Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@04:04:56 GMT

تولد نوزاد 5کیلو و 600 گرمی در ارومیه

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۹۶۶۲۴

متخصص زنان و زایمان و نازایی گفت: در اتفاقی نادر نوزادی با وزن ۵ کیلو و ۶۰۰ گرم به روش سزارین در بخش زایمان بیمارستان شفا ارومیه به دنیا آمد. ناطقان: میترا مختاری توانا با اشاره به تولد نوزاد ۵.۶۰۰ کیلویی در ارومیه اظهار داشت: در اتفاقی نادر نوزادی با وزن ۵ کیلو و ۶۰۰ گرم به روش سزارین در بخش زایمان بیمارستان شفا ارومیه به دنیا آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این مادر ۳۸ ساله که یک دختر ۱۶ ساله دارد بعد از زایمان اول دچار نازایی می‌شود که چند ساله تحت درمان بوده و عمل جراحی  انجام داده است.

مختاری توانا یادآور شد: این مادر ۳۸ ساله دچار بیماری دیابت است که با وزن ۱۱۰ کیلو نوزاد پسرپنج کیلو و ۶۰۰گرمی خود را سالم به دنیا آورده است.

وی خاطرنشان کرد: به علت اینکه فشار خون مادر افزایش یافت مجبور به زایمان زودرس و ختم حاملگی شدیدم که این نوزاد ۳۶ هفته‌ای و ۴ روزه سالم به دنیا آمد و در حال حاضر حال مادر و نوزاد بسیار خوب بوده و در بیمارستان بستری هستند و نوزاد در کنار مادر می‌باشد. منبع: فارس برچسب ها: تولد ، نوزاد5کیلویی ، ارومیه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تولد نوزاد5کیلویی ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۶۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزادان حیات وحش را لمس نکنید/مسئولانه با طبیعت رفتار کنیم

ایسنا/یزد رییس حفاظت محیط زیست شهرستان تفت با اشاره به شروع فصل بهار و آغاز رویش و زایش در طبیعت، خاطرنشان کرد: لمس کردن نوزادان حیات وحش اعم از پرندگان، خزندگان، پستانداران و دیگر گونه‌ها موجب قهر مادر و تلف شدن آن‌ها می‌شود.

در شروع بهار طبیعت و با گرم تر شدن هوا، بسیاری از جانوران اعم از پستانداران، پرندگان، خزندگان و بندپایان از محل زمستان گذرانی خود خارج شده و شروع به فعالیت و تولید مثل می‌کنند و به همین علت نیز فصل بهار از منظر حفظ جمعیت حیات وحش از اهمیت بالایی برخوردار است.

خوشبختانه این روزها نیز تصاویر ارسالی حافظان حیات وحش یزد در فضای مجازی، گویای زاد و ولدهای گونه‌های مختلف حیات وحش به ویژه در مناطق حفاظت شده استان است.

البته اهمیت فراوان این دوره با حساسیت‌های خاصی نیز همراه است به طوری که «مهدی زارع خورمیزی» رییس حفاظت محیط زیست شهرستان تفت ضمن تاکید بر حساسیت طبیعت در این دوره، در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: رعایت برخی نکات برای افرادی که در این ایام به هرنحو با طبیعت در تماس هستند، ضروری است‌.

وی با بیان این که نزدیک‌ شدن و لمس کردن نوزاد حیات وحش از اقدامات مخرب انسان‌ در این دوره است، اظهار می‌کند: از جمله رفتارهای اشتباهی که طبیعت‌گردان در فصل بهار و در اوایل زندگی نوزادان حیات وحش مرتکب می‌شوند، لمس کردن نوزادان است.

وی اضافه می‌کند: در صورت لمس شدن نوزاد گونه‌های حیات وحش توسط انسان، نوزاد بوی انسان را به خود گرفته و در پی آن توسط مادر خود پس زده می‌شود که این اتفاق در نهایت به خودداری مادر از تغذیه فرزند و تلف شدن نوزاد می‌انجامد.

رئیس محیط‌زیست تفت خاطر نشان می‌کند: نزدیک شدن به لانه و لمس تخم و جوجه پرندگان نیز باعث قهر پرنده مادر و آسیب به حیات وحش و گونه‌های جانوری می‌شود.

زارع در پایان با تاکید بر این که همگی ما برای حفظ حیات وحش و محیط زیست باید یک طبیعت‌گرد مسئول باشیم، عنوان می‌کند: باید مسئولانه با طبیعت رفتار کنیم و آگاهی خود را در برابر طبیعت و حیات وحش افزایش دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولد نوزاد آق قلایی در آمبولانس
  • تولد در آمبولانس ؛ نوزاد آق قلایی برای دیدن دنیا عجله داشت
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز یکشنبه بیست و هفتم فروردین
  • مرگ مادران باردار چابهار در حال تکرار است/ دلیل آن چیست؟
  • ۷۸ درصد نوزادان گیلانی در شهر‌ها متولد شدند
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز یکشنبه بیست و ششم فروردین
  • تولد ۶ نوزاد در هر شبانه روز در گیلان
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز شنبه بیست و پنجم فروردین
  • نوزادان حیات وحش را لمس نکنید/مسئولانه با طبیعت رفتار کنیم
  • زردی به دور!