Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ سید علی اضغر نورایی نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران  با اشاره به اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی اظهار کرد: قبل از اجرای طرح محله محور و شناسایی افراد  پنج کمیته عملیاتی، حمایت، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی، پایش و نظارت در راستای  عملیات غربالگری برای مدیریت و کنترل همه‌گیری بیماری کروناتشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با بیان اینکه تیم رصد با 2عضو  از نیروهای بسیجی در قالب ۴۰خانوار تشکیل شده که  وضعیت خانواده ها را  بررسی و مورد ارزیابی قرار می‌دهند و به صورت شبانه روز خانوارها را رصد می‌کنند، افزود: از زمان آغاز طرح تا کنون 2 هزار و 693 عملیات رصد انجام گرفته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران در ادامه گفت: هم اکنون 592 تیم در زمینه کار عملیاتی و 648 تیم از نیروهای بسیجی در زمینه نظارتی در این طرح محله محور شهید سلیمانی مشارکت دارند.

 نورایی نسب ابراز کرد: در طرح محله محور شهید سلیمانی تعداد پنج هزار و 289 نفر از نیروهای بسیجی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: از آغاز اجرای طرح تاکنون 239 هزار و 418 نفر در قالب79 هزار و 982 خانوار در مناطق مختلف این شهرستان  در چند مرحله غربالگری کرونا شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران اذعان کرد: در زمینه رصد اولیه و پایش خانواده ها در محلات تعداد 764 نفر مشکوک به کرونا بوده که به مراکز سلامت معرفی شدند و از مجموع این تعداد نفرات 222نفر تست کرونا انجام شد که 95 نفر مثبت بوده است.

وی از تشکیل 61 تیم نظارتی از نیروهای بسیجی در طرح محله محور که بر پروتکل های بهداشتی دربازار و ادارات نظارت دارند، خبر داد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران ادامه داد: در طرح محله محور61 تیم حمایتی تشکیل شده که این تیم از افراد آسیب پذیر از نظر اقتصادی، بیماری های خاص و غیرواگیر را شناسایی و بین این افراد  بسته های معیشتی و بهداشتی توزیع می‌شود.

نورایی نسب تصریح کرد: در این زمینه 224 بسته خدمات حمایتی بهداشتی و 331 بسته خدمات حمایتی معیشتی در بین این خانوارها توزیع شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران در ادامه افزود: در زمینه رصد و پایش خانواده‌ها  349 نفر به قرنطینه خانگی و 21 نفر به پایگاه‌های سلامت معرفی شدند.

نورایی نسب افزود: در طرح شهید سلیمانی و رصد خانواده‌ها تعداد 12 هزار و 67 نفر سالمند شناسایی شدند که از این تعداد 9هزار و 149 نفر دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

وی ابراز کرد: شناسایی افراد مشکوک به ویروس کرونا از طریق سامانه پرونده الکترونیک، رابطین سلامت، ضدعفونی منازل، اعزام تیم مراقبت در منزل، آموزش خانواده‌ها در زمینه ویروس کرونا، آموزش همگانی در زمینه ارتقا دانش و مهارت مردم برای مقابله با بیماری کرونا از مهمترین وظایف این کمیته هاست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح اقدامات گسترده‌ای در خصوص آموزش همگانی مردم در راستای پیشگیری از ابتلاء به کرونا به ویژه در مناطق کم برخوردار، همچنین بیماریابی سریع با انجام تست‌های بیشتر و نظارت بیشتر بر اجرای پروتکل‌ها و قرنطینه کردن افراد بیمار و مشکوک در شهرستان انجام می‌شود.

انتهای پیام/82031

 

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید غربالگری سلامت طرح محله محور شهید سلیمانی نیروهای بسیجی طرح محله محور خانواده ها نورایی نسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۰۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت

به گزارش خبرگزاری مهر، «ابراهیم الامین» سردبیر روزنامه لبنانی الاخبار در گفت و گو با شبکه المیادین تاکید کرد: مهم‌ترین مساله در واکنش ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری خود در دمشق این بود که عملیات وعده صادق بخشی از جنگ کنونی علیه تل آویو به شمار می‌رود.

وی افزود: تلاش شد از طریق این عملیات اعلام شود معادله میان ایران و رژیم صهیونیستی ترسیم شده است. صهیونیست‌ها، سردار شهید محمدرضا زاهدی از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یکی از ستون‌های اتاق عملیات مشترک که جبهه‌های مختلف را مدیریت می‌کند می‌شناختند. ترور وی برای صهیونیست‌ها به مثابه ترور یکی از فرماندهان حماس یا حزب الله بود.

الامین تصریح کرد: عملیات وعده صادق به این دلیل اجرا شد تا صهیونیست‌ها بفهمند که ایران می‌تواند وارد درگیری شود و این کشور بخشی از نبرد کنونی است. در خصوص عملیات طوفان الاقصی نیز باید بگویم که صهیونیست‌ها این عملیات را نتیجه همکاری و آموزش میان نیروهای ایران، حماس و حزب الله می‌دانند. آنچه که در تاریخ هفت اکتبر رخ داد این قاعده قدیمی را مبنی بر اینکه صهیونیست‌ها مورد حمله قرار نمی‌گیرند شکست.

وی اضافه کرد: قدرت مقاومت ملت فلسطین ما فوق تصور است و محال است صهیونیست‌ها هر چقدر هم که خشونت و قساوت به خرج دهند در این جنگ پیروز شوند. آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به مصر و قطر فشار آوردند تا آنها با اعمال فشار بر حماس، این جنبش را مجبور به پذیرش شروط تل آویو کنند.

الامین تاکید کرد: یک جریان قدرتمند در داخل رژیم صهیونیستی و آمریکا با حمایت امارات و دشمنان قطر وجود دارد که اینطور جلوه می‌دهند که قطر فشار کافی و لازم بر جنبش حماس اعمال نکرده است و این مساله ممکن است در نهایت به ضرر دوحه تمام شود.

وی در خصوص حزب الله لبنان گفت: آموس هوکشتاین میانجی گر آمریکایی در لبنان متوجه این نکته شده که حزب الله قبل از پایان یافتن جنگ در نوار غزه حمله‌های خود را متوقف نمی‌کند. جنگ در نوار غزه نیز جز با تغییر کامل مواضع آمریکا یا تغییر کلی در کابینه رژیم صهیونیستی متوقف نمی‌شود.

الامین اضافه کرد: ارتباط شهید عماد مغنیه با نیروهای مقاومت از فلسطین و به صورت مشخص از جنبش فتح آغاز شد. سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید عماد مغنیه برای افزایش توان نیروهای مقاومت و حرکت آنها به سمت تولید موشک‌هایی مانند آنچه ارتش‌های جهان تولید می‌کنند تلاش کردند.

وی بیان کرد: در لبنان یک جو کلی در حمایت از ملت فلسطین وجود دارد و کسانی که می‌گویند جنگ غزه به ما ربطی ندارد کم هستند. محور مقاومت در برابر یک چالش بزرگ برای اثبات اهمیت وجود خود قرار داشت تا نشان دهد حمایت از این محور تا چه میزان اهمیت دارد. تحولات غزه بر تمام جریان‌ها در جهان تأثیرگذار خواهد بود. اگر جنگ غزه نبود تمایلات نزدیک به صهیونیست‌ها در کشورهای غربی و شکاف در میان ملت‌های عربی تا این حد بروز پیدا نمی‌کرد.

کد خبر 6087399

دیگر خبرها

  • اجلاسیه ۲٠۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران آغاز شد
  • ادای احترام فرمانده کل ارتش به مقام شامخ شهدا در گچساران + عکس
  • اجرای طرح امنیت محله محور در شهرستان کرخه
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان