Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی اتحادیه کشوری سهام عدالت گفت: کسی این سهام را نمی‌خرد؛ چون کسی که بخواهد سهام خریداری کند، باید از آینده آن شرکت و برنامه‌هایی که دارد، مطلع باشد. همه این‌ها باعث شده که سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی صف فروش شوند. گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ اکبر حیدری، سخنگوی اتحادیه کشوری سهام عدالت، پیرامون وضعیت نماد سهام شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری استانی، به بازارنیوز گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را بدون طی مراحل قانونی، معاملاتی و حتی ترتیب اجرایی آیین نامه‌ای که خودشان تصویب کردند اجرا نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل قبل از آماده شدن زیر ساخت ها، سهام را روی تابلوی بورس بردند.

وی افزود: وقتی گشایش سهم انجام و نماد آن قابل معامله می‌شود، هر روزی که سفارش فروش بوده، ولی سفارش خرید وجود نداشته باشد، طبیعتا سهم اصطلاحا منفی می‌خورد. یعنی کسی این سهم را نمی‌خرد؛ چون کسی که بخواهد سهام خریداری کند، باید از آینده آن شرکت و برنامه‌هایی که دارد، مطلع باشد. همه این‌ها باعث شده که سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی صف فروش شوند.

حیدری درباره علت منفی خوردن روز‌های اخیر سهام این شرکت‌ها در بورس توضیح داد: شرکت سپرده گذاری مرکزی مکلف شده ۵ در هزار دارایی این شرکت‌هایی را که پذیرش می‌شوند، در صندوق تثبیت بازار سرمایه‌گذاری کند و صندوق تثبیت بازار مکلف شده که سهام را بازارگردانی کند. برخلاف سایر شرکت‌های سرمایه‌پذیر، بازارگردانی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، صندوق تثبیت بازار سازمان بورس است و این صندوق تخلف می‌کند.

وی افزود: قانون مشخص کرده وقتی بعد از یکی دو روز که سهم صف فروش شد و خریدار نبود، بازارگردان وارد شده و با خرید سهم، صف فروش را جمع کند، ولی در حال حاضر این کار را برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

سخنگوی اتحادیه کشوری سهام عدالت از تنظیم اخطار قانونی توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی علیه این رفتار خبر داد و اظهار کرد: این رفتار‌ها تبعات منفی روانی در جامعه ایجاد می‌کند؛ در حالی که ارزش سهام عدالت شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی از ارزش سبد سهام عدالت افرادی که روش مستقیم انتخاب کرده بودند، بالاتر است، ولی چون اصطلاحا قرمز است، همه فکر می‌کنند که زیان آن از روش مستقیم بیشتر است.   پایان پیام// برچسب ها: سهام عدالت ، شرکت های سرمایه گذاری استانی ، اکبر حیدری لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000LYp

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سهام عدالت شرکت های سرمایه گذاری استانی اکبر حیدری شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت شرکت ها صف فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۱۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سود سهام عدالت برایتان واریز نشده، بخوانید/ برای دریافت سود چه اقدامی باید انجام دهید؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنابر اعلام مسئولان سازمان بورس پرداخت سود سهامداران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت از روز پنجشنبه ۲۴ اسفندماه آغاز شد و جمعه شب تمام واریزی‌ها انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان در گزارشی نوشت: سود سهام عدالتی که با توجه به بد عهدی برخی از شرکت‌ها کامل واریز نشد و در این راستا هم مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی محمد باغستانی گفته بود: شرکت‌های «صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس» هیچ اقدامی برای واریز سود سهام عدالت خود در مرحله اول و دوم انجام ندادند و شرکت‌های «پارس سوئیچ، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس» نیز وجوه مرحله دوم خود را به حساب‌های سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکردند.

اما این سود برای برخی واریز نشد که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد: سود سهام عدالت برای افراد به شش دلیل واریز نمی‌شود از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

حالا مشمولانی که سود سهام عدالت خود را دریافت نکردند باید چه اقدامی انجام دهند؟ در همین راستا هم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد: بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شماره شبای معتبر روبرو هستند این افراد می‌توانند با ثبت نام در سامانه سجام در فرآیند دریافت سود در دوره‌های بعدی قرار گیرند.

در ادامه سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد: مشمولانی هم که سود دوره‌های گذشته را دریافت و سود این دوره را دریافت نکرده‌اند می‌تواند با مراجعه به سامانه سهام عدالت یا سجام پس از متوجه شدن مشکل نسبت به اصلاح شماره شبا و مشکل حساب خود اقدام کنند تا سود این دروه را با دوره‌های بعدی دریافت کنند.

در انتها نیز مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران خواهد بود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1884711

دیگر خبرها

  • سهامداران عدالت بخوانند/ سود سهام‌عدالت این افراد کم شد + مبلغ واریزی
  • اگر سود سهام عدالت‌تان کم شده بخوانید
  • گیلان چراغ بعدی برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت را روشن خواهد کرد
  • جزئیات جدید از سود سهام عدالت متوفیان
  • ثبت نام رایگان سهام عدالت با این روش
  • اگر سود سهام عدالت برایتان واریز نشده، بخوانید/ برای دریافت سود چه اقدامی باید انجام دهید؟
  • سود سهام عدالت به حساب چند سهامدار واریز شد؟
  • سود سهام عدالت بیش از ۴۳ میلیون سهامدار واریز شد
  • ۴۳ میلیون نفر سود سهام عدالت گرفتند
  • پرداخت سود سهام عدالت به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار