Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ساخت سد و مهار روان آب ها می تواند نقش موثری در رونق گردشگری یک منطقه ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛احد جمالی در نشست کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در خصوص استان که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور استاندار، معاون وزیر نیرو، قائم مقام جهاد کشاورزی، معاون سازمان محیط زیست و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: آمار صرفه جویی آب کشاورزی ضریب اطمینان را بالا برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه نمی توان برای همه استان های کشور یک نسخه پیچید، عنوان کرد: به عنوان مثال وضعیت چاه های غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد قابل مقایسه با فارس یا اصفهان نیست.

وی ابراز کرد: پساب ها در مصرف صنعت در این استان به خاطر وفور آب ارزان توجیه اقتصادی ندارد.

جمالی بیان کرد: به طور قطع با استفاده از آب های سطحی و آبزی پروری می توان در حوزه رونق صنعت گردشگری و توسعه استان اقدام کرد.

وی خواستار انتقال آب از خلیج فارس و شیرین سازی آن در دشت گچساران و دیلم شد و گفت: باتوجه به اینکه حجم بارش استان ۱۱ میلیون مترمکعب بود و اگر سد چم شیر هم آبگیری شود ۳.۸ میلیارد مترمکعب و احتساب آب سد مارون به سمت خلیج فارس می رود که ۶۶ درصد این آب ها به دریا هدایت می شود.

جمالی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم آب هدر برود و باید به دنبال انتقال آب از خلیج فارس باشیم.

وی احداث سد تنگ سرخ را یک طرح قابل توجیه دانست و افزود: با بهره برداری از این سد بخشی از آب شرب مردم شهرهای یاسوج و شیراز تامین می شود.

جمالی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد ذخیره آب استان های مختلف است، گفت: این بخشندگی خصلت جامعه عشایری است.

معاون عمرانی استاندار، ابراز کرد: تامین آب مردم سایر نقاط کشور ظرفیتی است که از سخاوت مردم استان است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۵۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصحاب رسانه وظیفه سنگینی در تحقق شعار سال برعهده دارند

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اصحاب رسانه باید در امر اطلاع‌رسانی به تبیین خدمات نظام بپردازند و در تحقق شعار سال در راستای جریان‌سازی گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید جواد هاشمی‌مهر عصر امروز _یکشنبه، دوم اردیبهشت_ در نشست شورای اطلاع‌رسانی، کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: رسانه‌ها در انتخابات سال گذشته همراه و مددکار ستاد انتخابات بودند و به دور از مسائل حاشیه‌ای به اقناع‌سازی مردم پرداختند.

وی به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و افزود: برای تحقق شعار سال نیازمند اطلاع‌رسانی هستیم که این موضوع رسالت اصحاب رسانه و خبرنگاران است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رسانه‌ها تلاش و اقدامات صورت گرفته مسئولان را اطلاع‌رسانی کنند و در زمینه شعار سال اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: اولین رسالت رسانه‌ها آگاهی و ترغیب مردم به مشارکت در عرصه‌های اقتصادی با بهره‌گیری از نظرات صاحب‌نظران در این حوزه است.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند با انعکاس نظرات افراد صاحب‌نظر حوزه اقتصادی و ایجاد جریان‌سازی رسانه‌ای گام اساسی در زمینه جهش تولید بردارند.

هاشمی‌مهر خواستار به روز شدن ارتباط میان مسئولان و مردم شد و خاطرنشان کرد: ارتباط میان مسئولان و رسانه‌ها به‌روزتر و کارآمدتر شود ضمن اینکه مشارکت مردم عنصر مؤثر کلیدی است که در بحث اقتصادی مثمرثمر خواهد بود.

وی با بیان اینکه مردم در همه عرصه‌ها از جمله کرونا و سیل پیش و در طرح‌هایی مانند ساخت مدرسه پیش قدم هستند، گفت: در صورتی که مسئولان بستر حضور مردم را فراهم کنند، آن‌ها می‌توانند به عنوان سرمایه اجتماعی در حوزه اقتصاد که تهدید جدی برای امنیت کشور است مثمرثمر باشند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه موانع پیش روی مشارکت مردم در بخش اقتصادی برداشته شود، افزود: رسانه‌ها با تشکیل تیم‌هایی عملکرد مسئولان را مورد راستی آزمایی قرار دهند.

وی بر راه‌اندازی قرارگاه رسانه‌ای و همچنین کارگروه رسانه محور تاکید کرد و گفت: زمینه مشارکت مردم در حوزه جهش تولید فراهم شود تا شاهد عملیاتی شدن شعار در پایان سال‌جاری باشیم.

کد خبر 746742

دیگر خبرها

  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد
  • برنامه‌های فرهنگی دستگاه‌ها همراه با پیوست اقتصادی باشد
  • اصحاب رسانه وظیفه سنگینی در تحقق شعار سال برعهده دارند
  • زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد
  • تأمین زمین ۲۳۵۴ خانوار کهگیلویه و بویراحمدی در قالب طرح جوانی جمعیت
  • پاکستان: سفر رئیس جمهور ایران نقطه عطفی در روابط طرفین است
  • شناسایی ۲۳ نقطه حادثه خیز درون شهری در کهگیلویه و بویراحمد
  • شناسایی ۲۳ نقطه حادثه‌خیز درون شهری در کهگیلویه و بویراحمد