Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@19:39:29 GMT

خوزستان در تامین آرد مصرفی مشکلی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۹۲۵۲۹

خوزستان در تامین آرد مصرفی مشکلی ندارد

ایسنا/خوزستان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: در حال حاضر آرد نانوایی‌ها در سه مرحله در طول هر ماه بدون هیچگونه تاخیری در اختیار آنها قرار می‌گیرد و این موضوع نشان‌دهنده وضعیت مناسب موجودی ذخایر گندم و چرخه تولید و توزیع آرد در استان خوزستان است.

امید جهان‌نژادیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت مطلوب موجودی ذخایر گندم خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده گندم در کشور، هیچ گاه برای تامین آرد و مصرف خود دچار مشکل و کمبود نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال جاری بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم به صورت مستقیم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است، افزود: سالانه حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تن گندم جهت مصرف درون استانی نیاز است که با وجود تولیدات بی‌نظیر کشاورزان، هیچ گونه نگرانی و دغدغه درخصوص تامین آرد و نان را نداریم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر آرد نانوایی‌ها در سه مرحله در طول هر ماه بدون هیچ گونه تاخیری در اختیار آنها قرار می‌گیرد و این موضوع نشان‌دهنده وضعیت مناسب موجودی ذخایر گندم و چرخه تولید و توزیع آرد در استان خوزستان است.

 جهان‌نژادیان عنوان کرد: اطلاعات کامل واحدهای نانوایی برای استفاده از سامانه هوشمند پایلا در حال ثبت و بروزرسانی هستند و به زودی این اطلاعات نهایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه استفاده از سامانه پایلا می‌تواند مانع از هدررفت منابع کشور شود، گفت: با ثبت اطلاعات کامل واحدهای تولیدی نان، توزیع آرد هوشمند خواهد شد و پس از آن تمام مراحل حمل و نقل آرد از کارخانجات تا واحد نانوایی و تحویل آن به صورت بر خط توسط ناظرین پایش خواهد شد.

وی افزود: فروش آرد یارانه‌ای به نانوایی‌های معمولی و فانتزی‌پزها با دو قیمت متفاوت انجام می‌شود که آرد یارانه‌ای نوع اول حاصل از فروش گندم ۶ هزار و ۶۵۰ ریالی و آرد یارانه‌ای نوع دوم از طریق فروش گندم ۹ هزار ریالی به کارخانجات آردسازی تهیه و توزیع می‌شود.

جهان‌نژادیان با بیان اینکه میزان سهمیه آرد اختصاص یافته با توجه به آمار جمعیتی و تصمیم شورای گندم، آرد و نان هر شهرستان تعیین می‌شود، گفت: به ازای هر نفر به طور میانگین سهمیه مصرف ۷.۵ کیلوگرم آرد در نظر گرفته شده ولی با توجه به جمعیت روستایی و عشایری این مقدار در برخی از شهرستان‌ها موجب شده که سهمیه اختصاص یافته با تغییراتی مواجه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان غله آرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۲۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: این میزان خرید که توسط ۱۰۳ مرکز انجام شده است رشد بیش از یک برابری نسبت به مشابه پارسال را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زاراعی جاری  در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.

استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کند
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند
  • توزیع نان کامل در ۲۵ نانوایی شیراز
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان