Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@04:59:50 GMT

سراب با دمای ۲۵ درجه زیر صفر سردترین شهر کشور شد

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۹۰۷۶۴

سراب با دمای ۲۵ درجه زیر صفر سردترین شهر کشور شد

محمد امیدفر، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در این مدت اهر و کلیبر با هفت درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهر استان بودند، افزود:  در ۲۴ ساعت گذشته دمای تبریز در گرمترین زمان به ۲ درجه بالای صفر و در سردترین زمان به ۱۰ درجه سانتی گراد زیر صفر رسید.

وی اظهار داشت: دمای فعلی تبریز پنج درجه سانتی گراد زیر صفر بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ( ۱۱ و ۳۰ دقیقه) ۲ درجه سانتی گراد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه دمای استان از اواخر این هفته تا اواسط هفته آینده به صورت نسبی پنج تا هشت درجه سانتی گراد افزایش می یابد، گفت: به علت پایداری هوا تا اواسط هفته آینده به تدریج آلاینده های جوی در شهرهای بزرگ و صنعتی استان افزایش می یابد.

امیدفر، ادامه داد: پیش بینی می شود در برخی مناطق استان به علت بروز پدیده مه و غبار محلی به ویژه در ساعات صبح، کاهش دید اتفاق بیافتد.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

برچسب‌ها وضعيت هوا آذربایجان شرقی سراب واحدهای آلاینده سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعيت هوا آذربایجان شرقی سراب وضعيت هوا آذربایجان شرقی سراب واحدهای آلاینده سازمان هواشناسی اخبار کنکور درجه سانتی گراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۰۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهرنگ و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، کارشناس هواشناسی استان گفت: لردگان با ۲۳ درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان است.
قطره افزود: دمای فعلی شهرکرد ۷ درجه سانتی گراد است.

دیگر خبرها

  • کوهرنگ و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • امواج ناپایدار بارشی آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • وضعیت هوای مازندران در هفته جاری
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۲۷ فروردین
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین
  • این استان دیروز گرم‌ترین و سردترین نقطۀ کشور بود!
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۲۵ فروردین
  • تداوم ناپایداری جوی در اصفهان
  • قم گرمتر می‌شود
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری