Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل امور بانوان گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر ۵۴۶ زن کارآفرین در گیلان شناسایی شده اند، تصریح کرد: به دنبال اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و حمایت از کسب و کارهای زنان هستیم.

زهرا یعقوب نژاد در دیدار استاندار گیلان با زنان کارآفرین و فعال اقتصادی استان گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، با اشاره به نقش اثرگذار زنان در توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه، اظهار کرد: زنان ما همواره به عنوان یک نیروی محرکه در فعالیت های اقتصادی مطرح بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حضور زنان فعال در عرصه اقتصاد و کارآفرینی موجب سلامت این فضا می شود، تصریح کرد: نیازمند یک نگاه کارآفرینی به برنامه های اقتصادی با محوریت بانوان فعال در این عرصه هستیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، نرخ مشارکت اقتصادی بانوان گیلانی را شش درصد بالاتر از میانگین کشوری آن دانست و گفت: این آمار گواهی بر سهم قابل توجه زنان استان گیلان در توسعه اقتصادی کشور است.

یعقوب نژاد، همچنین به مشارکت بالای اقتصادی زنان جوان استان اشاره کرد و متذکر شد: به دنبال شناسایی و معرفی زنان کارآفرین استان هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۴۶ زن کارآفرین در گیلان شناسایی شده اند، تصریح کرد: به دنبال اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و حمایت از کسب و کارهای زنان هستیم.

مدیرکل امور بانوان گیلان، با اشاره به اهمیت نقش اجتماع محور زنان، از راه اندازی انجمن زنان کارآفرین استان خبر داد و خاطرنشان کرد: استان گیلان در هر هفت دوره طرح ملی انتخاب زنان کارآفرین برتر که از سوی معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری برگزار می شود، نماینده شهری و روستایی داشته است.

وی با بیان اینکه فعالیت زنان کارآفرین گیلان بازتاب خوبی در پویش ملی زنان نسل تحریم داشته است، عنوان کرد: در راستای این پویش کلیپ های چند دقیقه ای از فعالیت زنان کارآفرین به تصویر کشیده می شود که خوشبختانه سهم زنان گیلان بالاست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی امور بانوان زنان کارآفرین زنان کارآفرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    تعدادی از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش حوزه امور اجتماعی بهزیستی شاهین دژ در اردویی فرهنگی تفریحی در مجتمع تفریحی و زیارتگاه شهر کشاورز حاضر و از امکانات تفریحی و زیارتی مکان مذکور استفاده کردند.
رئیس بهزیستی شاهین دژ گفت: این اردوی یک روزه با هدف ارتقاء روحیه و در راستای سلامت روان زنان سرپرست خانوار تحت پوشش حوزه اجتماعی برگزار شد و بهانه‌ای برای تقدیر از زنان زحمت کش و موفق بود.
  داداشیان  افزود:  این اردو شامل آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش برای راه‌اندازی اشتغال، برنامه‌های فرهنگی و ... بود و در همین راستا برنامه‌های فرهنگی و گذران اوقات فراغت برای بانوان سرپرست خانوار و اعضای خانواده آنها نیز در نظر گرفته شده است.
وی درادامه گفت:  برگزاری دوره‌های آموزشی و همچنین اردوی یک روزه، از اهداف دفتر توانمند سازی بانوان و خانواده سازمان بهزیستی، بازتوانی و ایجاد آمادگی برای خروج بانوان از چرخه حمایتی سازمان بهزیستی است که به منظور دستیابی به این اهداف، برنامه‌های مختلف برای آنان اجرا می‌شود.
  این اردوی تفریحی فرهنگی برای   ۳۰ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی شاهین دژ با همکاری مرکز مثبت زندگی شهر کشاورز برگزار شد.

دیگر خبرها

  • رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا
  • اجرایی شدن طرح همساز برای نوهمسران
  • تخصیص اعتبارات دولتی برای راه اندازی بازارچه خاص بانوان
  • بازارچه خاص بانوان در سمنان احداث می‌شود
  • تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ محصولات خانگی بانوان
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • برپایی بازارچه توانمندی بانوان کارآفرین در آستارا
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • تشکیل و راه اندازی انجمن نوجوانان قرآنی در نمایشگاه قرآن سال بعد