Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: اخیرا یکی از لوایح مهم دولت که با همکاری قوه قضاییه تهیه شد و در جلسات متعدد کمیسیون لوایح دولتی با نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله نماینده قوه قضاییه به سرانجام رسید و در دولت تصویب شد لایحه نفی خشونت علیه زنان و کرامت خانم‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لایحه از جامعیت خوبی برخوردار است. ما پیش از این قوانین متعددی در زمینه حمایت از کرامت خانم‌ها داشتیم، اما جامع و کامل نبود، پراکنده بودند و عمدتا ضمانت اجرایی کیفری داشت، اما این لایحه که تدوین شد به تصویب دولت رسید و در حال طی کردن فرآیند ارسال به مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: همین جا از هیات رئیسه مجلس خواهش خواهش می‌کنم این لایحه را در دستور کار قرار دهند. یک بخشی ضمانت اجرا‌های این لایحه است، اما برای دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف مانند فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش، فرهمگ، کار و تامین اجتماعی تکالیفی در این لایحه تعریف شده است. به نظر می‌رسد این لایحه اولین لایحه‌ای است که کرامت خانم‌ها و نفی خشونت را در ابعاد مختلف مورد توجه قرار داده است.
بیشتر بخوانید: پشت پرده تضاد دولت و مجلسمعاون پارلمانی رئیس‌جمهور در رابطه با استیضاح فرهاد دژپسند گفت: مجلس دو وظیفه تقنینی و سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص دارد و این‌ها موضوعات عجیبی از نظر ما نیست و در همه مجالس این مسائل بوده. وزیری که مورد سوال یا استیضاح قرار گرفته فرایندی را از جهت قانون و آیین نامه داخلی مجلس باید طی کند. این مورد اشاره شده موضوع عجیبی نیست و امیدوار هستیم ابهامات نمایندگان مجلس رفع و رجوع شود؛ این حق نمایندگان محترم است.

وی در پایان افزود: البته زمان و موضوع اعمال این حق مهم است؛ ما در سال پایانی دولت هستیم و دشمنان ما اقتصاد ما را هدف قرار دادند. امیدوارم نمایندگان محترم با توجه به جنگ تحمیلی اقتصادی از این موضوع هم عبور می‌کنند و صلاح مملکت رقم می‌خورد. منبع: ایلنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 دژپسند حسینعلی امیری انتخابات 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۰۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس نمایندگان کوتاه آمد/ لایحه کمک به کی‌یف به رای گذاشته می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، مایک جانسون، سخنکوی مجلس نمایندگان آمریکا وعده داده است تا لایحه پیشنهادی جو بایدن، رییس جمهور این کشور برای کمک به اوکراین را که مدت‌ها در کنگره مسدود مانده است، پیش برده و به تصویب برساند.

این لایحه پیشنهادی به دلیل مناقشه حزبی، ماه‌ها در در کنگره آمریکا به بن‌بست خورده است. براساس گزارش‌ها، جانسون در جلسه‌ای پشت درهای بسته، به جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان گفته است که تمایل دارد تا لایحه مستقلی را صرفا برای تامین کمک نظامی برای کی‌یف، به رای بگذارد. همچنین انتظار می‌رود که مجلس نمایندگان لوایح جداگانه‌ای درباره تامین کمک برای اسراییل و تایوان را نیز به رای بگذارد.

نیویورک‌تایمز به نقل از جانسون مدعی شد: می‌دانیم که جهان چشم به واکنش ما دوخته است. رهبران روسیه، چین و ایران منتظرند تا ببینند که آیا آمریکا در کنار متحدان و منافعش در سراسر جهان خواهند ماند و ما این کار را خواهیم کرد!

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان تاکنون از تصویب لایحه کمک خارجی که باید اکتبر پارسال پیشنهاد داد، خودداری کرده‌اند؛ این لایحه شامل کمک ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین است.

تاخیر در ارسال کمک برای اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور این کشور و سایر مقامات کی‌یف را آشفته کرده است. آنها تلفات گسترده و فزاینده در میدان جنگ با روسیه را ناشی از کمبود سلاح و مهمات خارجی و سامانه‌های پدافندی می‌دانند. زلنسکی هفته پیش هشدار داد که اگر کنگره(آمریکا) به اوکراین کمک نکند، این کشور جنگ را خواهد باخت.

کد خبر 6079652

دیگر خبرها

  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد
  • تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تلاطمات بازار ارز
  • موجرانی که اجاره زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم
  • مصوبات مجلس در «لایحه تجارت» منجر به رونق اقتصادی می‌شود
  • مجلس نمایندگان کوتاه آمد/ لایحه کمک به کی‌یف به رای گذاشته می‌شود
  • مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند | رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس : نگران وضعیت بازار ارز هستیم
  • حمله عجیب دولت به نمایندگان مجلس بعد از انتقادات به قیمت دلار و سکه
  • ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت رفع شد
  • مجلس نمایندگان آمریکا طرح حمایت از اسرائیل را تصویب می‌کند