Web Analytics Made Easy - Statcounter

داریوش حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متقاضیان بدون مسکن در شهرهای مریانج، رزن، قهاوند، کبودراهنگ، فامنین، فیروزان، برزول، دمق و گل‌تپه می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی اظهار داشت: بر اساس اولویت‌بندی، متقاضیان این شهرها به مدت یک هفته می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی این طرح، درخواست خود را برای خرید واحد مسکونی ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی عنوان کرد: متقاضیان این شهرها می‌توانند از تاریخ بازگشایی سامانه تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۵ دی با مراجعه به سامانه www.tem.mrud.ir نسبت به نام‌نویسی بر اساس شرایط اعلامی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت تامین زمین، پس از پالایش و بررسی شرایط، متقاضیان نهایی به میزان ظرفیت تعیین شده از بین متقاضیان انتخاب می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان یادآور شد: در این مرحله که از طریق ارسال پیامک زمان آن به متقاضیان مشمول اعلام می‌شود، متقاضیانی که به دلیل انتخاب شهر محل تقاضا، انصراف داده یا رد درخواست شده‌اند، می‌توانند در زمان اعلامی طی پیامک با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی مسکن نسبت به تغییر شهر محل تقاضای خود بر اساس شرایط اعلامی از سوی این وزارت در اطلاعیه‌های بعدی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه تامین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی، نخستین اولویت ما است، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ ریزی‌های صورت گرفته در مرحله نخست پنج هزار واحد مسکن در همدان ساخته و از ظرفیت ادارات دولتی در این زمینه استفاده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان ادامه داد: زمین‌هایی که برای این طرح در نظر گرفته می‌شود باید از لحاظ حقوقی بدون مشکل و معارض باشد.

وی تاکید کرد: تا پایان اجرای طرح اقدام ملی و تولید مسکن، بیش از ۹ هزار واحد مسکونی در همدان ساخته و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

حسینی اظهار داشت: متقاضیان باید نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان آورده داشته باشند و هر یک از واحدهای مسکونی این طرح بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۲ ساله با سود ۱۸ درصد واگذار می‌شود.

وی گفت: زمین این واحدها نیز امسال قیمت گذاری می‌شود و پس از گذشت ۲ سال، در اقساط ۳۶ ماهه از متقاضیان دریافت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان افزود: در طرح اقدام ملی و تولید مسکن شهر همدان، خانه‌های مسکونی در کوی شهید مدنی و کوی شهید بهشتی و شهرک فرهنگیان ساخته می‌شود.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ همدان با وسعت نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع، حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، استان همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌است.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

متاهل و سرپرست خانوار بودن، سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، توانایی پرداخت اقساط، توانایی تامین هزینه ساخت و نیز فاقد مالکیت مسکونی از سال ۱۳۸۴ به بعد از جمله شرایط مورد نیاز برای متقاضیان دریافت مسکن ملی است.

برچسب‌ها دمق طرح اقدام ملی مسکن مریانج تسهیلات مسکن همدان مسکن فیروزان قهاوند فامنین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دمق طرح اقدام ملی مسکن مریانج دمق طرح اقدام ملی مسکن مریانج تسهیلات مسکن همدان مسکن فیروزان قهاوند فامنین اخبار کنکور طرح اقدام ملی استان همدان واحد مسکونی هزار واحد بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۲۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شتاب ساخت مسکن ملی در استان همدان

طرح نهضت ملی مسکن به عنوان اولویت دولت سیزدهم با هدف خانه دار شدن دهک‌های پایین جامعه در همدان با جدیت و شتاب در حال اجرا است.

قرار است سالانه یک میلیون واحد مسکونی در چارچوب طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخته و تحویل متقاضیان شود که سهم استان همدان ۱۳۰ هزار واحد در این طرح است که ساخت مسکن روستایی و بازآفرینی شهری نیز به این تعداد اضافه شده است.

در استان همدان حدود ۹۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند برای این طرح و با توجه به اقداماتی که به ویژه در بحث تامین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده، روند اجرای این طرح در استان شتاب بیشتری به خود گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: در این استان ظرفیتی که در شاخه روستایی نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده و ساخت ۱۴ هزار واحد و در خصوص طرح بازآفرینی مسکن نیز ساخت ۱۴ هزار واحد پیش بینی شده است و مابقی ظرفیت در بحث ساخت نهضت ملی مسکن و خودمالکی است.

مسعود رضایی افزود: زمین مورد نیاز این طرح در همه شهر‌های استان تامین شده و فقط در شهر همدان ۱۳ هزار واحد در دست ساخت است که برخی از آنها از جمله طرح‌های شهرک بهشتی و ۱۲۰ واحدی شهرستان بهار با سرعت بالا در حال اجرا و در آستانه تکمیل شدن قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی تا بهمن سال ۱۴۰۳ در شهرک جوانان
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • برنامه زمانبندی تحویل واحد‌های مسکونی
  • تعهد استان مرکزی برای ساخت واحد مسکونی محقق می شود
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان 
  • شتاب ساخت مسکن ملی در استان همدان
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد ماه تحویل متقاضیان می شود
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد تحویل متقاضیان می شود
  • قم در رتبه دوم تامین مسکن کشور قرار گرفت