Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مصطفی اکبری پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم یادواره شهدای عملیات‌های کربلای چهار و پنج و اربعین شهادت دانشمند هسته‌ای شهید فخری زاده اظهار کرد: طراحی عملیات‌های کربلای چهار و پنج توسط رزمندگان اسلام زمانی آغاز شد که ارتش بعثی عراق به کمک استکبار شرق و غرب و به خصوص آمریکا در حمایت کامل بود و تمام این قدرت‌ها در مقابل ایثار و از خودگذشتگی جوانان این کشور شکست خوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی تمام قدرت‌ها به روش‌های مختلف از رژیم عراق حمایت می‌کردند، افزود: در آن زمان نیروهای فرانسه برای جاسوسی و نیروهای آلمانی با ارسال بمب‌های شیمیایی به ارتش صدام کمک می‌کردند ولی با توجه خداوند و رشادت رزمندگان حماسه ساز عملیات کربلای چهار و پنج رقم خورد.

رزمنده جبهه مقاومت به ناتوانی و ضعف نیروهای دشمن بعد از توقف پیش روی و خنثی سازی توطئه‌ها توسط فرماندهان ایرانی اشاره کرد و افزود: «صدام» با شکست در چندین عملیات با همکاری اربابان خود اقتصاد نوپای انقلاب را مورد هدف قرار داده و بسیاری از نفت کش‌های ایران را نابود و سپس به بمباران نیروهای مقاومت و پشتیبان جنگ در شهرهای مختلف ایران پرداخت.

سردار اکبری حملات و هجوم ظالمانه رژیم بعثی عراق را پیش از آغاز عملیات کربلای چهار شکست خورده دانست و گفت: بعد از تجدید قوا و طراحی عملیات در تاریخ سوم دی ماه سال ۱۳۶۵ عملیات غرور آفرین کربلای چهار توسط غواصان آغاز شده و محورهای عملیات آزادسازی جزایر و پنج ضلعی‌های اروند رود تعیین شد.

وی با اشاره به خاطراتی از عملیات کربلای چهار، تصریح کرد: رزمندگان اسلام در این عملیات چندین مسیر از سنگرهای عراقی را به رگبار بسته و در این راه به شهادت رسیدند و تعدادی از این رزمندگان نیز در ساحل اروند عراق و در یک عملیات غافل گیرانه با موانع و تجهیزات دشمن روبرو شده و مجبور به عقب نشینی می‌شوند.

رزمنده دوران دفاع مقدس روحیه جهادی و ایثار گرانه رزمندگان و عمل به فرمایشات امام خمینی (ره) را موجب ایجاد انگیزه مضاعف برای آغاز دوباره عملیات جدید با عنوان کربلای پنج دانست و افزود: شهیدان سلیم و سلمان نوعی اقدم با سخنرانی‌های متعدد و بازگو کردن آرمان‌های شهدا و اتفاقات جنگ روح تازه ای به لشگر دمیدند و انگیزه و شور دوباره ای را برای آغاز عملیات کربلای دیگر در بین رزمندگان اسلام ایجاد کردند.

سردار اکبری با بیان اینکه عملیات کربلای پنج با ایجاد مهندسی‌های نظامی و کانال‌های متعدد و مخفی برای تصرف منطقه عراقی‌ها شکل گرفت ادامه داد: نیروهای عراقی که در خواب غفلت و در خیال پیروزی بر رزمندگان اسلام به سر می‌بردند با رشادت‌ها و جان فشانی‌های غواصان ماهر ایرانی روبرو شده و در سریع‌ترین زمان ممکن با دلاور مردی‌های گردان حبیب بن مظاهر و ولی عصر (عج) با شکست سنگینی مواجه شدند.

وی ولایتمداری را عامل اصلی پیروزی در این عملیات بزرگ دانست و افزود: نیروهای بسیجی و تک تیرانداز در این عملیات دلیرانه جنگیدند و با عمل و اخلاص خود نشان دادند گوش به فرمان رهبری هستند و نیروهای بعثی را در کمتر از ۱۵ روز از منطقه پاک سازی کردند

پیروزی در عملیات کربلا پنج قبول حقانیت جمهوری اسلامی ایران بود

سردار اکبری آغاز طراحی و اعلام قطع نامه ۵۹۸ را بعد از پیروزی در عملیات غرور آفرین کربلای پنج عنوان کرد و گفت: حقانیت جمهوری اسلامی ایران و رشادت‌های رزمندگان اسلام با این عملیات به تمام جهان ثابت شد و بار دیگر عجز و ناتوانی دشمن در شکست و نابودی این انقلاب به همگان نشان داده شد.

وی افزود: پیروزی و موفقیت رزمندگان اسلام درعملیات کربلای پنج زنگ خطری برای دولت‌های غربی و آمریکا بود چرا که توطئه‌ها و نقشه‌های شوم خود را با شکست مواجه دیده و نگران منافع خود در کشورهای اطراف خلیج فارس و هم مرز با ایران بودند.

سردار اکبری، شهید داور یسری را قهرمان بزرگ و دلاور مرد این عملیات عنوان کرد و گفت: شهید داور یسری سراسر ایمان و اخلاص بود و لحظه‌ای از عمل به دستورات امام خمینی (ره) سر باز نمی‌زد و در نهایت نیز در همین راه که آرزویش بود به شهادت رسید.

مسئولان کشور باید سلیمانی وار در عرصه عمل حرکت کنند

وی با اشاره به اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، ایشان را عزت و افتخار کشور عنوان کرد و افزود: جبهه مقاومت به سرداری چون شهید حاج قاسم سلیمانی می بالد چرا که تأثیر درایت و تفکر جهادی او در جنگ با داعش و مبارزه با تروریسم بر همگان آشکار است.

رزمنده جبهه مقاومت از مسئولین خواست در راستای حل مشکلات مردم ادامه دهنده راه شهدا و فرمایشات رهبری باشند چرا که درخت تنومند انقلاب اکنون باید با عمل و اخلاص مدیران انقلابی و جهادی روز به روز قوی و مستحکم‌تر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شعر خوانی و مداحی توسط تعدادی از شعرای عاشورایی و مداحان استان اردبیل از دیگر بخش‌های این یادواره بود.

کد خبر 5113810

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل عملیات کربلای ۵ عملیات کربلای ۴ مصطفی اکبری قاسم سلیمانی جبهه مقاومت قاسم سلیمانی آیت الله مصباح یزدی ویروس کرونا اولین سالگرد شهادت حاج قاسم شیراز کرمانشاه آمار کرونا آلودگی هوا بوشهر گرگان عکس استانها شهرکرد شهرستان کرج جبهه مقاومت عملیات کربلای رزمندگان اسلام کربلای چهار سردار اکبری کربلای پنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۴۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور جدید توانمندی حزب الله ضد تل‌آویو آغازشده/اسرائیل شکست خورده

یک نشریه معتبر انگلیسی با اذعان به عملیات ترکیبی و منحصر به فرد هفته گذشته حزب الله به مقر سری صهیونیست‌ها در منطقه اشغالی «عرب العرامشه» که با مهار پدافند گنبد آهنین انجام شد بار دیگر شکست نظامی تل آویو را یادآور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، یک نشریه انگلیسی زبان با اذعان به قدرت تسلیحاتی مقاومت اسلامی لبنان، مرحله جدید عملیات‌های موشکی و پهپادی حزب الله ضد اهداف نظامی تل آویو در اراضی اشغالی را قابل تأمل دانست و تاکید کرد که تلاش صهیونیست‌ها در تضعیف نظامی حزب الله با شکست مواجه شده است.

در شرایطی که پس لرزه‌های پاسخ تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضد اسرائیل همچنان نقل محافل رسانه‌ای و خبری است، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان دور جدیدی از عملیات‌های نظامی محدود خود علیه مواضع صهیونیست‌ها را آغاز کرده‌اند، در این میان، تحلیلگران غربی توسل رزمندگان مقاومت لبنان به تاکتیک نظامی و عملیاتی جدید ضد مقرهای تجسسی و نظامی اسرائیل را حائز اهمیت دانستند.

در همین ارتباط، خبرگزاری فایننشال تایمز انگلیس روز دوشنبه در گزارشی با اشاره به عملیاتی کردن بخش کوچکی از توانمندی‌های جدید و پتانسیل تسلیحاتی گسترده رزمندگان مقاومت لبنان ضد اسرائیل در هفته گذشته اذعان کرد: «حزب الله لبنان هنوز از تسلیحات پیشرفته در زرادخانه نظامی خود استفاده نکرده است.»

این نشریه معتبر انگلیسی به نقل از تحلیلگران حوضه نظامی نوشت: «حزب الله لبنان طی هفته گذشته در چند عملیات جدید خود از مجموعه جدیدی از تاکتیک‌های نظامی ضد اسرائیل استفاده کرد» که پیشتر از این تسلیحات در برابر اسرائیل رونمایی نکرده بود.

تحلیلگر نشریه فایننشال تایمز در ادامه توضیح داد: هفته گذشته چهارشنبه، حزب الله یک حمله ترکیبی با بهره‌گیری از پهپادهای انتحاری و موشک‌های هدایت شونده ضد مقر فرماندهی تجسسی و سری ارتش اسرائیل در منطقه عرب العرامشه انجام داد و موفق شد با نفوذ به سامانه گنبد آهنین دفاعی پدافندی اسرائیل، اهداف تعیین شده را هدف قرار دهد.»

پیشتر، رزمندگان حزب الله لبنان در دور جدیدی از عملیات نظامی و طی یک حمله ترکیبی منحصر به فرد با مهار کردن سیستم پدافندی هوایی گنبد آهنین صهیونیست‌ها به مقر اطلاعاتی نظامیان صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی حمله کردند و طی آن به اذعان ارتش اشغالگران معاون فرمانده واحد نظامی سری «۸۱۰۳» وابسته به گردان «عتسونی ۶» مجروح و شماری نظامی به هلاکت رسیدند.

کد خبر 6085931

دیگر خبرها

  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • دور جدید توانمندی حزب الله ضد تل‌آویو آغازشده/اسرائیل شکست خورده