰ ارسال کنند.

وی هنرمندان این جشنواره را در رشته‌های ساز ایرانی، تار، سه‌تار، کمانچه، نی، سنتور، تنبک، ضرب زورخانه‌ای، دف، ساز جهانی، ویلون گیتار و پیانو در قالب تک نوازی عنوان کرد.

معاون امور فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: پس از بررسی آثار راه یافته به دبیرخانه جشنواره توسط هیات داوران آثار برگزیده، مراسمی با حضور پیشکسوتان و جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان از افراد فوق تجلیل می‌شود.

موسیقی مقامی خراسان شمالی با توجه به حضور قبایل و طوایف مختلف از فرهنگ موسیقیایی بسیار غنی برخوردار است که می توان آنرا به سه بخش کرمانجی، ترکی و ترکمنی تقسیم کرد.

برچسب‌ها بجنورد خراسان شمالی جشنواره موسيقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد خراسان شمالی جشنواره موسيقی بجنورد خراسان شمالی جشنواره موسيقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اخبار کنکور خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۸۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  افراسیاب گراوند با اعلام این مطلب اظهار کرد: این جشنواره روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۱۵ تا ۱۸ با اجرای برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سلماس افزود: اجرای موسیقی زنده آشیقی، اجرای گروه‌های هنری، اجرای بازی‌های بومی‌محلی، تفریحی و همگانی، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، سوارکاری، قایق‌رانی، پخت و توزیع غذای محلی، راه‌اندازی غرفه‌های کشاورزی و دامی و پرواز پاراگلایدر از  برنامه‌های جشنواره هستند.

او گفت: این جشنواره به همت شهرداری سلماس و با مشارکت اداراتی مانند ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ‌... برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • حضور کشور‌های اسلامی در جشنواره مد و لباس مداومت
  • مسابقه تصویرگری حمله موشکی سپاه به اسرائیل در نیمروز برگزار شد
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود
  • بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود
  • حضور بانوان در عرصه‌های هنر، نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی است
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • حمله به فرهنگ از جنگ سخت خطرناک‌تر است
  • حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است