Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@14:55:09 GMT

شکار بی رحمانه قوی‌های گیلان با قلاب سرب داغ

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۹۱۶۹۰

شکار بی رحمانه قوی‌های گیلان با قلاب سرب داغ

ایسنا/گیلان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: شکار بی‌رحمانه قوهای گیلان با قلاب‌هایی از سرب داغ توسط برخی از سودجویان موجب رنج و نگرانی ما است.

ساسان اکبری پور در گفت و گو با ایسنا با اشاره به ممنوع بودن شکار در سال‌جاری گفت: متاسفانه تخلفات شکار افزایش یافته است و به همین دلیل سازمان محیط زیست استان نیز کشت و کنترل را بیشتر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هیچ پروانه شکاری امسال صادر نشده است، اما برخی متخلفین همچنان برای شکار وارد عرصه‌ها می‌شوند و در صورت مشاهده با این امر برخورد جدی خواهیم کرد.

اکبری‌پور ادامه داد: تخلفات شکار در شهرستان‌های انزلی، رشت، لاهیجان صومعه‌سرا و لنگرود بیش از دیگر شهرستان‌های گیلان است.

وی در ادامه با اشاره اینکه شکارچیان متخلف مرغابی سانان را بیش از دیگر پرندگان مهاجر استان شکار می کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه شکار قوهای گیلان نیز بیش از گذشته مورد توجه سودجویان قرار گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: قوها معمولا برای تغذیه وارد آبگیرها می‌شوند در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند و به همین دلیل مورد شکار شکارچیان بی رحم قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به ممنوع بودن شکار قو افزود: جریمه شکار قو بسیار سنگین است از مردم تقاضا داریم با قوها مهربان باشند و با متخلفین در این زمینه برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

اکبری‌پور با اشاره به اینکه قوهای مهاجر از سیبری به اکوسیستم‌های گیلان آمده‌اند، خاطرنشان کرد:جمعیت قوی‌های امسال بیشتر از سال گذشته است و دلیل آن می‌تواند، سرمای هوا و شرایط زیستی مناسب در تالابهای استان باشد.

وی با بیان اینکه اغلب شکارچیان و خریداران قوهای گیلان بومی هستند، تاکید کرد: متاسفانه گزارشاتی می‌رسد که در بازار تولم‌شهر صومعه‌سرا و بازار لنگرود پرندگان مهاجر و قو به فروش می‌رسد تا در خورشت مورد استفاده قرار بگیرند، که البته ما رصد می‌کنیم تا از بروز چنین تخلفاتی جلوگیری شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: دیده می‌شود که طبیعت دوستان، پرندگان مهاجر زنده را در بازارهای محلی خریداری و در طبیعت رها می‌کنند که جای بسی تقدیر دارد.

 وی با بیان اینکه قوهای گیلان تا فروردین ماه در اکوسیستم‌های استان حضور خواهند داشت، افزود: شکار برخی از سودجویان بی‌رحم قوهای گیلان با قلاب‌هایی از سرب داغ توسط برخی از سودجویان موجب رنج و نگرانی ما است و انتظار داریم همه با قوها مهربان باشند و به گرمی از این پرندگان زیبا در استان پذیرایی کنند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پرندگان مهاجر شکار قوهای گیلان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۱۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه شکار موش توسط گربه در دستگاه تستر (فیلم)

 

 

 

منبع : خبرآنلاین 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تلاش عجیب سگ‌های وحشی آفریقایی برای شکار بزکوهی روی صخره (فیلم) لحظه کشف و شکار شاه مار‌های کبرای بزرگ در ویتنام (فیلم) سلاح مرگبار یک مار ایرانی برای شکار پرنده (فیلم)

دیگر خبرها

  • عشق پنهانی دختر و پسر مهاجر به جنایت منجر شد!
  • شکار وحشیانه آخوندک توسط زنبور (فیلم)
  • شکار وحشیانه آخونک توسط زنبور (فیلم)
  • لحظه شکار موش توسط گربه در دستگاه تستر (فیلم)
  • کشف ۲۴ گونه حیوان تاکسیدرمی از یک منزل مسکونی در گیلان
  • شکار وحشیانه آخونک توسط زنبور + فیلم
  • بازداشت صد‌ها مهاجر غیرقانونی و قاچاقچی انسان در ترکیه
  • کشف ۲۴ گونه حیوان تاکسیدرمی شده از یک منزل مسکونی در رشت
  • ادامه محکومیتِ حملاتِ بی رحمانه صهیونیسم علیه غزه
  • تشکر طالبان از ایران / مدتی دیگر هم صبر و حوصله داشته باشید