Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه دیدار با زنان کارآفرین و فعال اقتصادی گیلان در سالن غدیر استانداری با بیان اینکه حضرت زهرا نه تنها الگوی زنان مسلمان بلکه اسوه‌ای برای همه زنان در همه دوران‌ها است، بیان کرد: این بانوی بزرگ در مدت عمر کوتاه خود، اثر مانایی را به جای گذاشتند و حضرت زهرا متعالی‌ترین الگو برای جامعه زنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه زنان ایرانی در شکل گیری پیروزی انقلاب و در برابر تعدی دشمنان و مستکبران و بدخواهان نظام، برای حفظ آرمان‌های انقلاب ایستادگی کردند، عنوان کرد: زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف، جهادی تلاش کردند و این مسیر ارزشمند بایستی تداوم یابد.

استاندار گیلان با بیان اینکه زنان کارآفرین استان با پذیرفتن مخاطرات و ریسک‌ها و با اتکا به استعداد خود و توکل به خدا توانستند موفقیت‌های غیرقابل انکاری کسب کنند، گفت: این موفقیت‌ها در رشد متوازن استان با اتکا بر اهداف نظام تأثیر به سزایی دارد.

زارع با اشاره به اینکه اعتماد به نفس زنان کارآفرین، مهم‌ترین عامل موفقیت آنها در محدودیت‌ها است، تصریح کرد: زنان کارآفرین با وجود مشکلات، علاوه بر اشتغال خود، برای دیگران هم اشتغالزایی می‌کنند و نرخ اشتغال استان را افزایش می‌دهند.

وی با تاکید بر ضرورت اعطای تسهیلات به زنان کارآفرین، بیان کرد: کارآفرینی و اشتغال بانوان همواره مدنظر دولت بود و اقدامات خوبی هم در این زمینه انجام شده و به طور کلی دولت نگاه حمایتی به این موضوع دارد و نظام بانکی نیز باید همراهی‌های لازم در این زمینه را داشته باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه مسئولان باید از زنان کارآفرین تقدیر کنند، اظهار کرد: این زنان سهم بالایی در توسعه کشور دارند و باید از آنها قدردانی کرد.

زارع بخش زیادی از موفقیت‌های جامعه را مدیون تلاش دختران و زنان کارآفرین دانست و گفت: یکی از جلوه‌های زیبا در دوران کرونا، حضور مؤثر زنان در عرصه مقابله با این ویروس بود و علاوه بر بخش درمان، مدیریت سلامت خانواده و رعایت پروتکل‌ها در اجتماع نیز بسیار تأثیرگذار بود.

استاندار گیلان با اشاره به بهره‌گیری از فضای مجازی برای فروش محصولات زنان کارآفرین، تصریح کرد: استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی به ویژه در ایام کرونا فرصتی برای جذب مشتری بیشتر است.

وی با تاکید بر برند سازی محصولات زنان کارآفرین، اظهار کرد: این برندها باید به قدری مشهور شود که در بازار داخلی و منطقه‌ای مشتری داشته باشد و از سازمان‌ها درخواست داریم که در اعطای نشان سلامت و سایر موارد با این زنان همراهی بیشتری کنند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه می‌توان ۲۰ درصد از محل اعتبارات جهش تولید را به زنان کارآفرینی که طرح دارند اختصاص داد، افزود: اگر متقاضی بیشتر شود این سهم نیز می‌تواند افزایش پیدا کند.

ضرورت تغییر قوانین حوزه اشتغال زنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان نیز در این جلسه بالا بودن نرخ مشارکت اقتصادی زنان در گیلان را پدیده مثبت و نشانه توسعه دانست و گفت: در دنیا این عدد بالاتر از ۴۰ درصد و بالاتر بودن نرخ ما از میانگین کشوری مایه خرسندی است.

آرش فرزام صفت با بیان اینکه بالا بودن نرخ مشارکت در جامعه‌ای، پایین آوردن نرخ بیکاری را سخت‌تر و نیازمند تلاش مضاعف می‌کند، افزود: چندین برند تولید محصولات خانگی در استان داریم اما ظرفیت گیلان بیش از این است.

وی با اشاره به اینکه انتظارات کارآفرینان در خصوص تغییر قوانین حوزه کسب و کار باید از مجلس مطالبه شود، بیان کرد: با توجه به عقب ماندگی‌ها در حوزه اشتغال زنان، اعمال تغییرات در قوانین این حوزه ضروری است.

کد خبر 5115680

منبع: مهر

کلیدواژه: ارسلان زارع زنان کارآفرین استانداری گیلان قاسم سلیمانی آیت الله مصباح یزدی ویروس کرونا اولین سالگرد شهادت حاج قاسم شیراز کرمانشاه آمار کرونا آلودگی هوا گرگان بوشهر عکس استانها جبهه مقاومت شهرستان کرج شهرکرد استاندار گیلان زنان کارآفرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۱۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند

سردار یوسف ملک‌زاده با اشاره به اینکه فضای مجازی جولانگاه انواع ناهنجاری‌ها و مشکلات است، گفت: امروزه در فضای مجازی بعضی افراد قصد دارند با القای شبهات، گسترش و ترویج سریع شایعات و تاثیرات منفی، آرامش را از جامعه بگیرند و التهاب ایجاد کنند که باید در این فضا فرهنگ سازی، قانون گذاری صحیح و نظارت بر تولید محتوا در دستور کار قرار گیرد.  

او با اشاره به نقش موثر رسانه در کنار پلیس، تصریح کرد: از همکاری صمیمانه اصحاب رسانه در پوشش به موقع اقدامات پلیس قدردانی می‌کنم.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به طبع آدمی که مشتاق شنیدن خبر است، گفت: انتشار اخبار در مجموعه انتظامی باید مهندسی شده باشد و به موقع به سمع مردم عزیز برسد.  

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم
  • فضای مجازی شکارچی متخلف را لو داد
  • رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند
  • رنگین کمان اصفهان فضای مجازی را تسخیر کرد + فیلم | این تصویر زیبا را از چشم‌انداز سی و سه پل ببینید
  • رسیدگی به تخلفات شهرداری منطقه ۲ در حال طی فرآیندهای قضایی است
  • رسیدگی به تخلفات شهرداری منطقه 2 در حال طی فرآیندهای قضایی است
  • پلیس فتا: احراز هویت دو مرحله ای را در فضای مجازی جدی بگیرید